انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دمای ذوب اوره و مشخصات کلی آن

دمای ذوب اوره و مشخصات کلی آن

#1
نام دیگر اوره، کاربامید می باشد. اوره ی جامد، بی رنگ و بسیار محلول در آب و غیر سمی است. همچنین این ماده حلال در گلیسیرول، اتانول و استونیتریل می باشد و در اسید و قلیا نامحلول است. دمای ذوب آن ۱۳۳ تا ۱۳۵ درجه سانتی‌گراد می باشد.

اوره به طور گسترده در کود به عنوان منبع نیتروژن استفاده می‌شود و ماده اولیه مهم در صنایع شیمیایی است. اوره را می‌توان از مواد معدنی تولید کرد. تولید اوره خالص در آزمایشگاه بدون مواد اولیه بیولوژیکی امکانپذیر است. ناخالصی تولید اوره، بیوریت است که باعث کم شدن رشد گیاه می‌شود.

اوره در صنایع پزشکی و داروسازی در کرم‌ها و در محصولات پوستی موضعی برای تقویت آب بدن و داروی مدر به کار برده می‌شود. همچنین از اوره دارویی در محصولات آرایشی و بهداشتی (کرم‌ مرطوب کننده پوست، نرم‌کننده مو، شامپو و نیز موبرها) استفاده می شود.

اوره خالص باعث هیدراسیون شده و عمدتاً به صورت موضعی در درمان Ichthyosis و اختلالات هاپیرکراتوتیک پوستی تجویز می شود. در آزمایشگاه از اوره دارویی برای تشخیص عفونت هلیکوباکتر پیلوری استفاده می شود.

از اوره یا کاربامید برای تولید عمده کودهای جامد، کودهای مایع، مکمل غذای حیوانی، پلاستیکها و چسپ ها استفاده می شود.

نیتروژن یکی از مواد ضروری و مهم برای رشد گیاهان می باشد که یکی از بهترین منابع برای تامین این عنصر در گیاهان، اوره است. تحت حرارت و گرمای بالاتر از نقطه ذوب، اوره تجزیه خواهد شد، در‌حالیکه گازهای سمی تولید می‌کند و به شدت با اکسنده‌های قوی، نیتریت‌ها، کلرایدهای معدنی، کلریت‌ها و پرکلرات‌ها واکنش داده و آتش سوزی و انفجار ایجاد می کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان