انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل چیست؟

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل چیست؟

#1
دلیل ساسپند یا معلق شدن اکانت گوگل ادز چیست؟ چطور می توانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم؟ چطور می توانیم این محدودیت را رفع کنیم؟
اولین سوالی که به ذهن می رسد چرایی معلق شدن حساب گوگل ادز است.

گاهی کاربر به زعم خودش هیچ خطایی انجام نداده ولی حسابش معلق شده است. معمولا در ایمیل ارسالی دلیل تعلیق اعلام می شود، اینکه بد افزاری روی سایت شما رویت شده و یا اینکه به خاطر نقض برخی قوانین گوگل، این اتفاق به عنوان یک جریمه برای شما در نظر گرفته شده است.
در زمان بروز چنین شرایطی، راههایی برای رفع آن وجود دارد، البته نیاز است تا پیش از پرداختن به جزئیات بیشتر به برخی موضوعات مهم در این زمینه اشاره شود. نخستین موضوع دلیل ساسپند و یا تعلیق است.
ساسپند شدن یعنی چه؟
گوگل ادز یک مجموعه یکپارچه با فضایی بی نهایت است. مدیران گوگل برای مدیریت این فضا مجموعه قوانینی دارند. تخطی از این قوانین با تعلیق یا ساسپند شدن اکانت گوگل ادز همراه می شود. وقتی گوگل اکانت شما را تعلیق می کند، شما با مشکلات زیر مواجه خواهید شد:
۱.تمام تبلیغات شما ساسپند می شود.
۲.تمام حساب های بازرگانی شما معلق می شود.
چرا گوگل اکانت های گوگل ادز را ساسپند می کند؟
اکانت های گوگل ادز اغلب به خاطر بد افزار معلق می شدند. این مهم ترین احتمالی است که وجود دارد. به همین دلیل با مواجهه با ساسپند شدن در اولین گام باید وب سایت خودتان را بررسی کنید و مطمئن شوید که آیا بد افزاری در آن وارد شده یا نه.
دلیل دوم عدم رعایت قوانین تبلیغات در گوگل است. گوگل میلیون ها کاربر دارد و به همین دلیل ناگزیر از اعمال سیاست های سخت است. قانون ساده است؛ سیاست ها را رعایت نکنید حساب شما ساسپند می شود. مشخص است که کسی برای خواندن قوانین گوگل وقت نمی گذارد پس احتمال وجود دارد که کاربر نادانسته سیاستی جزیی را نقض کرده باشد.
در ادامه به صورت مرحله ای به شما توضیح خواهیم داد که در مواجهه با ساسپند شدن اکانت گوگل ادز باید چه مسیری را طی کنید.
مرحله ۱: ایمیل فرستاده شده از سوی گوگل را باز کنید. گوگل معمولا در ایمیل ساسپنشن به شما دلایل تعلیق را می گوید. به عنوان مثال در یک ایمیل نمونه، بعد از ارائه شماره کدها، گوگل دلیل تعلیق را با عبارت circumventing system مشخص کرده است. (در ادامه در ارتباط با این مورد صحبت خواهیم کرد).
مرحله ۲: در این مرحله باید مشخص کنید که جزئیات قانونی که شما نقض کرده و به دلیل آن با تعلیق اکانت مواجه شده اید چیست. مثلا در ارتباط با مثال بالا یعنی circumventing system باید دقیقا ماهیت آن را برای خود تعریف کنید. ما در ارتباط با این مورد نقض و همچنین دیگر موارد در ادامه به طور دقیق توضیح خواهیم داد.
بعد از مشخص شدن خطا و جزئیات می توانید نسبت به رفع آن اقدام کنید.
[عکس: sespen.jpg]
چطور متوجه شویم که وب سایت ما هک شده است؟
همیشه مشخص نیست که دقیقا چه زمانی وب سایت شما هک شده است. بد افزار می تواند در نقاب یک مجری (Administrator) از چشمان شما پنهان بماند و صفحاتی را در فولدرهای وب سایت شما پنهان کند. به همین دلیل ممکن است که شما آخرین نفری باشید که از حضور بد افزار در سایت مطلع شوید. به ویژه اگر یک پلاگین امنیت نصب نکرده باشید. گوگل به مسائل امنیتی اهمیت زیادی می دهد چرا که می داند حتی یک سایت تک و جدا افتاده هم می تواند مورد حمله هکرها قرار بگیرد.
۱.هک شدن وب سایت
وجود نرم افزارهای مخرب و ناخواسته: در این حالت شما نرم افزاری مخرب یا بد افزاری را روی سایت خود دارید که برای کاربران مشکل زا خواهد بود. همان طور که گفتیم در بیشتر مواقع صاحبان سایت ها از وجود بد افزار بی اطلاع هستند. در هرحال اکانت معلق می شود.
۲.نقض سیاست های گوگل ادز
دور زدن سیستم (Circumventing Systems): شما دست به اقدامی زده اید که به معنای دور زدن یا مزاحمت و مغایرت با سیاست و فرآیند های تبلیغاتی گوگل است. به عنوان مثال وقتی که محتوای متفاوتی را به گوگل و کابران سایت نشان می دهید، محتوایی که با محتوای آگهی یا تبلیغ شما مغایرت دارد شما این نوع از نقض را مرتکب شده اید.
فعالیت های متقلبانه: شما معرفی جعلی از خود دارید. وقتی که محتوای سایت شما مربوط به مسائل اجتماعی، سیاسی و دیگر موارد عمومی باشد و خود را به صورتی دیگر معرفی کنید معنایش نقض قوانین است.
تبلیغ کالا های جعلی: وقتی برندی یا کالایی مشخص را عرضه می کنید اگر کالای مورد فروش، کپی یا اصطلاحا فیک باشد و گوگل متوجه شود با تعلیق کردن اکانت، شما را جریمه می کند.
فروش داروهای غیرمجاز: اگر داروهایی را بدون تجویز بفروشید یا مناطقی را هدف گذاری کنید که اجازه اش را ندارید، گوگل در صورت شناسایی حساب شما را تعلیق می کند.
نقض قوانین محلی: اگر آگهی و تبلیغ شما با قوانین محل ارائه مطابقت نداشته باشد فعالیت های اکانت شما تعلیق می شود. این مورد به طور خاص برای شرکت های فعال در حوزه های فرامرزی بیشتر کاربرد دارد.
دیگر فعالیت های تجاری غیرقابل قبول: به عنوان مثال نشان دادن یک آگهی و تبلیغ، کشاندن کاربر به سایت و بعد درخواست اطلاعات غیر مربوط یا شخصی از فرد و یا عرضه کالایی دیگر، غیر از کالای تبلیغی.
۳.پرداختی عقب افتاده یا دیگر مسائل مربوطه مالی
حتی اگر یک بار پرداختی شما به موقع پرداخت نشود حساب شما معلق می شود.
فعالیت های پرداختی مشکوک: هرگونه فعالیت مشکوک مالی که گوگل را به این نتیجه برساند که تقلبی در کار است می تواند به تعلیق یا ساسپند شدن اکانت شما منتهی شود.
۴.نرسیدن به سن مجاز
به طور کلی اگر از ۱۳ سال پایین ترباشید، اجازه ایجاد حساب گوگل ادز را ندارید، البته محدودیت سنی در کشورهای مختلف متفاوت است.
۵.تلاش به وارد شدن به اکانت از سوی یک کاربر غیرمجاز
اگر گوگل تشخیص دهد که فرد دیگری غیر از افراد مجاز به اکانت شما وارد شده یا سعی به ورود دارد، اکانت را به صورت موقت تعلیق می کند.
۶.نقض سیاست های گوگل
موارد نقض می تواند مواردی عادی و پیش پا افتاده و یا موارد نقض شدید را شامل شود. در حالت اول موارد عادی و معمولی نقض، امکان رفع تعلیق وجود دارد اما در مورد دوم این امکان وجود ندارد. موارد نقض فاحش یا شدید به عنوان موارد خطرناک و یا غیر مشروع دسته بندی می شوند و گوگل اجازه نخواهد داد که کاربرانش در معرض چنین مواردی باشند.
[عکس: Google-Account-suspension-blog-post-758x273-1.png]
چگونه تعلیق اکانت را برطرف کنیم؟
برطرف کردن تعلیق از حساب گوگل ادز پروسه ای دو مرحله ای را شامل می شود:
۱.برطرف کردن مسئله و مشکلی که باعث تعلیق شده.
۲.اطلاع دادن رفع مشکل به گوگل.
نکته: اگر به نظر خودتان ساسپند شدن اکانت گوگل شما اشتباه بوده و از نظر خودتان هیچ خطایی از شما سر نزده از طریق Contact google می توانید با گوگل تماس بگیرید.
پس از تماس با گوگل، این شرکت اکانت شما را ارزیابی می کند و در ظرف چند روز پاسخ شما را می دهد. توجه داشته باشید که نباید درخواست های زیادی را برای تجدید نظر به گوگل بفرستید چرا که اگر تعداد این موارد بالا برود، گوگل تعداد آن را برای شما محدود می کند.
چگونه اکانت از دست رفته را احیا کنیم؟
این کار بسیار آسان است، فرمی مشخص را باید پر کنید. اما پیش از پر کردن این فرم، نکاتی است که اگر لحاظ شود، در وقت و زمان شما صرفه جویی می شود.
  • در وارد کردن اطلاعات نهایت دقت را لحاظ کنید. هرگونه اطلاعات غلطی از سوی گوگل به عنوان تقلب تعبیر می شود و می تواند حساب شما را برای همیشه تعلیق کند.

  • توضیح انتهای فرم: در انتهای فرم مورد اشاره یک گزینه تحت عنوان Summary of the Issue وجود دارد. در اینجا شما نه فقط در ارتباط با خود مسئله مشکل زا، بلکه در مورد مراحلی که برای رفع مشکل دنبال کرده اید باید توضیح دهید.

  • الصاق تصویر: در فرم مورد بحث، شما امکان الصاق کردن تصویر را هم دارید. از این امکان استفاده کنید. مثلا اگر بد افزاری وارد وب سایت شما شده بوده و شما آن را پاک کرده اید، تصویری از وب سایت پاک سازی شده خود بگیرید و آن را به فرم الصاق کنید.
پر کردن فرم بسیار حیاتی است. یک اشتباه ساده می تواند به قیمت از دست رفتن دائمی یا بد سابقه شدن شما تمام شود.
[عکس: suspended.png]
اگر درخواست رفع تعلیق رد شد چه کنیم؟
موارد متعدد و فراوانی وجود دارد که درخواست برای رفع تعلیق رد شده است. البته اگر مواردی که اشاره شد را به دقت دنبال کنید این اتفاق نمی افتد. در هرحال اگر درخواست شما رد شد، می توانید درخواست فرجام نهایی را با تماس با گوگل ارائه دهید.
توصیه ما این است که در این موارد از مراجعه به واسطه ها اجتناب کنید و مستقیم وارد بخش Contact Us تبلیغات شوید و فرم مربوطه را پر کنید. گوگل ظرف ده روز کاری با شما تماس می گیرد.
نکته: اگر بنابر هر دلایلی اکانت شما دیگر احیا نشد فراموش نکنید که برای پس گیری هرگونه مبلغ اضافه پرداختی اقدام کنید.
چگونه به گوگل درخواست ریفاند ارسال کنیم؟
بر روی آیکون آچار(Tools & Setting) را کلیک کرده و از تب Setup گزینه References را گزینش کنید.
در صفحه جدید بازشده، گزینه Account Status را انتخاب کنید. در مرحله انتهایی نیز، Cancel My Account را انتخاب و Save را بزنید.
درخواست ریفاند چقدر زمان می برد؟
بعد از ارسال درخواست ریفاند، معمولا دو تا ۸ هفته پاسخ به جواب ریفاند زمان می برد.
نتیجه گیری
پیشنهاد ما تبعیت از مواردی چند برای جلوگیری از این اتفاق است:
  • در موقع ایجاد تبلیغ نهایت دقت را اعمال کنید. مطمئن شوید که هیچ قانونی را نقض کرده اید. گوگل مرتبا قوانین خود را به روز می کند، شما هم باید در تبلیغات خود این موارد به روز شده را لحاظ کنید.

  • موارد مورد تردید را با افراد صاحب نظر مطرح کنید.

  • حتما در سایت خود از یک پلاگین امنیتی استفاده کنید. گفته شد که بیشتر موارد ساسپند شدن اکانت گوگل به بدافزارها مربوط است.

  • در صورت مواجهه با تعلیق، حتما بعد از رفع اشکال موارد احتیاطی را رعایت کنید تا دوباره دچار این مورد نشوید. تعلیق چند باره می تواند به تعلیق دائمی اکانت شما منتهی شود.
پاسخ

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل چیست؟

#2
آره، هیچ کسب و کاری ایمیلی را دوست ندارد که «حساب شما به حالت تعلیق درآمده است». با این حال، قطع شدن تبلیغات گوگل یکی از ناگوارترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کسب و کاری رخ دهد. از شما می خواهیم که این موضوع را جدی بگیرید. دلیلش این است که گوگل حساب های مشکل را به درستی مدیریت نمی کند.
اگر قوانین تبلیغات گوگل را نقض کنید، نمی توانید حساب جدیدی با همان آدرس ایمیل یا نام باز کنید. از طرف دیگر، گوگل به شما اجازه نمی دهد که پس از تعلیق حساب، ترافیک را به دامنه های یک حساب معلق هدایت کنید. تنها راه پیشگیری از این حادثه پیشگیری است.
در این مقاله دلایل تعلیق حساب گوگل ادز را با شما در میان می گذاریم و سپس نحوه لغو تعلیق، بازگرداندن حساب از دست رفته و بازپرداخت هزینه باقیمانده حساب خود را بررسی می کنیم. با اکتان ادامه دهید. (اگر قصد دارید در گوگل تبلیغ کنید، می توانید قیمت و شرایط اکتان را بررسی کنید!)
https://shanargroup.com/suspension-google-account/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان