انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشخصات فنی سوله استاندارد

مشخصات فنی سوله استاندارد

#1
[عکس: Technical%20specifications%20of%20standa...k=CxtHwEBY]
برای در اختیار داشتن سوله استاندارد و مناسب باید نوع کاربری مشخص باشد. بعد از انتخاب سوله باید طراحی سوله توسط طراحان متخصص این امر انجام پذیرد چرا که کوچکترین خطا و بی دقتی در طراحی سوله مشکلات و ضررهای جبران ناپذیری را در پی دارد. مهمترین اصل در ساخت سوله استاندارد شناخت مشخصات فنی سوله استاندارد است که باید سازندگان سوله به طور کامل از مفاد و جزئیات آن آگاهی کافی داشته باشند تا بتوانند سوله ای استاندارد را در اختیار مشتریان قرار دهند.
اطلاعات اولیه ساخت سوله استاندارد با کاربردهای متفاوت

    ابعاد طول، ارتفاع و.. سوله
    کاربرد سوله به چه منظور است
    چه میزان سرمایه و بودجه قرار است هزینه شود
    میزان زمان ساخت سوله تا در اختیار داشتن سوله

پس از تعیین کاربرد و هدف از ساخت سوله باید استانداردهای ساخت سوله مشخص شود، رعایت این اصول در طراحی و هزینه های ساخت بسیار تاثیرگذار است و سبب استحکام، مقرون به صرفه شدن ساخت سوله میشود. یک سازه و سوله مناسب برای اینکه دارای خصوصیت استاندارد باشد باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

    کاربرد روش‌ها و ابزارآلات به روز در فرآیند ساخت سوله
    استحکام و مقاومت بالای سازه و سوله
    قیمت مناسب و مقرون به صرفه
    ظرافت و زیبایی ظاهری سوله
    تحویل به موقع سوله
    وزن متناسب استراکچر فلزی

سوله استاندارد چیست؟
سوله استاندارد به سازه ای اطلاق می شود که فرآیند ساخت آن مطابق با تمامی اصول و استانداردهای عمرانی و ساخت و سازها باشد. استانداردهای طراحی و ساخت در هر سوله مختص همان سوله می باشد که این امر با توجه به نوع کاربری تعیین میشود.
با توجه به وضعیت بازار امروزه ساخت سوله برای هر شرکت صنعتی هزینه بر خواهد بود. با این اوصاف فرض کنید ساخت سوله مطبق بر استانداردهای تعیین شده نظام مهندسی انجام نشود، با گذشت زمان، مستهلک شدن سازه و قرار گرفتن در شرایط نامساعد جوی به مرور شاهد پدیدار شدن مشکلات ساختاری و فنی در سوله وجود خواهیم شد که برای پوشش و رفع این مشکلات و آسیب ها باید هزینه های هنگفتی را صرف کرد. به همین دلیل است که همواره تاکید میشود با سازندگانی قرار ببندید که خوش سابقه بوده و از تیم طراح و ساخت متخصص در طرایح، ساخت و نصب برخوردار باشد تا با گذشت زمان شاهد هیچ گونه مشکل ساختاری و فنی در این سازه ها نباشیم.
شرایط سوله استاندارد مطابق با سازمان نظام مهندسی
زیرسازی و نوع عملیات فونداسیون سوله باید کاملا متناسب با وزن نهایی سوله انجام شود.
فولاد بکار رفته در اسکلت فلزی سازه باید توسط مراجع نظارتی و مهندسی مورد تایید قرار گیرد.
دفترچه محاسبات سوله باید مورد تایید و منطبق با سازه نهایی باشد.
گواهی کنترل کیفیت و برگه های بازرسی باید توسط مهندس محاسبه سوله تایید و امضا شود.
زمانیکه سوله مطابق با اصول استاندارد ساخته شود در برابر نیروهای وارده و همچنین شرایط جوی مقاوم میشوند و طول عمر سازه نیز افزایش می یابد. عواملی همچون کاربری، کارایی، امنیت، قیمت، سرعت ساخت، ابعاد دهانه و ... در انتخاب سوله تاثیرگذار می باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان