انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت گالوانیزه با آهن

تفاوت گالوانیزه با آهن

#1
تفاوت گالوانیزه با آهن

[عکس: %D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%AF%D8...%D8%9F.jpg]
گالوانیزه چیست؟
گالوانیزه در اصل به محصولات فولادی یا آهنی می‌ گویند که دارای یک روکش از جنس فلز زینک (روی) می‌ باشد. استفاده از این روکش‌ها باعث می‌ شود تا حد زیادی این محصولات در برابر زنگ زدگی مقاومت داشته باشند. از آنجایی که محصولاتی مانند لوله، پروفیل، نبشی و ناودانی و… از جنس آهن به راحتی با هوا واکنش نشان می‌ دهند. زنگ زدگی در صنایع مختلف قطعا باعث مختل شدن روند کاری یک سیستم یا یک سازه فولادی خواهد شد و از این رو استفاده از محصولات گالوانیزه اجازه می‌ دهد که میزان خوردگی و زنگ زدگی را به حداقل برسانیم.

گالوانیزاسیون
روندی که طی آن آهن آلات و به خصوص ورق‌ های آهنی و فولادی را گالوانیزه می‌ کنند، گالوانیزاسیون است. از این محصولات در صنایع اتومبیل سازی، ساخت پل و سازه‌ های مختلف، آماده سازی سقف‌های فلزی و… استفاده می کنند.

آهن چیست؟
یکی از عناصر پرکاربرد در طبیعت برای انسان‌ ها آهن می‌ باشد. سطح محصولات آهنی به طور معمول نقره‌ ای و صاف است، اما در صورتی که در مجاورت با هوا باشد، با اکسیژن ترکیب شده و به رنگ قرمز و قهوه ای در می‌ آید. از آهن برای تولید میلگرد، ورقَ، نبشی و ناودانی، پروفیل، لوله و.. استفاده می‌ شود که این محصولات در صنایع کشتی سازی، اتوموبیل سازی، ساخت ریل آهن، ساختمان سازی و صنایع مختلف کاربرد دارند.

تفاوت گالوانیزه با آهن
  • محصولات گالوانیزه مقاومت بالاتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند و این کمک می‌ کند تا بتوان از آنها در آب و هوای نامطلوب استفاده کرد.
  • وزن آهن بیشتر از گالوانیزه است و از طرفی پایداری بالایی دارد که باعث می‌ شود از آنها در پروژه‌ های صنعتی سنگین استفاده کنند.
  • قیمت گالوانیزه معمولا به دلیل استحکام پایین تر و وزن سبک تر کمتر از آهن است، اما باید در نظر داشته باشید که گالوانیزه صرفا در شرایط خاص برای ما کاربرد دارد. به عنوان مثال در مواردی که قصد احداث سقفی را دارید یا در شرایطی که استحکام برای شما اهمیت کمتری داشته باشد، گالوانیزه گزینه بسیار خوبی خواهد بود.
فولاد ضد زنگ نیز یکی از مشتقات آهن است که برای شرایط خاصی که به استحکام بالا نیاز داشته باشیم و بخواهیم بخش‌ های مختلف در معرض زنگ زدگی نباشند از آن استفاده می‌ کنیم.

سخن نهایی
تا اینجای کار به بیان  تفاوت گالوانیزه با آهن پرداخته شد. اما بهتر است دوباره یادآوری کنیم که گالوانیزه یکی از محصولات آهنی به شمار می‌ رود، اما استفاده از روش‌ های مختلف به ما کمک کرده تا برخی از ضعف‌ های آهن را پوشش دهیم. همچنین قیمت آهن و گالوانیزه را می‌ توانید از فروشندگان معتبری که در زمینه خرید و فروش آهن فعالیت دارند بدست بیاورید.
در ضمن در نظر داشته باشید که محدودیت‌ های موجود برای تولید ورق گالوانیزه در داخل کشور باعث شده تا بخشی از بازار به دست واردکنندگان ورق‌ های گالوانیزه باشد. همین باعث می‌ شود تا نوسانات زیادی در این بازار دیده شود و نتوان قیمت دقیق این محصولات را به طور مشخص بیان کرد.


نقل قول:                پیشنهاد می‌ شود برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها و دریافت مشاوره رایگان با متخصصین در سایت آهن فروش تماس بگیرید.
[عکس: logo.png]
مجموعه آهن فروشان
 معتبر و حرفه ایی در فروش انواع آهن
https://ahanfurush.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان