انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه بر استرس آزمون استخدامی غلبه کنیم؟

چگونه بر استرس آزمون استخدامی غلبه کنیم؟

#1
اگر از جمله کارجویانی هستید که برای آمادگی آزمون استخدامی دچار استرس هستید و حس میکنیدکه این اضطراب در روز آزمون به سراغتان بیاید، از همین حالا در استخدام آینده راه‌های مقابله با استرس را بیاموزید ، و برای رفع آن اقدام نمایید.
به این گفته دکتر جرج تاون با دقت توجه نمایید که میگوید همه افراد قبل امتحان دچار استرس می‌شوند مقدار کمی استرس کمک کننده است، امّا استرس بیش از حد می‌تواند عواقب بدی برای افراد داشته باشد.
برای اینکه بدانیدچگونه بر استرس آزمون استخدامی غلبه کنیم باید بدانید این مشکل به چه دلایلی ایجاد شده است . این فهم کمک میکند تا راه‌های غلبه بر این استرس را آسانتر پیدا نماییم.
اگر از آن جمله افرادی هستید که کمال گرائید و می‌خواهید همیشه بهترین باشید و هیچ اشتباهی انجام ندهید‌، ترس از شکست می‌تواند موجب ایجاد استرس در زمان آزمون استخدامی شود.
علائم استرس قبل از آزمون:
اول باید بدانید که ترس معمولی گه بیشتر کارجویان قبل از آزمون استخدامی با آن روبرو می‌شوند با استرس واقعی متفاوت است.
اگراسترس روی اشتها و خواب شما تاثیر گذاشته است و رغبتی به انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود دارید،احتمالا شما دچار استرس آزمون شده‌اید و اگر این اتفاقات مدام برای شنا اتفاق بیافتد مشکل بزرگتری ایجاد شده است.
هیچ نوع تشخیص تخصصی برای استرس قبل از آزمون وجود ندارد و فقط با علائم می‌توان این عارضه را تشخیص داد.عمومی‌ترین و شایع‌ترین علامت استرس قبل از آزمون این است که شما فکر می‌کنید هیچ‌کدام از مطالبی که مطالعه کرده‌اید را به یاد نمی‌آورید.
اگر راه‌های مطرح شده در این مقاله را تا انتها بخوانید راه‌هایی را یاد میگیرید که به شما این اطمینان می‌دهیم تا در مبارزه با غول استرس سربلند و مقتدر بیرون بیایید.
24 راه برای اینکه بدانیم چگونه بر استرس آزمون استخدامی غلبه کنیم؟
 
1- غذای سالم بخورید:مغز انرژی زیادی نیاز دارد و طبیعتا در زمان درس خواندن تامین این انرژی موجب تمرکز بهتر و بیشتر روی مطالب درسی میشود.مانند صبحانه با شیر گرم و گردو و مواد قندی ،نهار با جوجه کباب و ماست یونانی و … و یک شام سبک .حتما و حتما روزانه بطور میانگین 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.
2- خواب کافی و مفید:خواب به مدت 8 ساعت برای ریکاوری بدن و دوری از ختگی و کسلی بسیار مهم و اساسی است و برای بیداری اجباری از نوشیدنی ‌های کافئین‌دار پرهیز کنید.
3- تمرکز بر درس :در زمان درس خواندن خود را متمرکز بر درس کنید و از انجا که مغز بیشتر از45 نمیتواد تمرکز خود را حفظ کندبعد از 45 دقیقه درس را کنار گذاشته و ذهن خود را با ورزش سبک از درس دور کنید تا از احساس خستگی و بی‌حوصلگی دوری کنید.
4 – در صورت نیاز به مشاور مراجعه نمایید: در صورتی که نیاز میدانید با یک مشاور روانشناس در خصوص تمرکز و نحوه مطالعه براساس خصوصیات خلقی و روحی شما که منحصر به فرد است راهنمایی طلب کنید، مطالب استخدام آینده بصورت کلی‌تر بیان میگردد .
5- برای مطالعه برنامه‌ریزی داشته باشید : برای قبولی در آزمون استخدامی با تعداد بیشمار داوطلبین ، نیاز به برنامه ریزی دقیق و مدیریت زمان دارید.از جداول زمانی-درسی استفاده نمایید.
ذکر این نکته ضروری است که هیچ روش مطالعه‌ای حجت نیست و شما با توجه به شرایط خود میتوانید بهترین روش را برای خود استفاده نمایید اما باید دقت داشته باشید مهم‌تر از نوع برنامه چیدمان شده وفاداری به آن و تعهد در خصوص انجام دقیق فرایند‌های آن است.
6- سنجش دانسته‌های خود: برای اینکه از میزان اظلاعات خود دریافت داشته باشید و استرس خود را کم کنید تعدادی سوال در رشته امتحانی خود که در استخدام آینده ارائه شده است تهیه و خود‌آزمایی نمایید.استفاد از سوالات معتبر تاکید میگردد.
7- سنجش دانسته‌های خود: برای اینکه از میزان اظلاعات خود دریافت داشته باشید و استرس خود را کم کنید تعدادی سوال در رشته امتحانی خود که در استخدام آینده ارائه شده است تهیه و خود‌آزمایی نمایید.استفاد از سوالات معتبر تاکید میگردد.
8- روش مطالعه مخصوص به خود را داشته باشید : روش مطالعه و زمان خاص خود را داشته باشید چون افراد تفاوت‌های زیلدی با یکدیگر دارند. بعضی‌ها صبح و برخی عصر درس میخوانند، هر دو صحیح است اما باید بدانید کدام بازدهی بیشتری برای شما دارد.
9- به رقبا توجه نکنید ، کار خود را انجام دهید : شاید برخی از رقبا و دوستان بگویند که روزی 18 ساعت درس میخوانند و آماده قبولی در آزمون استخدامی هستند ولی این را بدانید
رهرو آنیست که گه تند و گهی خسته رود                                                                       رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود
و بر عکس بعضی‌ها می‌گویند که اصلا درس نمی‌خوانند در حالی که شاید هردو عنوان ذکر شده و بیان دوستان غلو آمیز باشد و توصیه ما به شما عزیزان این است که متعادل و با برنامه ریزی خاص خود برای آزمون آمادگی لازم را کسب کنید و موفقیت خود را تضمین نمایید.
10- تفریح و عذاب وجدان همیشگی : بعد از درس خواندن طبق برنامه ریزی اگر زمان تفریح و سرگرمی شما فرا رسید از آن لذت ببرید و عذاب وجدان نداشته باشید.
11- مدیتیشن داشته باشید: چشمان خود را ببندید و روی دم و بازدم خود تمرکز کنیدو تاثیر شگرف آن را ببینید.
12-امید به خدا داشته باشید : شما با توکل و تلاش مبتنی بر تعقل حتما جزء قبولی‌ها خواهید بود.
13- استراحت چشمان :بعد از مطالعه در هر ست به فضای دوردست نگاه کنید و این فضا حدالامکان سبز رنگ باشد مانند جنگل یا باغچه تا نزدیک بینی ممتد چشمان شما ناشی از مطالعه کتاب موجب خستگی چشم شما نگردد.
در نهایت چند مورد از موارد مورد نیاز برای آزمون نیز بصورت کوتاه ذکر میگردد.
14-همیشه اتاقتان را مرتب نگه دارید
15- تمرکز بر کمال داشته باشد نه پیشرفت
16- شکلات تلخ در روز میل نمایید
16- چای بنوشید
17- مرکبات میل نمایید
18-نفس عمیق را فرامش نکنید
19- از جملات مثبت استفاده نمایید
20-جند کار را با هم انجام ندهید
21- تکنیک های مدیریت زمان را مطالعه نمایید
22- هر روز چند دقیقه زیر نور ملایم آفتاب قرار یگیرید
23-خاطرات خوشحال کننده و خنده‌دار را مرور کنید
24- از موبایل و شبکه های اجتماعی حتی‌الامکان دوری کنید
استخدام آینده تا انتها همراه شماست


سوالات آزمون استخدامی
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان