انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه شستشوی انواع پرده زبرا در منزل

نحوه شستشوی انواع پرده زبرا در منزل

#1
نحوه شستشوی انواع پرده زبرا در منزل
پرده ها به عنوان جزیی از دکوراسیون داخلی نقش مهمی در زیبایی منزل دارند. این روزها آلودگی هوا و گرد و غبار ناشی از دود ماشین‌ ها خیلی زود بر پرده های خانه نمایان می شود. پرده‌ های قدیمی از نظر شستشو نیاز به دقت زیادی نداشتند، اما پرده‌ های مدل جدید مانند  نیازمند دقت زیادی در شستشو هستند. این نوع پرده جزو انواع مدرنی که است که در بسیاری از خانه‌ های جدید می‌ توانید آن‌ را پیدا کنید. شستشوی پرده زبرا نیازمند توجه و دقت زیادی است.


پرده‌ های زبرا دارای انواع مختلفی هستند. برای هر کدام از آنها روش مختلفی باید به کار برود. این پرده‌ ها شامل موارد زیر هستند.

  1. پرده زبرا چوبی
    این نوع پرده ها بسیار محبوب هستند. تمیز کردن آنها نیز بسیار راحت است. برای تمیز کردن آن ابتدا باید یک پارچه نخی بسیار نرم را مرطوب کنید و با پارچه تمامی گرد و غبار را پاک کنید. برای این که رطوبت چوب را خراب نکند، بعد از تمام شدن کار از یک دستمال نرم و خشک برای گرفتن رطوبت چوب استفاده کنید.
  2. پرده زبرا آلومینیومی
    تمیز کردن پرده زبرا آلومینیومی بسیار شبیه به پرده زبرا چوبی است. می‌ توانید ابتدا با جاروبرقی گرد و غبار را بگیرید و با یک دستمال نم‌ دار نخی نیز پرده را تمیز کنید.
  3. پرده زبرا روزنه‌ ای
    تمیز کردن این نوع پرده بسیار ساده است. برای تمیز کردن پرده زیرا روزنه‌ ای یا سلولی تنها یک اسفنج آغشته به مایع ظرفشویی و آب گرم را بر روی آن کشیده و سپس با پارچه نخی خشک کنید. این کار را می‌ توانید هر چند وقت یک بار انجام دهید.
  4. پرده زبرا رومانی
    برای شستشوی این پرده باید کمی حساسیت به خرج دهید. ابتدا به کمک جاروبرقی گرد و غبار آن را بگیرید. سپس آن را از چهارچوب جدا کرده و به صورت آویزان و با کمک یک ابر آغشته به کف بشویید و سپس با پاشیدن آب، آبکشی کنید. کار آبکشی که تمام شد، همانطور ایستاده صبر کنید تا خشک شود. برای رفع چروک نیز از اتو بخار استفاده کنید.
  5. پرده زبرا حریر
    این پرده را باید داخل لباسشویی بشویید. از مایع لباسشویی و نرم کننده برای شستشو استفاده کنید. پرده را جمع کرده و در یک کیسه پارچه‌ ای قرار دهید تا چروک نشود. بعد از شستشو نیز آن را فورا آویزان کنید تا با هوای محیط و سر جای خود خشک شود.
  6. پرده زبرا رولر
    پرده را یکی یکی از یک جدا کرده و به کمک یک مایع شوینده مانند مایع لباسشویی و نرم کننده در وان یا لگن در حمام با آب داغ بشویید. برای خشک کردن نیز تکه‌ ها را با کمی نم بر روی جای خود نصب کنید تا خشک شوند.
  7. پرده زبرا پنلی
    شستشو و تمیز کردن پرده زبرا پنلی بسیار ساده است. برای اینکار ابتدا با کمک سری برس‌دار جاروبرقی آن را تمیز کرده و سپس با دستمال نمدار تمیز کنید.
نقل قول:
  1. منبع: فروشگاه پرده بارون مدرن دیزاین
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان