انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

#1
[عکس: bosch-8-1.png]
یکی از رایج ترین سوالاتی که کاربران همواره از ما می پرسند این است که و چه کاربردی دارد؟ این قطعه در واقع در فضای خالی بین بدنه و دیگ دستگاه قرار گرفته تا هنگام کار کردن لباسشویی،صدا های بلندو آزار دهنده ای به گوشتان نرسد. همچنین لاستیک دور درب لباسشویی مانع نشتی آب از دستگاه می شود و از شکسته شدن شیشه یاتکان خوردن و لرزش لباسشوییجلوگیری می کند. امروز در این مقاله قصد داریم کامل تر و دقیق تر درباره ی لاستیک دور درب دستگاه توضیح دهیم به دلیل این که این قطعه یکی از مهم ترین اجزای لباسشویی می باشد و شما باید اطلاعات بسیار زیادی درباره ی آن داشته باشید.انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی
  1. لاستیک ساده: همانطور که از اسم این لاستیک پیدا است بسیار معمولی می باشد و شیاری بر روی آن وجود ندارد. تعمیر و تعویض این نوع لاستیک از بقیه ی لاستیک ها راحت تر و آسان تر است از همین رو خودتان می توانید بدون کمک یک تکنسین ماهر این کار را انجام دهید.

  2. لاستیک تک سوراخ: بر روی این نوع لاستیک یک شیار برای گردش آب وجود دارد. لاستیک های تک سوراخ با کمک یک شلنگ به محفظه ی جاپودری متصل می شوند و هنگام کار کردن دستگاه از طریق سوراخی که دارند، بر روی لباس ها آب می ریزند.

  3. لاستیک چراغ دار: این نوع لاستیک جز جدید ترین و گران قیمت ترین مدل ها می باشد که دو شیار بر روی آن قرار دارد، یکی از شیار ها برای گردش آب و دیگری برای لامپ ماشین لباسشویی. اندازه ی لاستیک های چراغ دار از دیگر لاستیک ها بزرگ تر است و همچنین نصب کردن آن نیاز به دانش و مهارت بسیاری دارد. از همین رو برای نصب کردن لاستیک های چراغ دار باید از یک فرد متخصص یا یک تکنسین ماهر در نمایندگی مجاز تعمیر بوش کمک بگیرید.
سیاه شدن، پاره شدن و کپک زدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی[عکس: bosch-9-1.png]ممکن است همانند دیگر قطعه های ماشین لباسشویی برای لاستیک دور درب نیز مشکلاتی به وجود آید. در این قسمت از مقاله قصد داریم درباره ی مشکلات لاستیک دور درب لباسشویی و نحوه ی عیب یابی هر کدام یک از آنها توضیح دهیم تا اطلاعات کافی داشته باشید زیرا معیوب شدن این قطعه باعث ایجاد اختلال در فرایند شست و شو می شود، در نتیجه اگر اطلاعات کاملی داشته باشید می توانید هر زمانی که لاستیک دچار مشکل شد سریع آن را برطرف نمایید.
  1. سیاه شدن لاستیک: لاستیک به خاطر وجود رطوبت ممکن است سیاه شود و یا آسیب های جدی تری ببیند. اگر می خواهید از سیاه شدن لاستیک دور درب لباسشوییتان جلوگیری کنید باید پس از تمام شدن هر شست و شویی، درب دستگاه را به مدت 2 ساعت باز بگذارید و با استفاده از دستمال لاستیک را خشک کنید.

  2. پاره شدن لاستیک: در صورتی که لاستیک دستگاه شما پاره شد هیچ راه حلی به جز تعویض این قطعه وجود ندارد به دلیل این که، حتی اگر پارگی لاستیک کم و سطحی باشد باعث ریخته شدن آب به بیرون از دستگاه در حین شست و شو می شود.

  3. کپک زدن لاستیک: لاستیک دور درب دستگاه به خاطر گرما و رطوبت کپک خواهد زد و باکتری های بسیار زیادی دور آن جمع خواهد شد. بروز این مشکل برای افرادی که آلرژی و یا حساسیت های پوستی دارند بسیار مضر می باشد. برای جلوگیری از به وجود آمدن کپک و یا باکتری ها، باید لاستیک را در زمان بندی های مناسب تمیز کنید که در ادامه نحوه ی تمیز کردن این قطعه را برایتان توضیح خواهیم داد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
نحوه ی تمیز کردن لاستیک دور درب لباسشویی
  1. برای تمیز کردن لاستیک دور درب لباسشویی می توانید از مواد شیمیایی و پاک کننده ها استفاده کنید اما ما به شما استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه و لیموترش را پیشنهاد می دهیم به دلیل اینکه هم مقرون به صرفه و هم بی ضرر هستند. همچنین اگر آلرژی های خاصی دارید نباید برای تمیز کردن لاستیک دستگاهتان مواد شیمیایی را انتخاب کنید.

  2. در اولین مرحله باید لیموترش، آب و سرکه را با هم ترکیب کنید و سپس یک اسفنج نرم را آغشته به این محلول کرده و به آرامی به لاستیک بکشید. همچنین می توانید این محلول را به لاستیک اسپری کنید.

  3. بعد از انجام مراحل بالا کمی صبر کنید تا باکتری ها نابود شوند. پس از گذشت چند دقیقه با استفاده از یک پارچه ی نرم لاستیک را خشک کنید تا رطوبت از بین برود. فراموش نکنید که رطوبت باعث ایجاد باکتری ها می شود. تمیز کردن لاستیک به عملکرد بهتر دستگاه نیز کمک می کند از همین رو هر چند وقت یکبار به طور منظم اقدام به انجام این کار کنید.
در صورتی که لاستیک دور درب دستگاه شما پاره یا سوراخ شده بود باید آن را تعویض کنید. در ادامه برایتان نحوه ی تعویض لاستیک ماشین لباسشویی را بیان خواهیم کرد تا بدون هیچ مشکلی خودتان اقدام به انجام این کار کنید. در نتیجه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
  1. ابتدا برای رعایت نکات ایمنی ماشین لباسشویی را از برق بیرون بیاورید. قسمت بالایی دستگاه با دو پیچ بسته شده است که باید برای برداشتن این قسمت با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ ها را شل کنید.

  2. در مرحله ی بعدی باید پنل جلویی لباسشویی را باز کنید که این قسمت از دستگاه هم با دو پیچ بسته شده است از همین رو از پیچ گوشتی استفاده کنید. این کار را با احتیاط انجام دهید تا به برد ماشین ضربه یا فشاری وارد نشود.

  3. محفظه ی جاپودری را بیرون آورید و به سمت بالا بکشید تا خار متصل به آن رها شود و بتوانید به آسانی این قطعه را آزاد کنید. سپس پیچ هایی را که در زیر محفظه ی جاپودری قرار دارد را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.

  4. سیم هایی که به برد متصل هستند را به آرامی و با احتیاط جدا کنید تا به برد آسیب وارد نشود.

  5. قسمت جلوی ماشین لباسشویی را باید بعد از جدا کردن خار ها از یکدیگر، بردارید.

  6. پیچ های دربی را که در پایین دستگاه قرار دارد و برای تخلیه و فیلتر نصب شده، باز کنید.

  7. لاستیک از طریق یک فنر و یک سیم به بدنه دستگاه و دیگ متصل می باشد. شما باید پس از انجام مرحله ی قبل قسمتی از لاستیک را که به بدنه متصل است، آزاد کنید.

  8. در این مرحله پیچ میکروسوییچ که به درب وصل است را باز کرده و با آزاد کردن کابل اتصالی، قاب جلو را باز کنید.

  9. سپس می توانید با باز کردن سیم و فنر دور درب قسمتی از لاستیک را که به دیگ وصل شده، خارج کنید.

  10. در آخر لاستیک جدیدی را که خریداری کرده اید جایگزین لاستیک قدیمی و کهنه ی خود کنید.

  11. برای نصب لاستیک جدید خود باید تمامی مراحلی را که بیان کردیم به صورت معکوس انجام دهید.
منبع :
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان