انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قدم به قدم تا تغییر نام

قدم به قدم تا تغییر نام

#1
قدم به قدم تا تغییر نام
[عکس: Tagheir-Name-va-Name-khanevadegi-e1642590673598.jpg]
در صفحات نیازمندی های روزنامه ها حتی روی در و دیوارهای نزدیک بعضی از مجتمع های قضایی می توان شماره تلفن هایی پیدا کرد که متقاضیان تغییر اسم و فامیلی را به سمت خودشان می کشند. همان هایی که به مشتریان قول می دهند در ازای مبلغ پولی که به عنوان حق الزحمه می گیرند در سریع ترین زمان ممکن شناسنامه جدید و هویت تازه شان را به آنان تحویل دهند. البته مراجعه به دلالان بیش از آنکه سود داشته باشد، به ضرر مشتریان تمام می شود. چون این افراد می توانند با هزینه های کمتر و از راه های کاملاً قانونی تغییرات مورد نظر را در شناسنامه خود لحاظ کنند.
آنهایی که به اسم کوچکشان اعتراض دارند و این اسم خوشایند شان نیست، بعد از رسیدن به سن قانونی می توانند اسم دلخواه خود را انتخاب کنند، به شرطی که این اسم جدید موجب هتک حمت مقدسات نشود و جزء القاب وعناوین زننده و مستهجن نباشد.
کسی که قصد تغییر اسم کوچکش را دارد، حتماً سروکارش به  خواهد افتاد، چون این شورا مسئول مستقیم تشخیص اسامی ممنوع است. پس کسی که قصد تغییر اسمش را دارد، باید در گام نخست اسم دلخواه خود را که مورد تایید نیز باشد انتخاب کند و پس از آن درخواست خود را در قالب «فرم درخواست نام کوچک» به دادگاه محل اقامتش یا بخش صادرکننده سند سجلی ارائه دهد. هزینه انجام این کار مانند هزینه دعاوی غیرمالی است.

نقل قول: نوشته: منبع: مجموعه حقوقی وکلای برتر
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان