انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت وب سایت و پورتال

تفاوت وب سایت و پورتال

#1
پورتال ها نیز نوعی وب سایت هستند. اما در واقع باید گفت پورتال با وب سایت های معمولی تفاوت هایی دارد. محتوای پورتال ها اغلب برای اطلاعات عمومی تولید می شوند و از هر نوع مطلبی برای تولید آنها استفاده می شود. با توجه به محتوای انبوه موجود در پورتال معمولا با استفاده از Directory، اطلاعات مختلف دسته بندی می شوند تا کاربران به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیازشان دست بیابند.

این موضوع در یک وب سایت کاملا محدود تر است. شما در مراجعه به یک وب سایت فقط یک نوع محتوا می بینید. به معنای ساده تر محتوای هر سایت حول موضوع آن سایت تولید و درج می شود و پراکندگی موضوعی ندارد. اطلاعات موجود در یک سایت معمولا جنبه اطلاعات عمومی ندارد و اغلب تخصصی است. تفاوت های عمده وب سایت و پورتال عبارتند از:

با ورود به یک پورتال می توان به ده ها وب سایت یا پورتال دیگر نیز دسترسی پیدا کرد.
پراکندگی اطلاعات در بسیاری از وب سایت ها وجود دارد.
در پورتال اطلاعات انبوه به صورت منظم طبقه بندی و دسته بندی می شوند و دسترسی به آنها ساده است.
امکان افزودن نرم افزار های مختلف به پورتال برای دسترسی راحت کاربران و ارسال ساده درخواست ها
امکان ارائه خدمات حضوری به صورت آنلاین در پورتال
این موارد تنها چند مورد از تفاوت پورتال و سایت می باشد. واضح است که هر کدام از آنها مزایای خود را به همراه دارند. اما برای آنکه بدانید طراحی پورتال برای کسب و کار شما بهتر است یا طراحی وب سایت، باید موضوع تجارت و فعالیت خود را در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد پورتال ها برای سازمان های بزرگ یا جمعیت بالای کارمندان و همچنین مراجعه کنندگان مناسب است. انتخاب پورتال برای یک شرکت کوچک با فعالیت محدود به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
همچنین برای سازمان ها و ارگان های بزرگ نیز طراحی وب سایت توصیه نمی شود بلکه طراحی پورتال سازمانی برای اداره ها و سازمان های بزرگ مناسب است.
پاسخ
 سپاس شده توسط mrweb ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان