انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علت خشک نشدن ظروف پس از شست و شو در ماشین ظرفشویی

علت خشک نشدن ظروف پس از شست و شو در ماشین ظرفشویی

#1
[عکس: bosch-10.png]



داشتن مشغله های زیاد در روز گاها فرصت انجام بسیاری از کار ها مانند ظرف شستن را از ما می گیرد به همین دلیل ماشین ظرفشویی یکی از پرطرفدار ترین و پرکاربرد ترین وسیله های برقی است تقریبا در هر خانه ای وجود دارد. شاید تا به الان برایتان پیش آمده که پس از خارج کردن ظروف از درون ظرفشویی متوجه شده اید که هنوز خیس می باشند. بروز همچین مشکلی قطعا برایتان ناراحت کننده است زیرا باید وقت زیادی را صرف خشک کردن آنها کنید. امروز در این مقاله می خواهیم برایتان درباره ی

علت خشک نشدن ظروف پس از شست و شو در ماشین ظرفشویی

توضیح دهیم تا اطلاعات کافی داشته باشید و بتوانید خودتان تمامی مشکلات را برطرف نمایید.

علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی
  1. معیوب شدن دریچه هوا: معیوب شدن دریچه هوا اصلی ترین علتی است که باعث خشک نشدن ظروف خواهد شد. این دریچه موظف است تا با خارج کردن هوای گرم و رطوبت تولید شده در چرخه ی آبکشی، ظرف ها را خشک کند. ابتدا این قطعه را بررسی نمایید و مطمئن شوید که در حین روند آبکشی باز می شود. اگر مشکل از دریچه ی هوا بود در اسرع وقت اقدام به برطرف کردن مشکل کنید.
[عکس: bosch-11.png]

  1. معیوب شدن موتور فن دریچه هوا: موتور فن دریچه هوا روند خشک کردن ظروف را آسان تر می کند. اگر این قطعه آسیب ببیند ظروف به درستی خشک نخواهند شد. برای اینکه مطمئن شوید ایا این قطعه معیوب شده است یا خیر باید وصل بودن جریان برق موتور را بررسی نمایید، همچنین پروانه ی فن را با دست بچرخانید. اگر پروانه ی فن به سختی چرخید و یا موتور فن سوخته بود، اقدام به تعویض موتور فن دریچه هوا کنید.

  2. معیوب شدن المنت: پس از اتمام روند شست و شو و تخلیه ی آب، تمام ظرف ها توسط المنت ها خشک می شوند. جالب است بدانید که این ابزار باعث مصرف شدن برق زیادی می شود و راه حل این کار این است که ظرف ها را در هوای آزادی قرار بدهید تا خودشان خشک بشوند.

  3. خرابی ترموستات: در پاره ای از موارد به علت خرابی ترموستات ممکن است که ظرف ها خشک نشوند چون ترموستات به عنوان یک وسیله ایمنی به صورت دائم برای شما کار می کند و وظیفه آن مراقبت می باشد. در صورتی که مشاهده نمودید در هنگام عمل خشکشویی، دستگاه شما به صورت کاملا خودکار خاموش شد بدانید که المنتور آن خراب می باشد. در این صورت چرخه خشک کن با مشکل چرخیدن مواجه می شود و باید مشکل را بر طرف نمایید.

  4. کاهش مایع ظرفشویی ها و جلادهنده ها: در برخی از مواقع مشاهده می کنیم مایع به کار برده شده در ماشین طرفشویی که برای تمیز کردن ظروف به کار می رود، بسیار کم می باشنددر نتیجه این کار باعث می شود تا ظرف ها به درستی شسته نشوند و به جای خشک شدن آن ها، همچنان مرطوب باقی می مانند. همچنین شما می توانید از انواع نمک ظرفشویی و یا  استفاده نمایید.

  5. عدم ترتیب ظرف ها: شما عزیزان باید تمام ظروف را در سر جای خودشان بگذارید زیرا با چیدمان اشتباه، دستگاه ظرف ها را به خوبی خشک نخواهد کرد. به طور مثال ظروفی را که دارای انتهای گود هستند باید به صورت مایل درون دستگاه قرار دهید تا آب به راحتی از درون آن خارج شود.

  6. تنظیمات نادرست برنامه شست و شو: آخرین علتی که باعث خیس ماندن ظروف می شود انتخاب تنظیمات نادرست برای برنامه ی شست و شوی دستگاه می باشد. می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای لباسشوییتان و یا سرچ مدل آن در گوگل، برنامه ی درست را برای دستگاه خود انتخاب کنید.
همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم وجود رطوبت بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای هر فردی ممکن است پیش بیاید. از همین رو امروز در این مقاله برایتان درباره ی علت خشک نشدن ظروف پس از شست و شو در ماشین ظرفشویی توضیح دادیم تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. این گونه می توانید هنگام بروز هرگونه مشکلی خودتان آن را برطرف نمایید. البته لازم به ذکر است که اگر دانش و یا تخصص کافی ندارید بهتر است از یک فرد ماهر و یا یک تعمیرکار کاربلد در

نمایندگی تعمیرات بوش

کمک بگیرید تا از بروز مشکلات جدی تر برای دستگاه جلوگیری کنید.


منبع : رسپینا بوش

respinabch
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان