انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
میلگرد و خواص آن

میلگرد و خواص آن

#1
اطلاعات مفید برای میلگرد ، مش سیم

میلگرد ، مش فولادی اسکلت تمام سازه ها است. پس از زلزله 17 آگوست ، که کشور ما را از نظر اقتصادی و روانی بسیار تحت تأثیر قرار داد ، نیاز به ساخت و ساز محکم و با کیفیت توسط همه شرکت های ساختمانی و مسکن ، محل کار و غیره برآورده شد. از نظر اهمیت مصرف کنندگان ما که سازه ها را خریداری می کنند ، به رتبه اول رسیده است. بسیار ناراحت کننده است که مفهوم ساخت و ساز با کیفیت و محکم ، که بسیار مهم است ، با این زلزله وارد زندگی ما شد.

برای ساخت و ساز با کیفیت و محکم ، لازم است از میلگرد و مش فولادی واجد شرایط و با کیفیت بالا ، که اسکلت ساختمان را تشکیل می دهند ، استفاده شود.

میلگرد آجدار ، مش فولادی مطابق استانداردهای کشورهای مختلف در جهان تولید می شود. با توسعه این استانداردها ، خواص مکانیکی میلگرد در طول سالها بهبود یافته و به بالاترین سطح کیفی رسیده است. هزینه و زمان تولید کاهش می یابد ، کیفیت و تناژ تولید افزایش می یابد.

دلیل تغییر در خواص تجزیه و تحلیل میلگرد و مش فولادی افزایش نیاز و نیاز به اتو با صرفه بیشتر است.

مهمترین نکته سازه ها که با توجه به بار استاتیک یا بار دینامیکی در نظر گرفته می شود ، قدرت تسلیم میلگرد است. علاوه بر این ، طول و مقاومت کششی میلگرد مورد استفاده در سالهای اخیر نیز در نظر گرفته شده است. از آنجا که سطح مقطع میلگرد مورد استفاده در سازه ها در نتیجه افزایش خواص تجزیه و تحلیل میلگرد کاهش می یابد ، از میلگرد کمتری استفاده می شود و وزن ، حمل و نقل و حجم به دست می آید. به طور خلاصه ، هزینه ها کاهش می یابد.


کیفیت میلگرد

درک تفاوت کیفیت در میلگرد و مش فولادی بسیار آسان است. درست مانند آنالیزهای انجام شده بر روی نمونه های خون ، محصولات میلگرد و مش فولادی دارای ساختار مشخصی هستند. محصولات آهن و فولاد با مخلوط کردن سرب ، قلع ، سیلیس ، کربن و سنگهای مشابه در نسبتهای مشخص بدست می آیند. این مواد در مواد اولیه مورد استفاده وجود دارد. همه محصولات با مواد اولیه با کیفیت بالا یا بهبود کیفیت با تصفیه مواد اولیه در سطوح مشخص در کارخانه های برجسته ترکیه تولید می شوند. از آنجا که کارخانه های ما ، جایی که محصولات میلگرد را به بازار عرضه می کنیم ، تکنولوژی را در زمینه خود به دقت دنبال می کنند ، به تحقیقات R&D اهمیت می دهند و اهمیت می دهند.

توسعه نمرات تجزیه و تحلیل

عملکرد - استحکام کششی
حفظ منابع
طویل شدن
انعطاف پذیری

کیفیت میلگردهای آجدار را می توان به سه طریق افزایش داد.

1- استفاده از مواد اولیه مرغوب و ضایعات
2- با افزودن مواد شیمیایی
3- با اعمال فرآیندهای سرد و فرآیندهای گرم


اثرات افزایش نسبت کربن © و منگنز (Mn) در میلگرد آجدار و تیمارهای سرد گرم.

در حالی که افزایش نسبت کربن در میلگرد به طور مثبت بر دوام تأثیر می گذارد ، بر جوش پذیری تأثیر منفی می گذارد و مواد را شکننده می کند. در استاندارد میلگرد ، نسبت کربن باید کمتر از 25 درصد باشد. اهمیت حفظ جوش بسیار مهم است ، به ویژه در ساخت سازه های پیش ساخته. باز هم ، از آنجا که میزان کربن زیاد باعث شکنندگی مواد می شود ، مواد در حین فرآیند تولید دچار خراش و پیچ خوردگی می شوند. طبیعتاً این امر نامطلوب است. در استفاده از فولاد ساختمانی ، قابلیت تا شدن و خم شدن مواد یک ویژگی ضروری است.
انعطاف پذیری میلگرد آجدار خارج از منگنز ، Va ، Vo ، Nb و غیره با استفاده از عناصر آلیاژی به دست می آید. از آنجا که هر یک از این عناصر بسیار گران هستند ، هزینه ها به طور مستقیم افزایش می یابد.


راه دیگر برای افزایش خواصی که ذکر کردیم ، اعمال فرایندهای سرد مانند پیچاندن و کشیدن روی میلگرد نورد گرم است. این روشها که سرعت پردازش را کاهش می دهد ، هزینه را مستقیماً افزایش می دهد زیرا این یک فرایند اضافی است.

روش خنک کننده آب کنترل شده این است که میلگرد نورد گرم را بلافاصله پس از خروج از محصول خاموش کرده و سپس آن را با حرارت داخلی خود خنک می کند. در روش خنک کننده با آب کنترل شده ، میلگرد نورد گرم بلافاصله پس از خروج از خط نیمکت وارد واحد خنک کننده مخصوص طراحی می شود. یک پوسته مارتنزیت در داخل واحد ایجاد می شود که ضخامت آن بسته به زمان خاموش شدن متفاوت است ، به جز میلگرد که در معرض سرد شدن سریع قرار می گیرد.
مارتنزیت دارای ساختار دانه ریز است. بسیار سخت است اما ساختار شکننده ای دارد. باید تحت عملیات حرارتی قرار گیرد.

همانطور که اشاره کردیم ، بزرگترین کارخانه های آهن و فولاد در ترکیه با این روشها ویژگی های تجزیه و تحلیل آهن ساختمانی را توسعه می دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان