انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش سئو سایت فروشگاهی

آموزش سئو سایت فروشگاهی

#1
امروزه مردم، برای خرید محصولات مختلف به گوگل مراجعه می‌کنند و محصول مورد نیازشان را سرچ می‌کنند و در چنین شرایطی هر فروشگاهی که بین رتبه‌های برتر موتور جست‌ و جو باشد، شانس جذب مشتری بیشتری دارد، شرط جذب مشتری هدف از طریق گول در فروشگاه اینترنتی، داشتن ساختار سئو سایت فروشگاهی به سبک حرفه‌ای‌ها است.
در این مقاله، به صورت کامل، فرایند سئو سایت فروشگاهی + (چک لیست جامع سئو سایت فروشگاهی) ، ذکر شده است؛ چنانکه قصد دارید با اجرای درست ترفند های سئو سایت، تمامی کیوردهای هدف یک سایت فروشگاهی را به لینک ۱ گوگل برسانید و دریایی از مشتریان پولساز را به سمت سایت فروشگاه، جذب کنید، با این مقاله از تسمینو همراه باشید.
[عکس: %D8%A8.jpg]

تحقیق کلمه کلیدی سایت فروشگاهی، به سبک حرفه‌ای‌ها!
در سئو سایت یک کسب و کار اینترنتی، با کلمات کلیدی سروکار خواهید داشت و باید بدانید قرار است کدام کیوردها را به لینک ۱ گوگل بکشانید، در مرحله اول باید لیستی جامع از محصولات و کلمات کلیدی هدف‌ تان داشته باشید.
این مرحله، بستگی به محصولات شما و تنوع‌ شان دارد، در ادامه با راهکارهایی که می‌ توانند در تحقیق کلمه کلیدی سایت فروشگاهی، موثر باشند، آشنا شوید.
آنالیز محصولات سایت‌ های فروشگاهی بزرگ
در ایران، سایت‌های مثل دیجی کالا، ایمالز، ترب و … تقریبا تمامی محصولات را پوشش داده‌ اند و شما می‌ توانید از آن‌ ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی‌ تان کمک بگیرید.
• بررسی رقبایی که به صورت نیچ، محصول شما را می‌فروشند
بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، به صورت اختصاصی، روی سئو برخی از محصولات کار کرده‌اند، این دسته از سایت‌ها نیز کمک بسیار خوبی در مرحله تحقیق کلمه کلیدی سایت فروشگاهی است، برای یافتن سایت‌های فعال نیچ محصول مورد نظرتان، کافی است تنها یک سایت هدف را پیدا کنید و سپس با کمک الکسا، رقبای دیگر را شکار کنید.
• استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی
ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی  سایت فروشگاهی، ایده جالبی نیستند اما گاهی اوقات، می‌ توان از آن‌ها کمک گرفت، ابزارهای زیر را برای استفاده در فرایند تحقیق کلمه کلیدی سئو سایت فروشگاهی به خاطر بسپارید.
۱٫ keywordtool.io
۲٫ wordtracker.com
۳٫ keyword-generator
۴٫ app.neilpatel.com
۵٫ keywordtooldominator.com

• دزدی از سایت مپ رقبا !
از نقشه سایت، می‌ توانید اطالاعات دقیقی از ساختار و لیست کیوردهای سایت رقبا شکار کنید، به راحتی با تحویل دامنه سایت رقیب‌تان به آدرس : (https://www.xml-sitemaps.com) سیر تا پیاز ساختار سایت رقیب‌ تان را به دست آورید.
آیا انواع کلمات کلیدی در سایت‌ فروشگاهی را می‌شناسید؟
در سایت فروشگاهی، با دو دوسته کلمات کلیدی، سرو کار داریم، تیر آخر برای داشتن یک کیورد ریسرچ حرفه‌ای سایت فروشگاهی، آشنایی با این دو نوع کلمه کلیدی است.
information keyword
این دسته، مربوط به عباراتی است که اطلاعاتی به مشتریان شما می‌دهند و برای بخش وبلاگ، باید از آن استفاده کنید.
Money keywords
مانی کیوردها، باید اولویت کار شما باشند و کلمات کلیدی دسته بندی و محصولات را شامل می‌شود که مشتریان واقعی‌تان، آن‌هارا سرچ می‌کنند.
سئو داخلی در سایت فروشگاهی، چگونه است؟
[عکس: %D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8...%DB%8C.jpg]
 
امور on page seo در سایت فروشگاهی کار سختی نیست و تنها کافی است صفحات و برگه‌های مختلف سایت را بر اساس ماهیت و نوع نیاز کاربرانتان بهینه و غنی سازی کنید، اصولا مهم‌ ترین صفحات سایت‌های فروشگاهی، شامل موارد زیر است:
۱٫ دسته بندی‌ها
۲٫ محصولات
۳٫ وبلاگ

از تکینک‌های زیر برای بهبود وضعیت سئو داخلی این صفحات در سایت فروشگاه اینترنتی استفاده کنید:
۱٫ استفاده از تایتل‌ ها جذاب و کلمات بازاریابی محتوا
۲٫ کمک از محتوای غنی و استفاده از کلمات lsi
۳٫ به کاربردن صوت، عکس، ویدئو
۴٫ ایجاد لینک داخلی بین صفحات، برگه‌ها و نوشته‌ها
۵٫ استفاده از لانگ‌تیل‌های مربوطه جهت افزایش ورودی و ..

با غول سئو سایت‌ های فروشگاهی آشنا شوید! (سئو تکنیکال)
بخش سئو فنی و اصلاح موارد تکنیکال در سایت فروشگاهی، آنقدرها هم که شنیده‌اید سخت نیست و تنها کافی است، نکات مهم‌ در رابطه با سئو تکنیکال سایت فروشگاهی را بدانید، در ادامه با مهم‌ ترین موارد سئو فنی فروشگاه اینترنتی، آشنا شوید :
استفاده درست از تگ canonical
اصولا هر دسته بندی در سایت فروشگاهی، شامل چند صفحه است، باید از تمامی برگه‌ های دسته بندی یک محصول، به برگه ۱، تگ کنونیکال بزنید تا از ایجاد محتوای تکراری بی‌ ارزش و ضربه زدن به سئو سایت، جلو گیری کنید.
وجود ساختار بردکرامب صحیح
بردکرامب، یا خرده‌نان‌ های سئو، به کاربر جهت درک مسیر طی شده در سایت، کمک می‌ کند، استفاده از بردکرامب در سایت فروشگاهی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
قراردادن کدهای اسکیما
کدهای اسکیما، در قلب کدهای سایت شما قرار می‌ گیرند و به درک بهتر محتوای صفحه توسط گوگل، کمک می‌کنند، مهم‌ترین کدهای اسکیما برای فروشگاه‌ های اینترنتی، به شرح زیر است:
  1. محصول

  2. قیمت

  3. تصویر

  4. ویدئو

  5. رای دهی و …
فراموش نکنید استفاده درست از اسکیما برای فروشگاه اینترنتی‌ تان می‌تواند به نمایش اطلاعات مفیدی به کاربران در صفحه serp، پیرامون محصول شما منجر شود و به افزایش میزان نرخ کلیک و فروش شما، کمک نماید.
بهبود سرعت
فرقی ندارد سایت شما، در کدام حوزه مشغول فعالیت است، سرعت یکی از ‌مهم‌ ترین فاکتورهای سئو است که باید به خوبی به آن توجه کنید، سرعت بهتر به معنای داشتن شانس بیشتر برای رسیدن به رتبه‌های بهتر موتور های جست‌وجو است.
ایجاد نقشه سایت
حتما نقشه سایت فروشگاهی خودتان را ایجاد کنید و آن را از طریق سرچ کنسول، به سایت‌تان اضافه کنید، این‌کار برای بهبود وضعیت ایندکس و خوانش سایت شما توسط خزنده‌ های گوگل، به شدت مفید است.
یک راز طلایی، از وبلاگ فروشگاه اینترنتی‌تان، معدن طلا بسازید!
بله درست خواندید! در صورت داشتن کیوررد ریسرچ صحیح می‌توانید وبلاگ سایت فروشگاهی خودتان را به یک معدن طلا برای جذب مشتریان بیشتر، تبدیل کنید.
برای این‌کار تنها کافی است مشکلاتی را پیدا کنید که محصولات شما راه حل آن مشکلات و دغدغه‌ها است و با ارائه محتوای ارزشمند و در نهایت معرفی محصول‌ تان، یک کاربر عادی را به مشتری پولساز تبدیل کنید، برای یافتن چنین عباراتی در کسب و کارتان، از روش‌های زیر کمک بگیرید.
۱٫ حضور در فروم‌های مربوطه و مطالعه دغدغه‌های مردم
۲٫ استفاده از اینستاگرام و پیدا کردن دغدغه مردم
۳٫ مطالعه کامنت‌های محصولات رقبا و یافتن نقاط ضعف آن‌ها
۴٫ بررسی بخش وبلاگ رقبا (عناوین، دیسکریپشن‌ها، تگ‌های هد و..)
۵٫ تحقیق حضوری از مشتریان و یافتن مشکلات و دغدغه‌ها آن‌ها و …

سئو خارجی در سایت فروشگاهی چگونه است؟
برخی از متخصصین سئو معتقد هستند بخش seo off page در فروشگاه‌های اینترنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت داشتن یک استراتژی سئو آف پیج درست برای سایت فروشگاهی، می‌توان در زمان کوتاه به نتایج خیلی خوبی رسید.
برای لینک سازی خارجی سایت فروشگاهی، از شبکه‌ های اجتماعی و پلتفرم‌ های مختلف، کمک بگیرید و سعی کنید با برندسازی درست، کاربران به لینک سازی طبیعی‌ برای سایت‌ تان، ترغبیب کنید.
مسیر آغاز تا عملی کردن استراتژی سئو خارجی اکثر سایت‌ های فروشگاهی به شرح زیر است:
۱٫ رفع اشکالات تکنیکال
۲٫ انجام امور سئو داخلی
۳٫ بررسی وضعیت عملکر رقبا
۴٫ فعالیت مفید در شبکه‌های اجتماعی
۵٫ حضور فعال در فروم‌ها
۶٫ اجرای تکنیک منشن بدون لینک
۷٫ کمک گرفتن از ترفند امضا محتوا
۸٫ خرید بک لینک و رپورتاژ  (بدون ارسال سیگنال مشکوک به گوگل)

یک سوال مهم! آیا سئو سایت فروشگاهی وردپرسی و غیر وردپرسی متفاوت است؟
تمامی مراحل کار و باید نبایدها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس و cmsهای شخصی، یکسان است و تنها در روش اجرایی کردن موارد با توجه به تفاوت ساختار وردپرس با دیگر smsها مسیر متفاوتی را تجربه خواهید کرد.
به یاد داشته باشید برای ساخت و سئو سایت‌های فروشگاهی وردپرسی با افزونه ووکامرس (woocommerce) سروکار خواهید داشت، این افزونه، بسیاری از دغدغه‌ های شما در مسیر سئو سایت فروشگاهی‌ تان را برطرف خواهد کرد.
سئو محلی، راز موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی پرفروش
احتمالا عبارت سئو محلی یا سئو لوکال، به گوشتان خورده است، سئو محلی، به شما کمک می‌کند مشتریان نزدیک به کسب و کارتان را پیدا کنید و شانس بیشتری برای فروش محصولات‌ تان داشته باشید، این تکنیک سئو، با کمک الگوریتم کبوتر، امروزه به کمک کسب و کارهای اینترنتی مختلف آمده است.
برای اجرای سئو محلی برای سایت فروشگاهی، کارهای زیر را انجام دهید:
  1. ثبت محل بیزینس در نقشه گوگل

  2. مطرح کردن نام موقعیت مکانی در کنار اسم برندو محصولات‌تان

  3. ثبت سایت فروشگاه اینترنتی در Google My Business
چک لیست سئو سایت فروشگاهی در سال ۲۰۲۱ :
[عکس: %DA%86%DA%A9-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D...%DB%8C.jpg]

تا اینجای کار، مهم‌ترین نکات پیرامون بهینه سازی وب سایت‌ های فروشگاهی مطرح شد، در ادامه چک لیستی خلاصه از مراحل سئو سایت فروشگاهی، خدمت شما ارائه می‌ شود تا در یک نگاه مسیر کلی سئو در فروشگاه‌ های اینترنتی را به ذهنتان بسپارید.
۱٫ کیورد ریسرچ
۲٫ پیدا کردن مانی کیورد و اینفورمیشن کیورد
۳٫ ایجاد ساختار سایت مناسب
۴٫ تکمیل کردن صفحات دسته بندی و محصولات
۵٫ سئو صفحات دسته‌ بندی و محصولات
۶٫ عملی کردن بازاریابی محتوا در بخش وبلاگ
۷٫ اجرای درست ساختار لینک سازی داخلی
۸٫ افزایش سرعت سایت
۹٫ پیدا کردن مشکلات تکنیکال و رفع آن‌ها
۱۰٫ بررسی وضعیت سئو خارجی سایت رقبا
۱۱٫ آغاز فرایند لینک سازی خارجی به صورت طبیعی و ….

سخن پایانی : با استراتژی سئو حرفه‌ای، آسمان خراش فروش فروشگاه اینترنتی را تجربه کنید
هر سایت فروشگاهی، با داشتن استراتژی سئو مناسب، می‌تواند به سود بی‌ نهایت برسد، در این مطلب، مهم‌ ترین رازهای سئو سایت فروشگاهی، در سال ۲۰۲۱، شرح داده شد، چنانکه قصد بهینه سازی سایت یک فروشگاهی اینترنتی را دارید، نکات گفته شده در این مقاله را به کار ببندید و از نتیجه به دست آمده در طولانی مدت، لذت ببرید.
پاسخ

آموزش سئو سایت فروشگاهی

#2
مقاله جالب بود اما ای کاش با نیت گرفتن لینک ازش استفاده نمیکردید
در سئو سایت فروشگاهی مهمترین گام تحقیق کلمه کلیدی ( یعنی شناسایی و کار روی کلماتی که زود بازده هستن)
مرحله بعد مشخص کردن صفحات هدف این کلمات . که در سایت های فروشگاهی مهمترین صفحات به ترتیب صفحات دسته بندی، صفحه محصولات، صفحه اصلی ، صفحه درباره ما و وبلاگ مهم است.
برای مثال کلمه خرید گوشی = دسته بندی | خرید گوشی سامسونگ a51 = محصول و مقایسه گوشی سامسونگ a51 و a32 = بلاگ
البته در حین این فرآیند نکته ای که نباید ازش قافل شد بحث تکنیکال که شمام اشاره کردید
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان