انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آزمون آیلتس UKVI چیست؟

آزمون آیلتس UKVI چیست؟

#1
آزمون آیلتس UKVI را شاید بتوان جذابترین نوع آیلتس برای مهاجرین دانست. این نوع آزمون یکی از 4 نوع ماژول آزمون آیلتس است. آیلتس یا همان سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی، یکی از محبوب ترین و معتبرترین اشکال آزمون زبان انگلیسی در مباحث آموزش و مهاجرت است.
در این مطلب سعی داریم تا به معرفی جذابترین نوع آن برای مهاجرین یعنی UKVI بپردازیم اما در ابتدا بهتر است پیرامون آیلتس و انواع مختلف آزمون های آن اطلاعاتی ارایه شود.
از زمان معرفی آزمون آیلتس در سال 1989، این آزمون به یکی از معتبرترین اشکال ارزیابی زبان انگلیسی تبدیل شده است و توسط بیش از 8000 دانشگاه، کارفرما و سازمان مهاجرت در سراسر جهان پذیرفته شده است. روش های آزمون آیلتس بر توانایی عملی داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های واقعی زندگی متمرکز است.
با در دست داشتن نمره قابل قبول در این آزمون می توان نسبت به مهاجرت تحصیلی و شغلی اقدام نمود. آزمون آیلتس را به میتوان به 4 ماژول اصلی تقسیم بندی کرد که هر یک، اهدافی را دنبال می کنند.
دسته ی اول () برای آن دسته از داوطلبانی مناسب است که قصد مهاجرت یا تحصیل در مقاطع پیش از کارشناسی را دارند. دسته ی دیگر آزمون آیلتس، آیلتس آکادمیک است که مناسب متقاضیانی است که تنها قصد تحصیل در مقاطع تحصیلی عالیه را دارند. اما دسته ی متفاوت تر آیلتس لایف اسکیلز است که خواستار دریافت ویزای خانوادگی هستند و نهایتا آزمون آیلتس UKVI، مخصوص کسانی است اگر موفق به دریافت این مدرک شوند میتوانند علاوه بر مهاجرت، ویزای کشور انگلستان را نیز دریافت کنند.
مورد آخر مربوط به افرادی است که از کشوری غیر انگلیسی زبان قصد مهاجرت دارند.
در حالی که تغییری در محتوا، قالب یا سطح دشواری و امتیازدهی ایجاد نشده است، آزمون آیلتس UKVI به طور خاص، از پروتکل های امنیتی اضافی خاصی پیروی می کند تا از صحت آزمون دهنده اطمینان حاصل کند. همچنین، ممکن است فرم گزارش آزمون (TRF) شما با آنچه برای آکادمیک یا آموزش عمومی آیلتس ارائه می شود کمی متفاوت باشد.
[عکس: photo-a0df885b9bb8c919629483fb9a0c12f8.jpg]
آزمون آیلتس UKVI چه ویژگی هایی دارد؟
برای پاسخ به این سوال بهتر است اول پیرامون نوع دیگری از آزمون اطلاعاتی داشته باشیم. آزمون آیلتس لایف اسکیلز، آزمونی است برای به دست آوردن ویزای کشور انگلستان.
در این آزمون، داوطلب نیاز به مهارت انگلیسی صحبت کردن و شنیدن دارد و در چارچوب مرجع مشترک زبانهای اروپایی (CEFR A1 وB1) قرار میگیرد. این آزمون برای مطابقت با پیش نیازهای آزمون آیلتس UKVI و برای برخی از ویزاها و سایر اهداف مهاجرت طراحی شده است و به دو نوع تقسیم می شود.
آیلتس لایف اسکیلز A1: اگر متقاضی ویزای (خانواده یک فرد مستقر) هستید.
آیلتس لایف اسکیلز B1: اگر متقاضی ویزای (نامحدود برای اقامت یا تابعیت) هستید.
اما آزمون آیلتس UKVI برای اخذ ویزای کشورانگلستان برگزارمی شود. بنابراین داوطلبان مهاجرت و یا تحصیل در انگلستان باید درآزمون UKVI شرکت کنند زیرا این آزمون به نوعی قابل اعتماد ترین نوع آزمون برای کشور پذیرنده محسوب می شود. برگزاری این آزمون تحت نظرقوانین وضع شده در سازمان صدور ویزا و مهاجرت انگلستان قرار دارد.
 آزمون آیلتس UKVI در واقع همان آزمون آیلتس جنرال است و مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نظیر انگلستان، آمریکا، استرالیا و غیره را دارند اما قصد تحصیل در دانشگاه های آن کشور ها را ندارند.
تفاوت اصلی آیلتس جنرال با آزمون آیلتس UKVI در آن است که این آزمون باید در مرکزی داده شود که مورد تایید اداره مهاجرت انگلستان باشد وگرنه برای هدف مهاجرت به کشور انگلیس مورد قبول نخواهد بود. تفاوت دیگر این آزمون میزان نظارت بیشتر بر آن است و تحت نظارت دوربین برگزار میگردد.
هر نوع از ویزای انگلیس به چه نمره از آزمون آیلتس UKVI نیاز خواهد داشت؟
در این بخش قصد داریم توضیح دهیم که هر کدام از انواع ویزای کشور انگلیس به چه نمره ی آزمون آیلتس UKVI نیاز خواهد داشت. در ذیل بخشی از مهمرین انواع ویزا و نمره ی مورد نیاز برای کسب آن تشریح شده است.
[عکس: photo-b7d267c03f6ea15da1943abe4a52abfb.jpg]
Tier 1 (General) visa :
 یکی از انواع ویزای کشور انگلستان است که برای اهداف عمومی صادر می شود. این نوع ویزا در سطح C1 است و نمره مورد نیاز برای اخذ آن کسب نمره ی 7 در آزمون آیلتس UKVI است.
Tier 1 (Exceptional Talent) visa:
این ویزا برای استعداد های درخشان صادر می شود و برای موفقیت، سطح B1 یا نمره ۴ در آیلتس مورد نیاز است. 
Tier 1 (Entrepreneur) visa:
ویزای کارآفرینی نیز از ویزاهای کشور انگلستان است که سطح B1 و یا نمره ۴ را می خواهد.
Tier 2 (General) visa - in most cases
این بخش هم سطح B1 یا نمره ۴ می خواهد.
Tier 2 (Sportsperson) visa
ویزای انگلیس برای ورزشکاران که سطح A1 و نمره ۴ آیلتس را نیاز دارد.
Tier 4 (General) student visa - below degree level and pre-sessional courses
این ویزای برای دوره های قبل از دانشگاه می باشد و B1 یا نمره ۴ آیلتس برای کسب آن ضروری است.
Family of a settled person
اگر کسی توانسته باشد ویزای خود را با شرکت در آزمون آیلتس UKVI اخذ کرده باشد، از اعضای خانواده انها آیلتس لایف اسکیلز A1 گرفته خواهد شد. باید توجه داشته باشید که برای قبولی در آزمون UKVI باید نمره ی شما بالاتر از 4 باشد.
دیدن نتایج در آزمون آیلتس UKVI چگونه خواهد بود؟
اگرچه سوالات و محتوای آزمون تفاوت چندانی ندارد، اما کارنامه ی آزمون آیلتس UKVI با دیگر انواع آزمون متفاوت است. شما می توانید نتیجه شرکت در آزمون مهارت های آیلتس خود را در نهایتا تا هفت روز بعد از دادن آزمون دریافت کنید. فرم گزارش آزمون (TRF) شما به آدرس پستی که در زمان پر کردن فرم درخواست یا ثبت نام خود ذکر کرده اید، ارسال می شود.
در پایان شاید ذکر این نکته ضروری باشد که حداقل نمره ی قبولی در آزمون آیلتس UKVI ۴ به بالا خواهد بود. در نتیجه همواره سعی کنید هدف خود را روی نمرات بالاتر تنظیم کنید تا علاوه بر ضریب اطمینان از کسب حداقل نمره، پرونده ی قوی تری را برای خود رقم بزنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان