انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کاپوتاژ ام جی به خارج

کاپوتاژ ام جی به خارج

#1
کاپوتاژ یا کابوتاژ (Cabotage)، واژه ای فرانسوی به معنای مجوز حمل و نقل هر فرد و کالا از کشوری به کشور ی دیگر می باشد. زمانی که به شما گفته می شود شما برای این که بتوانید با ماشین شخصی خود از مرز خارج شوید، باید ماشینتان را کاپوتاژ کنید این موضوع به این معناست که خودروی شما به عنوان کالایی در نظر گرفته شده که شما قصد وارد کردن آن را به کشور مقصد دارید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت برگه ی کاپوتاژ:
سند مالکیت خودرو
برگه سبز خودرو
کارت خودرو
کارت ملی و شناسنامه
مراجعه به کانون جهانگردی
دارا بودن شرایط کاپوتاژ ماشین

نکات مهم در رابطه با برگه ی کاپوتاژ:
در رابطه با برگه ی کاپوتاژ باید گفت، مدت اعتبار برگه ی کاپوتاژ یک سال است و اگر کمتر از یک ماه تا تاریخ اعتبار مجوز باقی مانده باشد، خوردرو اجازه خروج از کشور را به هیچ عنوان نخواهد داشت. شما باید پیش از اتمام مدت اعتبار اقدام به تمدید برگه ی کاپوتاژ کنید. توجه داشته باشید در صورت تمدید مجدد برگه ی کاپوتاژ، هزینه پلاک و برچسب IR را نباید پرداخت کنید.
در صورت عدم استفاده از برگه ی کاپوتاژ، این برگه را حتما باید باطل کنید. زیرا در صورت عدم ابطال برگه ی کاپوتاژ، جریمه خواهید شد. همچنین برگه ی کاپوتاژ خود به خود باطل نمی شود و باید با مراجعه به مراکز گمرک نسبت به ابطال آن اقدام نمایید.
توجه داشته باشید پیش از دریافت برگه ی کاپوتاژ، شرایط ورود خودرو به کشور مقصد را حتما مطالعه کنید.

مراحل کاپوتاژ خودرو:
اخذ مجوز خروج ماشین از مرز یا کاپوتاژ
دریافت گواهینامه و کارت بین المللی ماشین
دریافت و نصب پلاک بین المللی خودرو

پس از دریافت برگه ی کاپوتاژ چه اقدامی باید انجام داد؟
پس از دریافت برگه ی کاپوتاژ خودرو، نوبت به گرفتن گواهینامه بین المللی می رسد. این گواهینامه یکی از موارد ضروری است. زیرا بدون دریافت آن امکان رانندگی در هیچ کشوری را نخواهید داشت. همچنین پس از گواهینامه، شما باید کارت خودرو و پلاک بین المللی نیز دریافت کنید.
پس از دریافت برگه کاپوتاژ خودرو باید، برگه ی کاپوتاژ را به همراه مدارک مورد نیاز به ساختمان کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران ارسال کنید.

برای مراجعه به کانون جهانگردی و اتومبیل رانی چه مدارکی باید همراه خود داشته باشیم؟
اصل پروانه خروج موقت معتبر (برگه کاپوتاژ) صادر شده توسط يكي از گمركات كشور
اصل یا کپی گذرنامه معتبر
اصل یا کپی سند مالکیت خودرو
گواهینامه رانندگی بین المللی معتبر صادرشده توسط کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران
تكميل فرم هاي درخواست
دفترچه بین المللی ماشین
نکات مهم در رابطه با پلاک بین المللی
در رابطه با پلاک بین المللی خودرو مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که با پلاک بین المللی شما نمی توانید در داخل خاک ایران تردد داشته باشید. این کار غیر قانونی است و با انجام این کار مشمول جریمه خواهید شد. پس بهتر است پلاک بین المللی (پلاک ترانزیت) را در نزدیکی مرز خروج از کشور بر روی خودرویان نصب کنید.
شما برای وارد شدن به کشور دیگر با اتومبیل باید بیمه آن کشور را نیز دریافت کنید. نرخ بیمه در هر کشوری متفاوت است. بیمه کردن خودرو بسیار ضروری است، بنابراین باید آن را به هزینه های خود اضافه کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان