انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلیل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال

دلیل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال

#1
[عکس: freezing-foood.png]

یکی از پرکاربرد ترین لوازم داخل آشپزخانه، یخچال می باشد که موظف است برای مدت طولانی از مواد غذایی و… نگهداری و مراقبت کند. شاید تا به الان برایتان پیش آمده که هنگام باز کردن درب یخچال متوجه شده باشید که مواد داخل دستگاه یخ زده و از بین رفته اند. این موضوع یکی از رایج ترین مشکلاتی است که احتمال رخ دادن آن برای هر دستگاهی زیاد می باشد، از همین رو امروز در این مقاله قصد داریم درباره ی دلایل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال صحبت کنیم تا بتوانید به راحتی علت بروز مشکل را بیابید و برطرف کنید. فرقی نمی کند که یخچال شما خارجی و یا ایرانی است، تا انتهای مقاله همراه نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ باشید و اطلاعات کافی را بدست آورید.

  • تنظیم نبودن دمای یخچال
قبل از بررسی و چک کردن قطعات داخل یخچال برای پیدا کردن علت یخ زدن مواد غذایی، دمای دستگاه را کنترل کنید زیرا یکی از ساده ترین علت هایی که موجب یخ زدن مواد داخل دستگاه می شود پایین و یا تنظیم نبودن دمای یخچال می باشد. در این موقعیت باید کمی دما را بالا ببرید. توجه داشته باشید استاندارد دمای داخل یخچال از 3 الی 6 درجه سانتی گراد می باشد.
  • قرار دادن مواد غذایی رو به روی فن داخل یخچال
در اکثر یخچال فریزر های ساید بای ساید یک دریچه و یا یک فن از بخش فریزر به داخل بخش یخچال نصب شده که هوای سرد را از فریزر به داخل یخچال انتقال می دهد، از همین رو هیچ وقت مواد غذایی را نزدیک فن و یا رو به روی آن قرار ندهید. ناگفته نماند که کنترل این دریچه و یا همان فن ها بر عهده ی سیستم دمپر می باشد در نتیجه ممکن است وجود سرمای بیش از حد داخل دستگاه و یا یخ زدن مواد غذایی به خاطر معیوب شدن این قطعه باشد.
  • تمیز نبودن کویل های کندانسور
[عکس: coil-condansor-min.jpg]کویل های کندانسور

تمیز کردن کویل های کندانسور یکی از مهم ترین کار هایی است که باید به طور منظم انجام دهید زیرا گاهی اوقات به مرور زمان بر روی این قطعه ها جرم جمع می شود. کثیف شدن کویل های کندانسور باعث خاموش نشدن یخچال و یکسره کار کردن آن می شود، زیرا دستگاه مجبور است تا برای رسیدن به دمای مورد نظر خود بیشتر کار کند و انرژی بیشتری صرف نماید. همچنین کثیف بودن کویل های کندانسور موجب یخ زدن مواد غذایی داخل یخچالتان خواهد شد.
  • معیوب شدن ترموستات
کنترل کردن دمای داخل دستگاه بر عهده ی ترموستات است از همین رو معیوب شدن این قطعه می تواند علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال باشد. برای این که مطمئن شوید ترموستات دستگاه شما سالم است یا خیر، باید از یک مولتی متر استفاده کنید. همچنین می توانید ترموستات را از کمترین درجه تا بیشترین درجه ممکن بچرخانید، در صورتی که صدای کلیک مانندی را شنیدید احتمالا این قطعه خراب نشده است اما نمی توان با اطمینان خاطر گفت این صدا نشان دهنده ی سلامت ترموستات شما می باشد.
  • آسیب دیدن ترمیستور
ترمیستور مثل یک سنسور عمل می کند و وظیفه ی آن کنترل کردن دمای هوا می باشد. این قطعه پس از انجام وظیفه اش، دمای خوانده شده را به برد کنترل ارسال کرده تا برد متناسب با آن دما ها، مقدار ولتاژ کمپرسور و فن را تعیین کند و به آنها فرمان بدهد. در صورت آسیب دیدن ترمیستور عملکرد برد، کمپرسور و فن اواپراتور دچار اختلال خواهد شد و در نهایت یخچال بیش از حد نرمال خنک خواهد بود. اگر دمای داخل دستگاه بیش از اندازه افزایش یابد مواد غذایی نیز یخ خواهند زد.
  • خراب شدن برد الکترونیکی یا همان برد فرمان
در پاراگراف بالا بیان کردیم که برد الکترونیکی مقدار ولتاژ کمپرسور را متناسب با دماهایی که ترمیستور به آن ارسال کرده، تعیین می کند. در نتیجه اگر برد الکترونیکی یا همان برد فرمان خراب شده باشد کمپرسور خاموش نخواهد شد و در نهایت دمای داخل یخچال افزایش خواهد یافت. همچنین با معیوب شدن این برد، فرمان راه اندازی هیتر برای یخ زدایی صادر نخواهد شد و این گونه مواد غذایی و جامیوه ای های داخل یخچال یخ خواهند زد.
در این مقاله برایتان درباره ی دلایل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال توضیح دادیم تا با خواندن مطالب اطلاعات کافی را بدست آورید و بتوانید در هنگام بروز هر گونه مشکل، سریع علت را بیابید و اقدام به برطرف کردن آن کنید. لازم به ذکر است که اگر دانش کافی ندارید نباید به تنهایی و خودسرانه قطعات داخل دستگاه را تعمیر و یا تعویض کنید، از همین رو همواره با یک تکنسین ماهر و یا یک تعمیرکار متخصص در نمایندگی سامسونگ در تهران مشورت کرده و از آنها کمک بگیرید. بار دیگر یادآوری می کنیم که مهم نیست برند یخچال شما ایرانی و یا خارجی است، علت یخ زدن مواد غذایی در آنها یکسان می باشد.
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان