انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
توضيحاتي در مورد نحوه طراحي موزه در زمینی مثلثی در کرانه شمالی

توضيحاتي در مورد نحوه طراحي موزه در زمینی مثلثی در کرانه شمالی

#1
توضيحاتي در مورد نحوه طراحي موزه غرفه جدید موزه ون ایسترن در زمینی مثلثی در کرانه شمالی Sloterplas قرار دارد. در این سایت خاص، خود معمار و شهرساز، کورنلیس ون ایسترن، ساختمان کوچکی را در نظر گرفت که آن را در طرح شهری خود گنجاند. در 50 سال گذشته این طرح با بوته های زالزالک پوشیده شده بود و احتمالات آن تقریباً مورد توجه قرار نگرفت.
کرانه شمالی هنوز از عظمت دوران قهرمانی که در آن Sloterplas ساخته شد، نفس می کشد. محل ساختمان که در لبه غربی تفرجگاه واقع شده است، یک نقطه محوری بین ضلع وسیع شرقی کرانه شمالی و مقیاس کوچکتر ضلع غربی با مارینا و تحولات اخیر را تشکیل می دهد.
مکان: Sloterplas، آمستردام غرب
طراحی: 2012-2016
تحقق: 2017
مهندس سازه:
مشاور h4d - تاسیسات فنی: Adviesbureau van der Weele
پیمانکار: KBK Volendam
عکاسی: Luuk Kramer، Maurice Tjon a Tham با
گذشت زمان، ساختار هندسی، ناب و بنای یادبود کرانه شمالی به یک پارک سرسبز با درختان مرتفع و طبیعت شگفت آور تبدیل شده است. بنابراین طراحی ساختمان جدید به جای ترکیب شهری که در عکس‌های تاریخی می‌بینیم،توضيحاتي در مورد نحوه طراحي موزه متناسب با منظره پارک است.
مواد، شکل ها و رنگ های انتخاب شده برای غرفه با شخصیت طبیعی مکان مطابقت دارد. با این حال، زبان رسمی مدیون مدرنیسم زمانی است که اسلوترپلاس ظهور کرد. با ترکیبی عمدی از سادگی مدرن، خطوط واضح، نور زیاد، رنگ‌های روشن، گرافیکی و مواد طبیعی، طراحی به آلاچیق‌ها و خانه‌های اسکاندیناوی مربوط به دهه‌های 1950 و 1960 اشاره دارد. این معماری هم با طرح و ایده های اصلی ون ایسترن و هم با زمان حال مطابقت دارد.
اتمسفر، آکوستیک و فضایی توسط چوب به عنوان مهمترین ماده و همچنین نور روز تعریف می شود. دیوارهای بیرونی تا حد امکان شفاف هستند. قطعات بسته در چوب تیره رنگ شده یا رنگ آمیزی شده اجرا می شوند.توضيحاتي در مورد نحوه طراحي موزه قسمت پایین با تخته های پهن با نیمرخ نسبتاً سنگین پوشیده شده است. در قسمت بالا از تخته های باریک و حروف تزئینی بیشتری استفاده کرده ایم.
ما با طراحی خود سعی کردیم اهداف فرهنگی موزه ون ایسترن را در نظر بگیریم، در حالی که با بودجه (بسیار) محدود و ظاهر هشیار مطلوب سروکار داشتیم. تمام قسمت های قابل رویت ساختمان عملکرد عملی واضحی دارند. عناصر صرفا زیبایی شناختی حذف شده اند. طراحی سازه خوانا و منطقی است. جزئیات، با قاب های بزرگ پنجره، از چوب استفاده شده محافظت می کند، به تمیز نگه داشتن شیشه کمک می کند و جلوه شفاف ساختمان را تقویت می کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان