انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای راه اندازی دیزل ژنراتور

راهنمای راه اندازی دیزل ژنراتور

#1
دیزل ژنراتور چیست؟
دیزل ژنراتور برای تامین کل مصرف انرژی الکتریکی یا قسمتی از آن با توجه به نوع سیستم طراحی و انتخاب می شود. در هر حال باید با قطع شدن برق اصلی، دیزل ژنراتو.
راه اندازی شده و بعد از تولید ولتاژ و گرم شدن آن، خروجی ژنراتور به مصرف کننده وصل شود، و در هر لحظه با وصل برق اصلی، برق ژنراتور قطع می شود و برق اصلی به مصرف کننده رسیده و در نهایت ژنراتور خاموش می شود.
نحوه ی نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور
راه اندازی صحیح و درست دیزل ژنراتور، یکی از مهم ترین موارد در میزان بهره وری و عملکرد و افزایش طول عمر دیزل ژنراتور است. به طور مثال، اگر محل قرار گیری دیزل ژنراتور تراز نباشد، لرزش های ایجاد شده تاثیر نامطلوبی بر عملکرد سیستم می گذارد و طول عمر قطعات نصب شده بر روی شاسی مانند تابلو کنترل و فرمان دیزل ژنراتور و یا هیتر یا همان گرمکن را به تدریج پایین خواهد آورد.
مکان نصب دیزل ژنراتور:
مکان نصب موتور باید طوری طراحی شود که انجام کارهای سرویس و نگهداری آن به آسانی انجام شود. موقع نصب باید دقت لازم را به کار ببرید تا از ورود آشغال، آلودگی و مواد خارجی به داخل سیستم های سوخت خنک کننده یا توربو شارژر جلوگیری شود. قبل از وصل لوله ها و شلینگ های تغذیه موتور، آن ها را با هوای فشرده کاملا تمیز نماید.
فونداسیون
برای تراز کردن محل استقرار دیزل ژنراتور ها باید فونداسیون اجرا کرد و توسط لرزگیر های زیر شاسی به کف فونداسیون بولت کرد.
این امر باعث کاهش لرزش های ایجاد شده توسط موتور دیزلی به کل سیستم می شود و ضروری است. با توجه به وزن دستگاه و توزیع مناسب نیرو های دینامیکی وارد بر زمین نصب برخی از دیزل ژنراتور ها نیاز به فونداسیون قوی و محکمی ندارد و تنها باید محل استقرارصاف و به گونه ای فرش شده باشد که در زمان کار موتور، ایجاد گرد و خاک ننماید.
شرایط آب و هوایی
بهترین شرایط برای نصب دیزل ژنراتور ها، هوای باز با جریان هوای آزاد می باشد تا سیستم داغ نکند و از توان موتور کاسته نشود.
نحوه ی زانو دادن به لوله اگزوز موتور دیزل
زاویه دادن به لوله اگزوز گاز های خروجی از موتور دیزل ژنراتور برای رسیدن به فضای آزاد بسیار اتفاق می افتد. شعاع زانو دادن از نکات مهم در این زمینه می باشد، شعاع زاویه شما باید 3 برابر قطر لوله اگزوز دیزل ژنراتور باشد. به عنوان مثال چنان چه قطر لوله اگزوز شما 20 سانتی متر است زانویی شما باید دارای شعاع بین 60 تا700 سانتی متر باشد.
نحوه ی سوخت رسانی به دیزل ژنراتور
یکی از موارد بسیار مهم نحوه ی سوخت رسانی به دیزل ژنراتور است و با توجه به این که گازوییل های موجود در بازار دارای آب و مواد و ذرات معلق هستند، بسیار اهمیت می یابد.
هرگز شیر گازوئیل تانکر سوخت را از پایین ترین قسمت جهت مصرف دیزل ژنراتور نصب ننماید. چون آب و املاح به دلیل سنگین بودن، همیشه در قسمت پایینی تانکر سوخت قرار می گیرند.
برای رفع این مشکل، یک شیر تخلیه در انتهایی ترین قسمت تانکر سوخت قرار دهید تا بتوانید هر چند وقت یکبار تانکر سوخت را از املاح و آب تخلیه کنید.
هرگز سطح سوخت در محل نصب تانکر سوخت نباید بالاتر از دیزل ژنراتور شما باشد چون باعث خرابی موتور سوخت شما می شود.
اگر اطلاعاتی در مورد اگزوز دیزل ندارید می توانید با خواندن مقاله اگزوز دیزل ژنراتول اطلاعاتی مفید بدست بیاورید.
طراحی داکت خروجی رادیاتور دیزل ژنراتور
در صورتی که امکان خروجی هوای رادیاتور دیزل ژنراتور به فضای آزاد مقدور نیست باید جهت خروج هوای رادیاتور داکت مناسب تعبیه نمود.
طراحی و نصب صحیح داکت هوای خروجی علاوه بر تاثیر بر روی خنک کنندگی موتور دیزل و یا ژنراتور گازسوز بر میزان صدای تولیدی فن تاثیر گذار است. باید توجه کنید که از دادن زوایای ناگهانی به داکت خروجی جلوگیری کنید و هم چنین در صورت نیاز به تغییر زاویه داکت خروجی هوا این تغییر زاویه به صورت نرم تر طراحی و اجرا شود.
منبع: 

https://www.zarabco.com/productgroup/pro...164/1/view
پاسخ

راهنمای راه اندازی دیزل ژنراتور

#2
دیزل ژنراتور یک منبع قابل اعتماد و متفاوت برای عصر انرژی الکتریکی برای خانوارها و صنایع هستند. آسیاب های دیزلی توسط یک دینام و یک موتور دیزلی کار می کنند. موتور این دستگاه دیزل است و انرژی موتور توسط دینام به حیات الکتریکی قابل استفاده تبدیل می شود. این سرزندگی سپس به ساختمان هایی که می تواند به شبکه تاسیسات مرتبط باشد منتقل می شود.

آسیاب های دیزل اغلب به صورت جفت در داخل موتورخانه قرار می گیرند. این کار با دقت خوبی انجام می شود تا عیوب در بخشی از موتور باعث از کار افتادن هر آسیاب نشود. اگرچه هر ژنراتور به صورت جداگانه سرویس می‌شود، اما در شرایطی که عناصر ماشین باید با هماهنگی عالی کار کنند، آسیاب‌ها محافظت می‌شوند تا از خرابی آنها در زمان مشابه جلوگیری شود.
واضح است که شما عنوان فیلتر را شنیده اید، اما آیا یاد گرفته اید که فیلتر دیزل ژنراتور برای چه و برای چه کارکردی استفاده می شود؟ آیا به انواع آن عادت کرده اید؟ آیا می دانید از کدام یک استفاده کنید؟ در این مقاله اکنون سعی شده است به تمامی این سوالات به صورت جامع و کامل پاسخ داده شود تا در مدت زمان کوتاهی به تحقیق و کشف راه حل سوالات شما بپردازیم.
تقریباً بیشتر از این منبع متن منبع محتوای متنی برای اطلاعات ترجمه اضافی مورد نیاز است
https://karasahand.com/article/%D9%81%DB...9%88%D9%88
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان