انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی

تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی

#1
[عکس: bosch-10-1.png]

یکی از رایج ترین مشکلاتی که شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد،
معیوب شدن میکروسوئیچ لباسشویی
است. به قفل الکتریکی درب دستگاه
میکروسوئیچ
می گویند که به عنوان یک مکانیسم ایمنی در لباسشویی هایی که دربشان از جلو باز می شود، عمل می کند. حال اگر این قطعه آسیب دیده باشد، درب دستگاه در حین فعالیت باز خواهد شد و آب به بیرون خواهد ریخت. امروز در این مقاله قصد داریم درباره ی
تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی
توضیح دهیم تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید و اگر مشکلی برایتان رخ داد در اسرع وقت آن را برطرف کنید. در نتیجه تا انتهای مقاله همراه
نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش
باشید.
چگونه متوجه شویم که میکروسوئیچ درب آسیب دیده است؟
زمانی که ماشین لباسشویی را روشن می کنید درب دستگاه به صورت اتوماتیک قفل می شود تا در حین شست و شو آب به بیرون نریزد. اگر پس از اتمام روند شست و شو درب از حالت قفل خارج نشد، احتمال معیوب شدن میکروسوئیچ وجود دارد. همچنین اگر ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند و یا اگر پس از چند دقیقه فعالیت به طور ناگهانی خاموش می شود، شاید میکروسوئیچ دچار مشکل شده است. در صورتی که مطمئن شدید مشکل از قفل درب می باشد، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید زیرا قصد داریم درباره ی نحوه ی تعویض این قطعه توضیح دهیم.
علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی پس از اتمام شست و شو
قبل از آنکه درباره مراحل تعویض قفل درب لباسشویی توضیح دهیم باید چند نکته را بدانید. همانطور که در پاراگراف بالا بیان کردیم باز نشدن درب لباسشویی پس از اتمام روند شست شو، ممکن است به خاطر معیوب شدن میکروسوئیچ باشد اما علت های دیگر نیز وجود دارند که باعث خارج نشدن درب از حالت قفل می شوند. در نتیجه پیش از بررسی میکروسوئیچ بهتر است دیگر قطعات را چک کنید.

  1. خراب شدن گیره، قلاب یا چنگک درب (زبانه درب)


    [عکس: zabane2.png]
    [align=justify !important]چنگک درب لباسشویی معمولا از جنس پلاستیک سخت ساخته می شود که احتمال شکستن یا آسیب دیدن آن وجود دارد. در صورتی که این قطعه معیوب شود درب دستگاه باز نخواهد شد از همین رو اولین قطعه ای که به شما پیشنهاد می دهیم آن را بررسی نمایید، زبانه درب می باشد. اگر مطمئن شدید که مشکل از این قطعه است خودتان می توانید به تنهایی این عیب را برطرف نمایید. تنها باید یک زبانه جدید خریداری کنید و با باز کردن پیچ ها و فنر های متصل به زبانه ی قبلی، قطعه ی سالم را جایگزین کنید.


  2. تنظیم نبودن لولای درب


    [عکس: lola-darb.png]
    [align=justify !important]اگر چنگک درب را بررسی کردید و سالم بود باید به سراغ لولای درب ماشین لباسشویی بروید. این قطعه معمولا از جنس پلاستیک سخت یا فلز ساخته می شود که موظف است درب را به دستگاه متصل کند. اگر لولای درب خراب شود و یا تنظیم نباشد درب باز نخواهد شد. برای برطرف کردن این مشکل تنها کافی است پیچ های لولا را بررسی و سفت کرده و یا مجددا اقدام به تنظیم این قطعه کنید. در صورتی که دانش فنی لازم را ندارید خودسرانه کاری را انجام ندهید زیرا ممکن است باعث بروز آسیب های جدی تر در ماشین لباسشویی شوید. در نهایت از یک تعمیرکار ماهر یا یک فرد متخصص در  کمک بگیرید.
    در آخر اگر هر دو مورد بالا را بررسی و چک کردید و هنوز هم مشکل باز نشدن درب دستگاهتان حل نشده بود، باید به سراغ قفل یا میکروسوئیچ درب بروید. در صورتی که این قطعه باعث بروز مشکل در لباسشویی تان شده است حتما آن را تعویض نمایید. با ما در ادامه همراه باشید تا مراحل انجام این کار را برایتان شرح دهیم.

    1. ابتدا برای حفظ نکات ایمنی باید کابل ماشین لباسشویی را از پریز برق بیرون بیاورید. با انجام ندادن این کار هم به دستگاه آسیب های جدی وارد می کنید و هم جان خود را در معرض خطر قرار می دهید.
    2. در گام دوم پنل بالا و پنل جلوی لباسشویی را باز کنید. سپس تسمه دور  را جدا کنید.
    3. در نهایت با باز کردن درب لباسشویی قادر به مشاهده ی پیچ های اطراف قفل خواهید بود.
    4. پیچ های درب را با ابزار مخصوص باز کرده و قفل درب را جدا کنید.
    5. قفل جدید و سالم را جایگزین قطعه ی قبلی کرده و دوباره پیچ ها را ببندید، مطمئن شوید که آنها را به خوبی سفت کرده اید.
    6. در آخر تمامی مراحل بالا را برعکس انجام دهید تا روند تعویض میکروسوئیچ لباسشویی را با موفقیت انجام داده باشید.


      امروز در این مقاله درباره ی تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ لباسشویی توضیح دادیم تا اطلاعات کافی را بدست آورید و اگر درب لباسشوییتان باز نشد در اسرع وقت این مشکل را برطرف نمایید. اما به یاد داشته باشید که باز نشدن درب دستگاه تنها به خاطر معیوب شدن قفل نمی باشد، در نتیجه دیگر قطعات را نیز بررسی کنید.
      منبع : سایت رسپینا بوش 

پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان