انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه نصب مدل های مختلف پرده

نحوه نصب مدل های مختلف پرده

#1
اصلی ترین و مهم ترین مرحله قبل از نصب پرده، نصب ریل پرده است که در ادامه با انواع آن و روش نصب آنها آشنا می شویم.

ریل پرده ساده
از آنجا که ریل پرده محل قرارگیری پرده را تعیین می کند، نقش مهمی در نصب پرده دارد. اینکه ریل پرده در کجا نصب شود، بسته به نوع و مدل پنجره و همچنین مدل پرده و ارتفاع آن تا سقف بستگی دارد. برای اینکه ریل پرده در محل استاندارد نصب شود باید محلی را انتخاب کنید که بین قسمت بالای پنجره و سقف قرار بگیرد. در صورتی که می خواهید پرده بلندتر به نظر برسد باید از ریل مخفی استفاده کرده و آن را نزدیک به سقف نصب کنید.

ریل اتوماتیک
این ریل بر روی ریل ساده نصب می شود و نحوه نصب آن بر حسب مدل پرده تعیین می شود. مثلاً اگر می خواهید پرده از وسط باز شود باید ابتدا چوب پرده را به اندازه دلخواه ببرید، یک طرف چوب پرده را قرقره پیچ کنید و نصف گیره های پرده را وارد آن کنید. بهتر است دو عدد گیره روی هم آور وارد میل پرده کنید و بقیه گیره ها را داخل آن قرار دهید و دو قرقره را به سر چوب پرده پیچ کنید.

برای مدل پرده هایی که از یک طرف باز می شوند، تمام مراحل مانند بالا تکرار می شود، اما دیگر نیازی به هم آور نیست و همه گیره ها درون میل پرده قرار می گیرند. اگر می خواهید چین پرده زیاد نباشد می توانید از گیره های کمتری استفاده کنید که به راحت حرکت کردن پرده نیز کمک می کند و هنگام جمع شدن نیز فضای کمتری را اشغال می کند. همچنین برای اینکه پرده در سمت راست پنجره جمع شود باید پایه دو قرقره در سمت راست میل پرده قرار گیرد و اگر در سمت چپ جمع شود، پایه ها در سمت چپ قرار می گیرند.

ریل گریبر
برای نصب این ریل، تمامی مراحل مانند نصب ریل ساده انجام می شود. پرده ای که با ریل گریبر نصب می شود توسط قلاب و یا حلقه از چوب پرده آویزان می شود. بست ها را در دو طرف ریل نصب کنید و سپس پرده را وارد میله کرده و روی ریل قرار دهید.

نصب پرده زبرا
قبل از اینکه اقدام به خرید پرده کنید، ابتدا مشخص کنید که می خواهید پرده را روی دیوار نصب کنید و یا اینکه از سقف آویزان کنید. لوازم مورد نیاز برای نصب پرده پیچ گوشتی، متر و دریل هستند که اگر پرده زبرا سقفی باشد به پایه سقفی هم نیاز دارید که باید هنگام خرید پرده آن را تهیه کنید. البته معمولاً در بسته بندی لوازم موجود هست.

طریقه نصب پرده زبرا سقفی
برای این کار باید ابتدا محل قرار گیری پرده بر روی سقف را به طور دقیق مشخص و علامتگذاری کنید و پایه ها را به سقف نصب کنید. پس از آن پرده را توسط شیارهایی که در پشت قاب آن قرار دارد داخل پایه سقفی قرار داده و قسمت جلو پرده را به بالا فشار داده و محکم کنید.

نحوه نصب پرده زبرا دیواری
مانند زبرا سقفی است و باید ابتدا محل قرار گیری ریل مشخص و پایه ها نصب شوند، فقط با این تفاوت که این بار مراحل نصب بر روی دیوار انجام می شود. اگر عرض پنجره بیشتر از 3 متر باشد، باید از سه بست استفاده کنید. برای شستشوی پرده نیز می توانید به آسانی پرده را از بست ها جدا کرده و بشویید. برای اینکه پرده چروک نشود می توانید پرده را صاف روی زمین پهن کنید.

نصب پرده پانچ
برای نصب پرده پانچ نیز مانند پرده زبرا به پیچ گوشتی، مته و رول پلاک نیاز است. ابتدا برای اینکه پرده پانچ زیباتر و بلندتر دیده شود باید تقریباً 10 سانت بالاتر از پنجره را علامت گذاری کنید و محل علامت گذاری را با مته سوراخ کنید. دقت کنید که از یک مته مناسب با پیچ و رول پلاک استفاده کنید. پایه ها را روی قسمت سوراخ شده قرار دهید و با رول پلاک پیچ کنید.

اکنون می توانید حلقه های پرده پانچ را از میله عبور داده و میل پرده را بر روی پایه ها قرار داده و محکم کنید. پرده پانچ مانند سایر پرده ها نیازی به گیره ندارد و به راحتی توسط حلقه هایی که داخل آن تعبیه شده از میله رد می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان