انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مدت زمان رسیدن یک وبسایت به درآمد چقدر است؟

مدت زمان رسیدن یک وبسایت به درآمد چقدر است؟

#1
همانطور که می دانید این روز ها وب سایت ها به یک منبع درآمد برای صاحبان آنها تبدیل شده اند. اغلب وب سایت ها متعلق به یک کسب و کار هستند که توسط آنها فعالیت اینترنتی و غیر حضوری می کنند. همچنین برخی دیگر از وب سایت ها به صورت شخصی ایجاد شده و فعالیت می کنند. هدف کلی طراحی و ایجاد وب سایت، درآمد زایی وبسایت و بدست آوردن سود بیشتر از کسب و کار است.



[عکس: 1-min.jpg]

اگر صاحب کسب و کاری هستید، یکی از راه های موفقیت شما ایجاد یک وب سایت تجاری است. با توجه به گسترش استفاده مردم از اینترنت و فضای مجازی وب سایت ها بهترین بستر برای ارائه خدمات و فروش محصولات به صورت غیر حضوری هستند.

با توجه به اینکه بازاریابی سنتی در سال های اخیر منسوخ شده است، مشاغل مختلف برای تبلیغات و بدست آوردن مشتری بیشتر، باید به بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند. مبنای اصلی این نوع بازاریابی نیز ایجاد و ساخت وبسایت است.

اما چگونه می توان یک وب سایت را به یک منبع درآمد تبدیل نمود؟ مدت زمان رسیدن وب سایت به درآمد زایی چقدر است؟ چه تکنیک هایی برای کسب درآمد از سایت ها وجود دارد؟ آیا می توان از همه نوع سایت به سود و درآمد رسید؟

پاسخ به این سوالات و امثال آنها را در این مقاله می توانید بیابید. قبل از شروع بهتر است بدانید، شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از یک دهه فعالیت مستمر و پر افتخار، آماده ارائه خدمات طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ،  و … به شما عزیزان می باشد. برای طرح سوال یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

درآمد زایی از وب سایت
صاحبان کسب و کار با هدف کسب درآمد بیشتر و درآمد زایی وب سایت  اقدام به ایجاد و ساخت وب سایت می کنند. نکته مهم که نباید آن فراموش کرد این است که، هر کسب و کاری بدون توجه به نوع و صنف آن نیاز به یک سایت دارد. این سایت نه فقط برای کسب سود بیشتر بلکه برای آگاهی مردم از وجود یک تجارت باید ایجاد شود.

به بیانی دیگر هدف شما از ایجاد وب سایت برای تجارت خود در وهله اول نباید کسب سود باشد. پیدا کردن بازار هدف، جذب مشتریان بالقوه، آشنایی مردم با تجارت شما و … با استفاده از وب سایت مختص به کسب و کار شما بدست میاید. بدیهی است با رسیدن به این اهداف، به صورت کاملا حرفه ای می توانید به هدف اصلی خود یعنی کسب درآمد بیشتر برسید.

اغلب افراد در بدست آوردن سود بیشتر از وب سایت خود عجله دارند. آنها بر این باورند که بعد از بارگذاری سایت در اینترنت باید هر چه سریع به درآمدزایی برسند. این عجله در بسیاری از مواقع باعث صرف هزینه های بی مورد می شود.

رسیدن وب سایت به درآمد زایی نیاز به استراتژی و یک برنامه جامع و بلند مدت دارد. وقتی وب سایت خود را راه اندازی کردید برای رسیدن به سود، باید برنامه ای مشخص تعیین نمایید و بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهید.

شاید در طول روز از وب سایت های موفق مختلفی بازدید کنید ( که اغلب آنها یک منبع درآمد بزرگ برای صاحبانشان هستند.). حتما بر این باور هستید که تنها با راه اندازی یک سایت به راحتی می توانید حساب بانکی خود را پر از پول کنید. اما متاسفانه این باور شما اشتباه است. افراد موفق راه طولانی را برای رسیدن به درآمد زایی سایت طی کرده اند. به یقین می توان گفت به راحتی نمی توانید با راه اندازی یک وب سایت، مشتری و در نهایت درآمد زیادی بدست بیاورید. رسیدن وب سایت به درآمد زایی نیاز به صبر و انجام تکنیک های مختلف دارد. که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بهینه سازی وب سایت برای درآمد زایی
در قدم نخست وب سایت شما باید توسط موتور ها جستجو شناسایی شود. زمانی می توانید مخاطب بیشماری بدست بیاورید که سایت شما توسط موتور های جستجو به کاربران اینترنت نمایش داده شود.

همانطور که می دانید موتور های جستجو وظیفه دارند، صفحات مرتبط با جستجو کاربران را به آنها نمایش دهند. اگر صفحات وب سایت شما جزء لینک های نتایج موتور های جستجو نباشد، واضح است که در طول روز حتی یک بازدید هم نخواهید داشت.

به همین دلیل در ابتدا باید توسط موتور های جستجو بخصوص گوگل شناسایی شوید. برای این کار نیاز به سئو دارید. سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو است. وقتی کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنید، گوگل وظیفه دارد تمامی صفحات مرتبط با عبارت شما را در یک لیست معمولا چند صفحه ای نمایش دهد.
[عکس: 3-min.jpg]
واضح است که شما فقط از وب سایت هایی که در صفحه اول لیست نتایج هستند ( بخصوص چند لینک ابتدایی)، بازدید می کنید. بر این اساس باید گفت فقط وب سایت های ابتدایی صفحه اول نتایج می توانند بازدیدکنندگان زیادی بدست بیاورند. رسیدن به این جایگاه کار ساده ای نیست. گوگل فقط وب سایت های با کیفیت و با عملکرد بالا را در این جایگاه ها لیست می کند. سایت هایی که از نظر گوگل بهینه و برای نمایش به کاربران مناسب باشند.

وقتی وب سایتی بهینه باشد، گوگل جایگاه ویژه ای در لیست نتایج خود به آن اختصاص خواهد داد. زمانی که کاربران عبارات مرتبط با صفحات آن وب سایت را جستجو کنند، صفحات آن سایت در رتبه های خوبی به کاربران نمایش داده می شود.

به این ترتیب بازدیدکننده زیادی بدست می آورد در نتیجه هر روز بر تعداد مشتریان و مخاطبان آن افزوده می شود. اگر تکنیک های فروش و ارائه محصولات در این سایت به خوبی رعایت شده باشد، به زودی به یک منبع درآمد برای صاحبانش تبدیل خواهد شد.

به یقین می توان گفت زمانی که یک وب سایت از هر نظر بهینه و مورد رضایت موتور جستجو باشد، در مدت زمان بسیار کمی به درآمد زایی می رسد. پس یکی از اصلی ترین کارهایی که باید برای یک وب سایت انجام داد، سئو و بهینه سازی آن است.

از دیگر روش هایی که می توانند به رسیدن وب سایت به درآمد زایی کمک کنند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

Affiliate marketing بازاریابی وابسته: یکی از انواع بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی وابسته می باشد. بازاریابی وابسته به معنای این است که، لینک یا پیوند یک سایت بزرگ در وب سایت شما قرار می گیرد، شما با تبلیغ آن مخاطبان خود را به آن وب سایت هدایت می کنید. به این ترتیب مخاطبان شما ممکن است از آن محصولات یا خدمات استفاده کنند، که در این صورت بر اساس موارد مختلف کمیسیون مشخصی از آن سایت دریافت خواهید کرد.
این نوع بازاریابی این روز ها بسیار طرفدار دارد. اما به شرط آنکه مخاطبان زیادی داشته باشید. اگر وبلاگ نویس هستید این شیوه به راحتی می تواند برای شما کسب درآمد کند. بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین شیوه های بازاریابی دیجیتالی است.

استفاده از تبلیغات بنری در سایت: یکی دیگر از شیوه های کسب درآمد از وب سایت، استفاده از بنر های تبلیغاتی در صفحات مختلف وب سایت است. اگر سایت پر بازدیدی دارید می توانید، تبلیغات دیگر مشاغل یا سایت ها را به صورت بنر در سایت خود طراحی کنید. این شیوه تبلیغ از راه های مختلفی امکانپذیر است. مثلا می توانید تبلیغات را به صورت پیشنهاد به مخاطبان خود ارائه دهید. در عوض حق تبلیغات یا کمیسیون خود را از وب سایت مورد نظر دریافت می کنید.

تبلیغات در محتوا: شما همچنین می توانید در محتوا متنی خود از پیوند وب سایت های دیگر استفاده کنید. که اغلب از این روش برای بک لینک گذاری استفاده می کنند.
[عکس: 2-min.jpg]
فروش محصولات دیجیتالی: وب سایت شما حتما نباید محلی برای ارائه خدمات یا فروش محصولات فیزیکی باشد. می توانید به فروش کتاب های الکترونیکی، فایل های چند رسانه ای، الگو های مختلف و … بپردازید.

فروشگاه اینترنتی: اگر وب سایت شما صرفا برای معرفی شرکت و کسب و کارتان ایجاد شده است، بهتر است ترتیبی اتخاذ کنید و آن را تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی نمایید. همانطور که گفته شد این روز ها مردم بیشتر تمایل به خرید آنلاین دارند.

استفاده از CTA برای جمع آوری ایمیل: شما می توانید با طراحی ترفند های مختلف در وب سایت خود از مخاطبان و بازدیدکنندگان وب سایت دعوت کنید، ایمیل یا شماره تماس خود را در سایت ثبت نمایند. به این ترتیب می توانید یک لیست از ایمیل ها و شماره تماس ها تهیه کنید. از این لیست می توانید برای ارسال اخبار و رویداد های مهم کسب و کار خود استفاده کنید. در نتیجه تعداد مشتریان شما زیاد خواهد شد.

تولید محتوا: با تولید مقالات جالب و اخبار روز می توانید مخاطبان خود را افزایش دهید. مقالات و محتوایی که تولید می کنید بهتر است مرتبط با کسب و کار و موضوع وب سایت تان باشد.

عضویت در شبکه های اجتماعی: شما می توانید برای تبلیغات وب سایت خود و همچنین افزایش مشتری، در شبکه های اجتماعی مختلف عضو شوید. (در ایران، پربازده ترین شبکه اجتماعی اینستاگرام است.) 
[عکس: 7-min-1.jpg]
تعداد کاربران این رسانه ها بسیار زیاد است و شما به راحتی می توانید آنها را به مشتری وب سایت خود تبدیل کنید. ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در آن یکی از راه های دیجیتال مارکتینگ است.


شیوه های گفته شده در بالا برخی از روش های کسب درآمد از وب سایت ها می باشد. اما اصلی ترین کاری که شما در ابتدا باید انجام دهید، بهینه سازی وب سایت است. سئو و بهینه سازی سایت مطمئن ترین راه برای افزایش بازدیدکننده وب سایت است.
طراحی سایت و سئو - دارکوب
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان