انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کاربرد مس چیست؟

کاربرد مس چیست؟

#1
مس فلزی است که به طور طبیعی در سنگ ، خاک ، گیاهان ، حیوانات و آب وجود دارد. از آنجا که مس به راحتی شکل می گیرد یا قالب می گیرد ، معمولاً از آن برای ساخت سیم کشی برق و مصالح لوله کشی خانگی استفاده می شود. مس ممکن است با فلزات دیگر ترکیب شده و لوله ها و شیرهای برنجی و برنزی ایجاد شود. ترکیبات مس همچنین به عنوان آفت کش های کشاورزی و برای کنترل جلبک ها در دریاچه ها و مخازن استفاده می شود. همه موجودات زنده از جمله انسان برای بقا به مس نیاز دارند. بنابراین ، مقدار کمی مس در رژیم غذایی ما برای سلامتی لازم است. با این حال ، برخی از اشکال مس یا مقادیر اضافی نیز می توانند باعث مشکلات سلامتی شوند.

مس از کجا و چگونه وارد آب آشامیدنی می شود؟
سطح مس در آبهای سطحی و زیرزمینی به طور کلی بسیار پایین است. مقادیر بالای مس ممکن است از طریق استخراج معادن ، کشاورزی ، عملیات تولید و خروج فاضلاب شهری یا صنعتی به رودخانه ها و دریاچه ها وارد محیط شود. اگر آب شما اسیدی است ، مس می تواند با آب آلوده مستقیم آب چاه یا از طریق خوردگی لوله های مسی وارد آب آشامیدنی شود. خوردگی لوله ها بزرگترین عامل نگرانی است.

چگونه می توانم بفهمم که آیا مس در آب آشامیدنی من وجود دارد؟
اگر مشکوک هستید و آب آشامیدنی شما از یک چاه خصوصی تأمین می شود ، می توانید برای دریافت لیستی از آزمایشگاه های منطقه خود که با هزینه ای آزمایش آب آشامیدنی را انجام می دهند ، با نماد خارجی دفتر صدور گواهینامه دولتی تماس بگیرید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان