انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آنادایز پروفیل های پارتیشن شیشه ای

آنادایز پروفیل های پارتیشن شیشه ای

#1
امروزه پارتیشن های فریم لس شیشه ای به عنوان یک از اصلی ترین المان های دفاتر کار مدرن و مینیمال شناخته می شوند و نقش مهمی در طراحی و اجرای این قسم از فضاها ایفا می نمایند. این نسل از پارتیشن ها با هدف دستیابی و استفاده حداکثری از نور طبیعی روز در تمامی فضاهای مختلف یک دفتر کار قابل طراحی و اجرا بوده و در اکثر دفاتر اداری مورد بهره برداری قرار گرفته اند. قابل ذکر است تفکر استفاده حداکثری از نور طبیعی محیطی به عنوان یک عامل موثر و کاربردی در بالا بردن سطح کیفی عملکرد افراد یک مجموعه شکل گرفته است. مطالب درج شده فوق فقط بخش بسیار کوچکی از فواید و مزایای استفاده از پارتیشن های شیشه ای تک جداره در یک دفتر کار زیبا و مدرن محسوب می گردد.

پارتیشن های تمام شیشه که در ابتدای بحث مورد بررسی قرار گرفتند جهت بالا بردن بازدهی نوری در فضا غالباً از شیشه تشکیل می شوند یا بهتر است این گونه عنوان گردد که شما پس از نصب این محصول در دفتر کار خود با فضایی روبرو می شوید که بیش از 90 درصد سطل خارجی پارتیشن ها به واسطه شیشه ساخته و پرداخته می شوند. این شیشه ها که اغلب از شیشه شفاف تشکیل می گردند دارای یک استراکچر و یا سازه آلومینیومی هستند تا هم امکان نصب شیشه را فراهم نمایند و هم امنیت استفاده از این نسل از پارتیشن ها را به راحتی فراهم نمایند چرا که کار طولانی مدت در کنار شیشه های نا امن باعث دلهره گردیده و می تواند زندگی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و به طور کل حس خوشایندی را در بر نخواهد داشت. شیشه های به کار گرفته شده در پارتیشن ها می بایست سکوریت شوند تا در صورت حادثه صدمات مالی و جانی را به حداقل برسانند ولی تمامی این اقدامات با به کارگیری پروفیل های مستحکم و کارآمد در ساختار کلی پارتیشن ها تکمیل می شوند.

استفاده از متریال آلومینیوم برای فریم کردن پارتیشن های شیشه ای چند علت مهم دارند که از همه مهم تر آن می توان به این موضوع اشاره نمود با توجه به اینکه ضریب انبساط طولی آلومینیوم با شیشه ها بسیار نزدیک بوده و در شرایط و تغییرات ناگهانی دما می توانند همنشین خوبی برای یکدیگر به حساب بیایند پس استفاده از این دو متریال در کنار هم عاقلانه می باشد. دوم اینکه هزینه ساخت و تولید پروفیل آلومینیوم بسیار مقرون به صرفه می باشد و سومین نکته اینکه در گذشته به کارگیری آنادایز به عنوان روکش آبکاری آلومینیوم می توانست پایداری بسیار خوبی در شرایط جوی مختلف داشته باشد.

برای شناخت بهتر آنادایز آلومینیوم به توضیحات مختصری در خصوص این فرایند می پردازیم. آنودایزینگ یک فرایند انفعال الکترولیتی محسوب می شود که طی این فرایند یک لایه نازک از اکسید آلومینیوم در سطح خارجی پروفیل ایجاد می شود که دوام و ظاهر پروفیل را بهبود می بخشد. این اکسید آلومینیوم مانند رنگ و آبکاری بر روی سطح اعمال نمی شود و کاملاً در ساختار فلز آلومینیوم قرار می گیرد بنابراین امکان پوسته شدن آن وجود ندارد. از جمله نکات مثبت در به کارگیری آنادایز در پوشش سطح خارجی پروفیل آلومینیوم می توان به ماندگاری، ثبات رنگ و سهولت در نگهداری آن اشاره نمود.
آنادایز پروفیل های آلومینیوم پارتیشن های شیشه ای می تواند با طیف گسترده ای از رنگ ها تولید شوند که تسکچر متفاوتی داشته باشند و از آن جمله می توان به نکات زیر اشاره نمود.
* طیف گسترده ای از عملیات مکانیکی در حین آنودایزینگ که منجر به ایجاد سطوح مات، براق، آینه ای و براش متال یا همان فرم شیاردار می گردد.
* ایجاد طیف گسترده ای از الکتروهای رنگی از جمله مشکی، سفید و ....
* ایجاد طیف های مختلف رنگ های طلایی و نقره ای به صورت مات و براق
* و در آخر به کارگیری یک تکنیک بسیار جدید و جذاب در توسعه رنگ های نو به وسیله ایجاد ترکیبات مختلف در فرایند الکترولیتی
در روکش پروفیل های پارتیشن های فریم لس برای ایجاد یک نمونه فلزی با رنگ های مختلف از جمله قرمز، سبز و آبی یکی از بهترین انتخاب ها می تواند آنادایز باشد چرا که در این فرایند با ایجاد یک لایه اکسید بر روی پروفیل می توان هم رنگ های مختلف و زیبا خلق نمود و هم از خوردگی آلومینیوم جلوگیری نمود. برای ایجاد لایه های رنگی بر روی سطح خارجی پروفیل از یک سری فیلم های آنودی استفاده می شود تا جلوه زیبا و منحصر به فردی را ایجاد نماید.

برای آنادایز پروفیل های آلومینیوم پارتیشن فریم لس شیشه ای و به دلیل نازک بودن قطر اکسید رویه خارجی می بایست سطح بیرونی پروفیل بعد از اکستروژن بسیار صاف و صیقلی باشد تا نتیجه انودایزینگ را قابل قبول نماید. بدین منظور باید نکات بسیار زیادی را مد نظر قرار داد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

اولاً باید قالب پروفیل را به طور منظم و در فواصل زمانی نزدیک تغییر و یا باز سازی نمود.
دوماً می بایست از مرغوبترین مواد اولیه استفاده نمود و در نهایت برای انتقال پروفیل از بخش ایجینگ به سالن آنادایز می بایست بسته بندی های بسیار دقیق و بی نقصی انجام گردد که همه اینها موجب بالا بردن قیمت نهایی و هزینه های اولیه در تولید پروفیل های پارتیشن فریملس می گردد که در برخی از موارد هزینه آن قابل توجیه نمی باشد و به طور کل از حوصله بازارهای ایران جهت ارائه محصول خارج است.
پروفیل های آلومینیوم با روکش آنادایزهای رنگی و با کیفیت در ایران با برندهای اروپایی و مخصوصاً ایتالیایی که بسیار با کیفیت و دقیق نیز هستند متاسفانه در بازار ایران به صوت محدود عرضه می گردند از سوی دیگر قیمت های این نوع از پروفیل ها امکان استفاده از این محصولات با کیفیت را برای عموم محدود نموده است. به همین منظور در اکثر موارد پروفیل های آنادایز با کیفیت های بسیار پایین مورد استفاده و عرضه قرار می گیرند.

با توجه به اینکه تفاوت چندانی از لحاظ کیفیت فنی آنادایز نقره ای و حتی رنگ های مات پوششی پروفیل های پارتیشن آلومینیوم با روکش های مات رنگ الکترو استاتیک و پودری وجود ندارد بنابراین اکثر تولید کننده های پروفیل در ایران و حتی خاورمیانه این محصول را به صورت الکترو استاتیک و با رنگ پودری عرضه می نمایند. رنگ هایی که قطر مناسبی بر روی پروفیل پارتیشن ایجاد کنند می توانند به مراتب از لحاظ خش پذیری، امکان نصب و برش آسان تر برای نصب و در آخر قیمت بسیار مناسب تری برای ارائه این محصول به مشتری رقم بزنند. با توجه به نیاز بازار رنگ هایی مانند نقره ای، خاکستری، سفید و مشکی از جمله رنگ های بسیار ایده ال از سری رنگ های پودری می باشند و جایگزین مناسبی برای آنادایز پروفیل های پارتیشن شیشه ای می باشند.



مجموعه پارتیشن ساز نماینده انحصاری پروفیل هایBM ترک در ایران می باشد و در سال های اخیر در پارتیشن های تک جداره شیشه ای نصب شده خود به وفور از انواع فریم آلومینیوم و یراق آلات با کیفیت و برندهای مختلف استفاده نموده است و این امر رضایت مشتریان این مجموعه را با دیدگاه و سلیقه های مختلف در بر داشته است . برای داشتن پارتیشن فریم لس با دوام و ایده آل در فضای اداری خود با کارشناسان زبده ما به شماره های 09124398678 و 09121054610 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و بازدید رایگان بهره مند شوید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان