انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترموفیوز و ترمودیسک یخچال

ترموفیوز و ترمودیسک یخچال

#1
[عکس: whirlpool-3.png]

یخچال فریزر ها، جز وسایل برقی پر کاربردی هستند که در نگهداری مواد غذایی و خوراکی ها کمک فراوانی می کنند. در واقع اگر این وسیله برقی در منزل ها نبود، تمامی اقلام خوراکی فاسد می شدند و مشکلات زیادی به وجود می آمد. به همین دلیل بایستی در مراقبت از یخچال فریزر ها کوشا باشید، به طور مثال  اگر قطعه ای از آن ها خراب شد باید خیلی سریع اقدام به عیب یابی کنید. در این مقاله می خواهیم بدانیم که ترموفیوز یخچال، ترمودیسک یخچال فریزر و ساید بای ساید چیست؟ و در صورت خرابی آن ها باید چه کار کرد تا از پرداخت هزینه های سنگین و خسارت های ناگوار بعدی جلوگیری شود. با ما در  همراه باشید تا اطلاعات شما در این زمینه بالا برود.

ترموفیوز یخچال
[عکس: whirlpool-4.png]
نام دیگر ترموفیوز، فیوز حرارتی است که یخچال فریزر های نوفراست یا بدون  دارای این قطعه می باشند و عملکرد این قطعه به گونه ای است که هیتر المنت را کنترل می کند و مانع برفک زدن و آتش سوزی در وسیله شما می شود. یخچال های بدون برفک ایراداتی دارند به طور مثال در قسمت بالایی یک اواپراتور وجود دارد که یخ می زند و بخش پایینی یخچال اصلا سرد نمی شود. طبیعتا با وجود این اتفاق ها کارکرد موتور نیز با مشکل مواجه خواهد شد از همین رو باید مراقب باشید که به موتور آسیب جدی وارد نشود چون قلب یخچال شما یا مهم ترین قطعه ی هر دستگاهی موتور آن می باشد.

فیوز حرارتی چه کارایی برای یخچالتان دارد؟
همان طور که در بخش های قبل اشاره کردیم این قطعه در یخچال فریزر های بدون برفک یا همان نوفراست قرار گرفته و موظف است تا دمای داخل یخچال را یکسان نگه دارد، یعنی در یک دمای مشخص می سوزد تا به هیتر المنت آسیبی وارد نشود که این دما بین 72 تا 82 درجه سانتی گراد می باشد. همچنین این قطعه احتمال آتش سوزی را کاهش می دهد. فیوز حرارتی در وسایل برقی امروزی کاربرد بسیار زیادی دارد به گونه ای که حتی در ماشین لباسشویی، سشوار و… تعبیه شده است اما در گذشته کمتر از آن استفاده می شد. شما می توانید هم به واسطه دست و هم به صورت خودکار این قطعه را تعمیر کنید.
اگر ترموفیوز آسیب ببیند چه مشکلاتی به وجود خواهد آمد؟
در ادامه مواردی را بیان خواهیم کرد که در صورتی که برایتان اتفاق افتاد باید در اسرع وقت فیوز حرارتی را بررسی نمایید و مطمئن شوید که آیا این قطعه آسیب دیده است یا خیر. البته نا گفته نماند که گاهی اوقات عیب از ترموفیوز نیست و باید قطعات دیگری را نیز چک کنید.
  • اگر سرمای دستگاه شما کاهش می یابد ممکن است ترموفیوز دچار مشکل شده باشد.

  • در صورتی که یخچال فریزر شما برفک می زند شاید ترموفیوز آسیب دیده است و باید آن را بررسی نمایید.

  • گاهی اوقات یخچال عمل یخ زدایی یا همان  را انجام نمی دهد و علت این اتفاق ممکن است معیوب شدن ترموفیز باشد.
ترمودیسک و نحوه کارکرد آن در ساید بای ساید ها چیست؟
[عکس: whirlpool-5.png]
ترمودیسک ها بر خلاف عملکرد ترموستات ها عمل می کنند اما مانند فیوزحرارتی در سایر اقلام برقی نیز وجود دارند. اگر این قطعه به دمایی مانند (-5) درجه سانتی گراد برسد، کار هیتر المنت به درستی انجام می شود و در صورتی که به دمایی مانند (+5) درجه سانتی گراد برسد، در روند جریان برق اختلال ایجاد خواهد شد.
با معیوب شدن ترمودیسک در یخچال فریزرها چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • برفک زدن یخچال یکی از علت های نشان دهنده خرابی ترمودیسک ها می باشد.

  •  در دستگاه و فاسد شدن مواد خوراکی نشان دهنده ی معیوب شدن ترمودیسک می شود.

  • اگر عمل یخ زدایی در وسیله تان انجام نمی شود مطمئن شوید که مشکل از این قطعه است یا خیر.
در مورد این که ترموفیز یخچال، ترمودیسک یخچال فریزر و ساید بای ساید چیست برایتان توضیحات مختصر و در عین حال مفید و کاملی را بیان کردیم تا با این دو قطعه به خوبی آشنایی پیدا کنید. لازم به ذکر است  که در صورت خرابی این قطعه ها، تعمیر کردنشان کار هر کسی نیست و به شما عزیزان توصیه می کنیم که تعمیر آن ها را به دست افراد متخصص و خبره بسپارید.
منبع 



https://whirlpoolrepairco.com/refrigerat...hermodisk/
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان