انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تقویت طراحی سایت در کنار آموزش دیدن

تقویت طراحی سایت در کنار آموزش دیدن

#1
تنها چیزی که باعث می شود به یک طراح وب سایت حرفه ای و تراز اول تبدیل شوید، تجربه و پرورش مهارت ها در طول زمان است. ایده پیدا کردن سریع ترین روش آموزش طراحی وب سایت اگر چه در نگاه اول جذاب به نظر می رسد، اما کافی نیست.

یاد گرفتن مفاهیم پایه و اساسی طراحی وب سایت می تواند با استفاده از روش های میانبر سریع تر صورت بگیرد اما این فقط شروع کار است. در ادامه یازده راهکار و ترفند کاربردی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کنند فرایند یادگیری شما در طول زمان موثرتر و كارآمدتر باشد و در نتیجه خیلی زودتر در مهارت های طراحی وب سایت متخصص شوید.

1. یاد بگیرید که چگونه به خودتان آموزش دهید
اولین نکته ای که برای یافتن سریع ترین راه آموزش طراحی وب سایت باید بدانید، این است که کشف کنید که کدام روش های آموزش روی شما بیشتر جواب می دهند. این نکته فقط محدود به یادگیری و آموزش طراحی وب سایت نمی شود. بلکه در هر زمینه دیگری کاربرد دارد. با توجه به شناختی که از خودتان دارید، کشف کنید که کدام یک از روش های آموزشی برای شما راحت تر هستند.

چه چیزی باعث می شود نکات و مسائل زودتر در ذهن شما ثبت شوند. چه مواردی باعث می شود فرآیند یادگیری برای شما جذاب و سرگرم کننده باشد. سپس از این نکات و موارد در فرایند یادگیری مهارت های طراحی وب سایت روی خودتان استفاده کنید.

2. مهارت های HTML, CSS و JavaScript را یاد بگیرید
احتمالا خودتان هم می دانید که دنیای طراحی و دولوپ وب بسیار فراتر از این سه مهارت است. اما بهترین نقطه شروع برای هر کسی که می خواهد در زمینه طراحی وب سایت کار کند، آشنا شدن با نحوه کار هر کدام از این سه (و مهم تر از آن آشنایی با این که این سه در ترکیب با هم چگونه عمل می کنند) است.

این ها در واقع سنگ بنای وب هستند و فرقی ندارد که بعدا بخواهید در چه شاخه ای ادامه دهید، در هر صورت داشتن آشنایی کامل با مفاهیم HTML, CSS و JavaScript به شما کمک خواهد کرد تا قدم های بعدی را سریع تر بردارید.

3. از یک CSS Generator استفاده کنید
بخشی از فرایند سریعترین راه آموزش طراحی سایت استفاده از ابزار های کمکی است که مانند یک میانبر عمل می کنند و از تکرار مکررات جلوگیری می نمایند. یکی از این ابزار ها CSS Generator است. البته استفاده از CSS Generator در ابتدای مسیر آموزش اصلا توصیه نمی شود اما وقتی نوبت به استفاده از کد های CSS پیچیده و طولانی می رسد، CSS Generator یک دستیار کمکی عالی خواهد بود.

به خصوص اگر عجله داشته باشید و یا آن که طراحی و دیزاین هدف اصلی شما نباشد. می توانید هر کدام از جنریتور های CSS3 Generator, CSS3 Maker و CSS3 Border Radius Generator را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بیشتر برای شما مناسب هستند.

4. از یک تکست ادیتور برنامه نویسی استفاده کنید
به عنوان کسی که می خواهد زودترین راه آموزش طراحی سایت را کشف کند، انتخاب یک تکست ادیتور حرفه ای از اولین قدم هایی است که باید بردارید. برنامه نویسی که از یک تکست ادیتور ایده آل استفاده نکند، مانند نقاشی است که قلمو نداشته باشد.

شاید بتوانید در نهایت کار خود را به پایان برسانید، اما استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب باعث می شود نتیجه نهایی بهتر و حرفه ای تر باشد. امروزه برای هر پلتفرمی تکست ادیتور های متنوع و پر شمار ساخته شده اند که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای شروع می توانید از ++Notepad برای ویندوز و برای مک از TextMate استفاده کنید.

5. با طراحی سایت ریسپانسیو آشنا شوید!
اگر به دنبال سریع ترین روش آموزش طراحی وب سایت هستید، یادگیری درباره ابعاد مختلف صفحات نمایش را پشت گوش نیندازید. فرقی ندارد که زمینه کاری شما طراحی وب سایت است یا دولوپ و توسعه آن. در هر صورت آگاهی داشتن نسبت به این که وب سایت شما در دستگاه ها و مرورگر های مختلف به چه شکل نمایش داده می شود، یک بخش حساس و حیاتی از کار شما خواهد بود.

پس بهتر است که از همین امروز آن را شروع کنید. اگر در زمینه دیزاین و طراحی فعالیت می کنید از Screenfly  و اگر در کار توسعه وب سایت هستید از Browsershot استفاده کنید. این ها ابزارهای ایده آل برای یادگیری و آشنایی هر چه سریع تر با ابعاد اسکرین های مختلف و آموزش یادگیری طراحی سایت ریسپانسیو هستند.

6. فریم ورک های بروز کشف کنید!
یکی از شگرد هایی که در کلاس ها و کتاب های زودترین راه آموزش طراحی سایت به آن اشاره می شود، استفاده از فریم ورک ها برای سرعت بخشیدن به کار است. وقتی که آنقدر مهارت کسب کردید که بتوانید روی پروژه های پیچیده تر کار کنید، استفاده از یک فریم ورک سرعت شما را بیشتر خواهد کرد. دیگر لازم نیست همه چیز را از نقطه صفر شروع کنید.

فریم ورک ها قالب و یا همان تمپلیت پایه را در اختیار شما قرار می دهند. این که از کدام فریم ورک استفاده کنید بستگی به این موضوع دارد که زبان مورد استفاده شما چیست. به عنوان مثال Ruby on Rails برای Ruby و Django برای Python از محبوب ترین فریم ورک ها هستند.

7. وب سایت ها را مهندسی معکوس کنید
برای آن که بفهمیم هر سیستمی چگونه کار می کند، بهترین راهکار این است که قطعات آن را از هم جدا کنیم و ببینیم از چه اجزایی تشکیل شده است. این مساله در طراحی وب سایت نیز صادق است. سعی کنید یک وب سایت را توسعه معکوس دهید.

یعنی به عمق کد های آن بروید و ببینید که چگونه ساخته شده است. برای شروع از وب سایت های نسبتا ساده و راحت شروع کنید و به تدریج وب سایت های پیچیده و بزرگ را نیز امتحان نمایید. تضمین می کنیم که این یکی از سریع ترین روش های آموزش طراحی وب است و نکاتی را یاد خواهید گرفت که بعدا حسابی به شما کمک خواهند کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان