انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لاستیک یا نوار دور درب یخچال و تعویض آن

لاستیک یا نوار دور درب یخچال و تعویض آن

#1
Heart 
[عکس: lastik-darb-yakhchal.jpg][align=justify !important]لاستیک یا نوار دور درب یخچال یکی از مهم ترین اجزای یخچال می باشد که ورود و خروج هوای گرم و سرد را به دستگاه کنترل می کند و با انجام این کار باعث سالم ماندن و فاسد نشدن مواد غذایی می شود. لاستیک دور درب یخچال بر روی عملکرد دستگاه تاثیر بسیار زیادی می گذارد به خاطر اینکه اگر این قطعه دچار مشکل شود، کمپرسور برای تامین دمای خنک داخل یخچال مجبور است تا برای مدت زمان بیشتری کار کند. از همین رو میزان استهلاک افزایش خواهد یافت و احتمال فاسد شدن مواد غذایی وجود خواهد داشت. امروز در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره ی نوارلاستیک دور درب یخچال و تعویض آن توضیح دهیم تا اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید و اگر مشکلی برایتان رخ داد در اسرع وقت آن را برطرف کنید. در نتیجه تا انتهای مقاله همراه نمایندگی  باشید.
انواع لاستیک دور درب یخچال[align=justify !important]سازندگان یخچال، نوار دور درب را به دو حالت بر روی دستگاه نصب می کنند. در حالت اول که بیشتر رایج است، نوار با استفاده از پیچ به بدنه محکم می شود و در حالت دوم آن را بدون پیج و به صورت پرسی و یا چسب شده به بدنه متصل می کنند. نوار دور درب در ابعاد های گوناگونی مانند 70، 90، 120، 140 و 160 سانتی متر ساخته و طراحی شده است، به همین دلیل اگر قصد خرید یک قطعه ی جدید را دارید باید با توجه به مدل دستگاه خود یک نوار مناسب با طول و پهنای مناسب تهیه نمایید.چگونه تشخیص دهیم که لاستیک دور درب یخچال معیوب شده است؟[align=justify !important]در پاراگراف های بالا بیان کردیم که با معیوب شدن لاستیک دور درب یخچال، میزان استهلاک افزایش خواهد یافت و عملکرد دستگاه دچار مشکل خواهد شد. از همین رو در این قسمت از مقاله قصد داریم راه هایی را برای تشخیص خراب بودن نوار دور درب بیان کنیم تا خیلی سریع متوجه شوید که این قطعه خراب شده است، این گونه در اسرع وقت مشکل را برطرف می کنید و با این کار از بروز مشکلات جدی تر و بزرگ تر برای یخچال جلوگیری خواهید کرد.
1- گاهی اوقات شاید متوجه شده اید که کمپرسور بیش از حد نرمال و پی در پی در حال کار کردن می باشد. بیان کردیم که لاستیک دور درب یخچال موظف است تا ورود و خروج هوای سرد و گرم به داخل دستگاه را کنترل کند. در نتیجه اگر این قطعه آسیب ببیند هوای سرد داخل یخچال به بیرون می رود و هوای گرم محیط اطراف به داخل درز می کند. در این موقعیت کمپرسور مجبور است که بی وقفه و بیش از حد استاندارد کار کند. در نهایت اگر این مشکل برای شما رخ داد مطمئن باشید که نوار لاستیک دور درب یخچال معیوب می باشد.
2- اگر نوار دور درب یخچال دچار مشکلاتی مانند پارگی، ترک های عمیق، کندگی و شل شدن شده باشد، درب یخچال به هیچ عنوان به طور کامل بسته نخواهد شد. برای اینکه از این مسئله مطمئن شوید نیاز به یک اسکناس یا یک تیکه کاغذ دارید تا یکی از آنها را بین درب و لاستیک بگذارید و سپس درب یخچال را ببندید. در آخر باید تلاش کنید تا اسکناس یا کاغذ را به بیرون بیاورید. اگر به راحتی توانستید این کار را انجام دهید باید در اسرع وقت اقدام به تعویض لاستیک دور درب کنید، در غیر این صورت یعنی این قطعه سالم می باشد.


https://www.westinghouserepairco.com/%d9...%a7%d9%84/
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان