انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تسمه لباسشویی و نحوه تعویض آن

تسمه لباسشویی و نحوه تعویض آن

#1
[عکس: changing-washer-belt.jpg]گاهی اوقات ممکن است برای ماشین لباسشویی تان مشکلاتی پیش آید که برخی از آنها را می توان به سادگی حل کرد اما برخی دیگر پیچیده تر و نیاز به انجام برخی از عملیات ها دارد. معیوب شدن تسمه ی ماشین لباسشویی یکی از مسئله هایی است که گاهاً برای شما پیش می آید و برای برطرف کردن آن نیاز به دانش فنی و اطلاعات کامل خواهید داشت. از همین رو امروز در این مقاله قصد داریم برایتان بیشتر درباره ی تسمه لباسشویی و تعویض آن صحبت کنیم در نتیجه تا انتهای مقاله همراه نمایندگی سامسونگ در تهران باشید و مطالب را با دقت مطالعه کنید.

علائم معیوب شدن تسمه ماشین لباسشویی[عکس: tasme-lebasshyui.jpg]
  1. ابتدا مثل همیشه لباسشویی را روشن کرده و سپس بررسی کنید که آیا  می چرخد یا خیر. اگر دیگ نمی چرخد احتمال اینکه تسمه معیوب و یا به طور کلی از کار افتاده باشد، وجود دارد. البته ناگفته نماند که شاید مشکل از گیربکس و موتور است زیرا با آسیب دیدن این دو قطعه تسمه نمی چرخد. در این موقعیت باید پولی یا قرقره را تعویض نمایید.

  2. اگر لباسشویی همزمان آب را تخلیه کند امکان معیوب شدن تسمه و یا فرسوده شدن پمپ دستگاه وجود دارد.

  3. در مواقعی که دستگاه شما در انتهای روند شست و شو آب را تخلیه می کند اما نمی چرخد ممکن است تسمه آسیب دیده باشد.

  4. در صورتی که سرعت چرخش دیگ خیلی پایین است و یا لباس ها بیش از حد خیس هستند، تسمه را بررسی نمایید زیرا احتمال خراب شدن این قطعه بسیار بالا است.

  5. چگونگی تعویض تسمه لباسشویی

  6. قبل از انجام هرگونه کاری باید ابتدا دو شاخه ی ماشین لباسشویی را از پریز برق بیرون بیاورید تا هم نکات ایمنی را رعایت کرده و هم در مصرف برق صرفه جویی کرده باشید.

  7. در مرحله ی بعدی برای دسترسی به قطعات داخل لباسشویی باید پنل و درب پشت دستگاه را باز کنید. سپس تسمه را مشاهده خواهید کرد که دور قرقره دیگ و از پایین به دور یک پولی کوچک قرار گرفته است. وظیفه ی تسمه، قرقره و پولی چرخاندن دیگ می باشد. در برخی از مدل های ماشین لباسشویی باید علاوه بر پنل پشتی، پنل جلویی را نیز بردارید تا به خوبی به تسمه دسترسی داشته باشید.

  8. [عکس: poli-lebasshuyi.jpg]

  9. برداشتن تسمه کار بسیار آسانی می باشد، تنها کافی است بخشی از آن را در دست خود بگیرید و به آرامی آن را از دور قرقره آزاد کنید. برای راحت کردن کار خود می توانید کمی قرقره را بچرخانید.

  10. در آخر برای جایگزین کردن قرقره ی جدید ابتدا آن را به دور پولی بیندازید و در آخر طوری که به تسمه فشار وارد نشود، آن را در اطراف قرقره قرار دهید. برای جا انداختن تسمه در شیار قرقره کافی است تنها کمی قرقره را بچرخانید. باز هم تاکید می کنیم از فشار وارد کردن به تسمه خودداری کنید زیرا این کار سبب پاره شدن این قطعه می شود. پس از جایگزین تسمه ی جدید پنل و درب پشت لباسشویی را ببندید.

  11. فراموش نکنید که برای خرید تسمه ی جدید باید مدل تسمه ی قبلی خود را بدانید تا بتوانید دقیقا یکی شبیه آن تهیه نمایید. برای پی بردن به شماره ی تسمه قبلی خود به چسب روی دهانه ی لباسشویی توجه نمایید.

  12. [عکس: number-belt.jpg]همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم تعویض تسمه کمی پیچیده است و نیاز به دانش فنی و اطلاعات کافی دارد از همین رو امروز در این مقاله برایتان درباره ی تسمه لباسشویی و تعویض آن توضیح دادیم. با مطالعه ی مطالب این مقاله قطعاً می توانید به تنهایی اقدام به انجام این کار کنید اما اگر به کمک نیاز دارید حتما با یک تکنسین ماهر یا یک تعمیرکار کاربلد در  تماس بگیرید و خودسرانه کاری را انجام ندهید تا از بروز مشکلات جدی تر پیشگیری کنید.
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان