انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فولاد فرزند اشد آهن

فولاد فرزند اشد آهن

#1
آهن چیست؟
آهن یک فلز براق و شکل پذیر با شماره اتمی 26 است. ظاهری به رنگ کروم دارد که مقدار قابل توجهی از نور را منعکس می کند. آهن نیز یک فلز فرومغناطیس است ، به این معنی که مغناطیسی است و سایر فلزات فرومغناطیس را جذب می کند.

توجه به این نکته ضروری است که آهن یک ماده معدنی ضروری است. مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ضروری برای تغذیه مناسب مورد نیاز است. آهن هنگام مصرف ، مواد مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت هموگلوبین را به بدن انسان می رساند. این ماده معدنی به عنوان یک کاتالیزور برای تولید هموگلوبین ، که جزء اصلی گلبول های قرمز خون است ، عمل می کند. اگر از آهن کافی در رژیم غذایی خود استفاده نکنید ، بدن شما قادر نخواهد بود مقدار کافی گلبول قرمز تولید کند ، در نتیجه یک بیماری به نام کم خونی فقر آهن شناخته می شود. منابع غذایی غنی از آهن شامل گوشت گاو ، مرغ ، صدف ، لوبیا ، عدس ، ماهی ، سبزیجات ، نان و غلات غنی شده است.


فولاد چیست؟
فولاد ، از سوی دیگر ، یک آلیاژ آهن است که عمدتاً از آهن و کربن تشکیل شده است. بسیاری تصور می کنند فولاد یک فلز است ، اما این لزوما درست نیست. در حالی که خواص مشابه فلزات را دارد ، از نظر فنی به عنوان آلیاژ طبقه بندی می شود. فلزات به طور طبیعی به عنوان یک عنصر وجود دارند ، در حالی که آلیاژها از چندین عنصر و اجزای مخلوط تشکیل شده اند که به طور طبیعی به عنوان یک عنصر یافت نمی شوند. شما به طور طبیعی می توانید آهن را به عنوان یک عنصر پیدا کنید. در حقیقت ، این عنصر فراوان ترین عنصر روی زمین است. اما فولاد را در هیچ کجای هسته بیرونی یا داخلی زمین پیدا نمی کنید ، زیرا این آلیاژ ساخته شده توسط انسان است که نیاز به ترکیب آهن و کربن دارد.

تمام فولاد حاوی آهن است ، اما کربن نیز دارد. افزودن کربن چیزی است که آهن را از فولاد متمایز می کند. از نظر وزن ، فولاد حدود 2.14 درصد کربن دارد. اگرچه این مقدار کربن نسبتاً کمی است ، اما تغییرات فیزیکی قابل توجهی را در پی دارد. به عنوان مثال ، فولاد از آهن خالص سخت تر و قوی تر است. و بر خلاف آهن ، فولاد یک ماده معدنی ضروری نیست. نیازی نیست از فولاد به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود استفاده کنید.

تفاوت اصلی بین آهن و فولاد این است که اولی فلزی است ، در حالی که دومی آلیاژی است. آهن به سادگی یک عنصر فلزی است که به طور طبیعی در زمین وجود دارد. در مقایسه ، فولاد یک آلیاژ مصنوعی است که از ترکیب آهن و کربن با یکدیگر ساخته می شود.
پاسخ

فولاد فرزند اشد آهن

#2
دوست ممنون بابت درج مطلب درسته که فولاد مهم ترین محصول آهن هست و بیشترین حجم تولید به خودش اختصاص داده اما چدن و آهن فرفورژه هم خیلی در بازار خواهان داره بهتر بود از اون ها اسم می بردید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان