انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خواص و موارد استفاده تری کلسیم فسفات

خواص و موارد استفاده تری کلسیم فسفات

#1
خواص و موارد استفاده تری کلسیم فسفات

[عکس: 14-3.jpg]

تری کلسیم فسفات (Tricalcium Phosphate) یک ترکیب شیمیایی با فرمول Ca3(PO4)2 و جرم مولکولی 310.17 g/mol می باشد.

نام دیگر این ترکیب تری بازیک کلسیم فسفات است. شکل ظاهری این ماده شیمیایی کریستال سفید رنگ است. این ماده در آب نامحلول است. این ترکیب به عنوان نمک بازی کلسیم و فسفات شناخته شده و در ساختار استخوان و سنگ های معدنی یافت می شود.

تری کلسیم فسفات یا تری بازیک کلسیم فسفات با جرم مولی 310.18g/mol، ترکیبی غیرقابل اشتعال است. نمک های فسفات کلسیم از پرکاربردترین نمک های فسفاتی می باشند تری کلسیم فسفات به عنوان یک مکمل غذایی موثر است زیرا به راحتی در بدن جذب می شود. تری‌کلسیم‌ فسفات یا فسفات کلسیم برای ورآمدن خمیر و همچنین برای حفظ و بهبود بافت نان مورد استفاده قرار می گیرد.

از تری کلسیم فسفات به عنوان خشک کننده و رطوبت گیر به منظور جلوگیری از کلوخ شدن نمک طعام، ادویه های پودری و پودر بچه و پودر های آماده نوشیدنی و ساخت خمیر دندان به کار گرفته می شود و به عنوان تثبیت کننده در صنعت تولید لبنیات و ساخت کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرد. تری کلسیم فسفات برای بیماران کلیوی باید با احتیاط مصرف شود زیرا بدن این افراد توانایی حذف موثر فسفر را ندارند و باعث ورود کلسیم به رگ‌های خونی، ریه، چشم و حتی قلب می شود.


نقل قول:منبع: زحل شیمی (تولیدکننده مواد شیمیایی و معدنی)
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان