انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقاله کامل در مورد میلگرد کاربرد و نحوه تولید آن

مقاله کامل در مورد میلگرد کاربرد و نحوه تولید آن

#1
آهن تقویت کننده . در ساخت و سازهای شهری، سدها، تونل ها و سایر ساختمان ها استفاده می شود.

مقدمه
آهنگری مسلح یکی از مهمترین و خطرناک ترین کارهایی است که مهندس مجری و مهندس دفتر فنی باید با توجه به مشخصات و اصول صنعت با آن آشنا، پیگیری و روش های اجرا و نحوه دریافت آن ها را بدانند. خطا ممکن است منجر به مشکلات زیادی در ایمنی تاسیسات شود. بنابراین مهندس عمران به ویژه باید با آهنگری مسلح آشنا باشد زیرا مهمترین کار ساختمانی و ساختمانی است.

آهن در مکان هایی با تنش کششی قرار می گیرد ، زیرا بتن متحمل نیروهای کششی بسیار ضعیف است، زیرا یک ماده پوسته شکننده است ، بنابراین آهن این تنش ها را تحمل می کند . که فولاد به نام "آهن تقویت" و این که بتن مسلح به نام بتن .

انواع میلگرد
آهن 35 نامیده می شود، به این معنی که استحکام کششی آن 35 کیلوگرم بر میلی متر مربع است، تنش تسلیم کمتر از 33 کیلوگرم بر میلی لیتر مربع نیست و ازدیاد طول در هنگام شکست 20 درصد است. :

سطح صاف.
وقتی آلتکاه .
می توان آن را چندین بار پیکربندی کرد.
به صورت رول در بازار موجود است.
در کار آلکان های آهن استفاده می شود.
سهولت حمل و نقل.

فولاد با کشش بالا

آهن سیخ
آهن 52 نامیده می شود، به این معنی که استحکام کششی آن 52 کیلوگرم بر میلی متر مربع، تنش تسلیم کمتر از 36 کیلوگرم بر میلی متر مربع نیست، و ازدیاد طول در هنگام شکست 18 درصد است، در سازه های سنگین استفاده می شود و مشخصه آن زیر:

دندانه دار
به صورت بشقاب است
مرد در هنگام لنگش برای او کار می کند .
فقط یک بار می تواند تشکیل شود.
در طول در بازار موجود است.
آهن با مقاومت بالا {A}
آهنی با استحکام کششی بالا است که GRADE 60 نامیده می شود و دارای مقاومت باربری 60 کیلوگرم بر میلی متر مربع است و حداقل کشیدگی = 12 درصد است. یکی از مهمترین انواع آهن است.

آهن با مقاومت بالا {B}
این یک آهن با مقاومت بالا به نام GRADE 75 است و دارای مقاومت باربری 75 کیلوگرم بر میلی متر مربع است.

آهن ضد لرزه
آهنی است که در ساخت برج ها استفاده می شود.به آن GRADE-A706 می گویند که به آن SEISMIC نیز می گویند.به دلیل قیمت بالای یک تن تا حدود 3700SR تقاضای کمی دارد.

آهن فرفورژه سرد
این فولادی با مقاومت متوسط با دوام 44 کیلوگرم بر میلی متر مربع است.

مش سیمی کشیده
این نوع از مفتول های فولادی سرد کشی شده با جوش برقی به صورت طولی و عرضی با زاویه 90 درجه تشکیل شده است که به صورت رول یا صفحه ای در بازار یافت می شود و در ابعاد و اندازه های مختلف نیز خرید و فروش می شود و رایج آن 10 x می باشد. 20 سانتی متر هنگام استفاده باید از عدم خمیدگی اطمینان حاصل شود 20*20 سانتی متر نیز وجود دارد.

سیم کراوات تخمیر شده
سیم کشی است یعنی برای اتصال سیم ها به یکدیگر استفاده می شود و سایزهای مختلف 16 و 18 و 22 سانتی متری وجود دارد و هر چه ضخامت آن بیشتر باشد نرمی آن کمتر می شود و در بازار نیز یافت می شود. به شکل رول های دایره ای

ابزار و ابزار
ملاوینا: سیخ آهنی است که شکل خاصی به خود می گیرد و از آهن با فرز درست می شود و برای تهیه و مونتاژ آهن در اندازه های مختلف و لبه سازی استفاده می شود.
میتبه و مقطعه و سندان: برای بریدن آهن به صورت دستی استفاده می شود.مقطعه و مزبه مانند آچار صاف کننده هستند اما وزنی آهنی دارند و در مورد سندان چکش آهنی جامد است که بر آن کوبید.
قلاب: شبیه انبردست است اما از فک هایش صاف تر است و برای چسباندن آهن به سیم بند نیز استفاده می شود.
زائده ها را ببرید تا زنگ به اتو نرسد.

قیچی ( میز ) : شبیه انبردست اما از نظر اندازه بزرگتر و برای برش دستی آهن استفاده می شود.
قیچی برقی: در کارخانه ها برای برش قطرهای بزرگ استفاده می شود.
پایه شاخک: قطعه ای از آهن است که روی آن حلقه ای نیمه قرار گرفته و برای صاف کردن، آماده کردن، جاسازی و خرد کردن آهن استفاده می شود.
برس سیمی: برای زدودن زنگ زدگی و تمیز کردن آهن استفاده می شود.
كليد صاف كننده: سيخ آهني به شكل خاص كه براي صاف كردن آهن (قطرهاي كوچك) استفاده مي شود.
دستگاه اتو صاف کن: برای صاف کردن آهن با قطرهای زیاد استفاده می شود.
متر: برای اندازه گیری طول استفاده می شود.
اهن
و همچنین ماشین آلات برش و اتصال قطعات آهنی که نیاز به اتصال دارند
پاسخ

مقاله کامل در مورد میلگرد کاربرد و نحوه تولید آن

#2
همانطور که پیشتر راجع به مفتول سیاه صبت کردیم، با توجه به مطالبی که در اختیار شما عزیزان قرار دادیم متوجه شدید که این نوع مفتول درواقع انواع مختلفی دارد که پرمصرف ترین نوع آن سیم آرماتوربندی و مفتول نجاری یا همان سیم قالب بندی می باشد. با توجه به شباهت مفتول آرماتوربندی و قالب بندی سوالی که شاید برای شما مطرح شود تفاوت این دو نوع سیم است. اگر در این مقاله همراه قولاد صنعت زمانی باشید اطلاعاتی در خصوص مقایسه ی سیم آرماتوربندی و سیم نجاری کسب خواهید کرد. برای شناخت بهتر شباهت ها و تفاوت های سیم آرماتوربندی و سیم نجاری، لازم است که ابتدا به طور مجزا و مختصر با این دو نوع سیم آشنا شوید. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.
سیم نجاری ( سیم قالب بندی ) چیست؟
سیم نجاری میلگردی نازک است که معمولا از جنس مفتول سیاه است. این سیم دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد که به همین دلیل در اجرای سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد و برای ایجاد یکپارچگی و ثبات میلگرد ها در بتن ریزی، در فنداسیون و توری مش بندی آن، در ساخت تیر و ستون های ساختمان و… کاربرد دارد. این سیم علاوه بر سازه های ساختمانی در صنایع چوبی و نجاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
سیم قالب بندی با حداقل ضخامت 3 الی 4 میلی متر به صورت حلقه ای تولید می شود و از این رو برای مصارف مختلفی به کار گرفته می شوند. لازم به ذکر است، در صورتی که میلگردها دارای ضخامت بالایی باشند، نیازمند سیم نجاری با ضخامت بالاتری برای اتصال و مقاومت آن هاست.
سیم نجاری همانند سیم آرماتوربندی با توجه به نوع یاخت و متریال اولیه دارای دو گونه زیر می باشد:
·       سیم نجاری تسمه ای
·       سیم نجاری فابریک
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان