انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فولاد چگونه ساخته می شود؟

فولاد چگونه ساخته می شود؟

#1
دو نوع فلز وجود دارد ، آهنی و غیر آهنی. آهن از آهن می آید یا حاوی آهن است ، در حالی که آهن غیر آهن ندارد.

برخی از نمونه های فلزات آهنی عبارتند از فولاد نرم ، چدن ، فولاد با مقاومت بالا و فولادهای ابزار.

نمونه هایی از فلزات غیر آهنی عبارتند از مس ، آلومینیوم ، منیزیم ، تیتانیوم و غیره.

برای تولید فولاد ، ابتدا سنگ آهن از سطح زمین استخراج می شود. سپس در کوره های بلند ذوب می شود که ناخالصی ها حذف شده و کربن اضافه می شود. در واقع ، تعریف بسیار ساده ای از فولاد عبارت است از "آلیاژ آهن با کربن ، معمولاً کمتر از 1 درصد.


کوره های بلند برای حمایت از عملیات خود نیاز به امکانات کمکی زیادی دارند. با این حال ، به زبان ساده ، کوره خود یک پوسته فولادی عظیم است که تقریباً به شکل استوانه است و با آجر مقاوم در برابر حرارت پوشانده شده است. هنگامی که کوره راه اندازی می شود یا "دمیده می شود" ، کوره به طور مداوم کار می کند تا زمانی که پوشش نسوز نیاز به تجدید داشته باشد یا تا زمانی که تقاضای آهن به نقطه ای برسد که کوره بسته شود. مدت زمان عملیات کوره از ابتدا تا انتها "کمپین" نامیده می شود و ممکن است چندین سال طول بکشد.


سنگ آهن و سایر مواد باربر آهن ، کک و سنگ آهک از بالا وارد کوره می شوند و به سمت پایین حرکت می کنند و با فرو رفتن در بدنه کوره که پشته نامیده می شود داغ تر می شوند. در نیمه بالای کوره ، گاز ناشی از سوزاندن کک مقدار زیادی اکسیژن را از سنگ آهن خارج می کند. تقریباً در نیمه راه ، سنگ آهک با ناخالصی های موجود در سنگ معدن و کک واکنش نشان می دهد و سرباره ایجاد می کند.

خاکستر کک جذب سرباره می شود. مقداری سیلیس در سنگ معدن به سیلیکون تبدیل می شود و همانند مقداری کربن در کک در آهن حل می شود. در انتهای کوره که درجه حرارت آن بیش از 3000 فارنهایت افزایش می یابد ، سرباره مذاب بر روی استخری از آهن مذاب که عمق آن چهار تا پنج فوت است شناور می شود. از آنجا که سرباره بر روی آهن شناور است ، ممکن است آن را از طریق یک شکاف سرباره در کوره تخلیه کنید. آهن مذاب از دیواره کوره از طریق سوراخ شیر خارج می شود. ضربه زدن به آهن و سرباره عامل اصلی است که اجازه می دهد مواد اضافی در بالای کوره شارژ شوند.

این خلاصه مختصر از عملیات پیچیده یک کوره بلند در اینجا ارائه شده است تا نقطه ای برای جریان واقعی عملیات ارائه دهد. اغلب ، چندین کوره بلند ممکن است در یک کارخانه واحد چیده شوند تا بتوان از سوخت ها ، تأسیسات داخلی راه آهن و غیره بیشترین استفاده را کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان