انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درمان افسردگی با تکنیک آر تی ام اس

درمان افسردگی با تکنیک آر تی ام اس

#1
در جامعه امروزی افراد بسیاری به افسردگی دچار هستند . این بیماری روحی بر اثر اتفاقات گوناگون پدید می آید که یا از تنهایی و طرد شدگی نشات گرفته است و یا از بی هدفی و یکنواختی زندگی، به گونه ای که شادابی و طراوت را از فرد می گیرد و او را به تنهایی و سیاهی سوق می دهد .
افسردگی یک بیماری اختصاصی نیست، بلکه در تمامی سنین و همه نژادها، هم در زنان و هم در مردان ظاهر می گردد . افسردگی بیماری ساده ای نیست بلکه انواع گوناگون دارد، به طوری که در بعضی افراد به صورت هایی ظاهر می شود که ما عموما آن ها را افسردگی نمی شناسیم .
نشانه های افسردگی به شرح زیر هستند :
- احساس ناراحتی، پوچی یا درماندگی
- اختلال در خواب، از جمله بی خوابی یا پرخوابی
- اضطراب، پرخاشگری و بی قراری
- فکر کردن به مرگ
- احساس بی ارزشی و عذاب وجدان
- دردهای فیزیکی مانند سردرد یا کمر درد که دلیل مشخصی ندارد .
- بی میلی به انجام فعالیت های لذت بخش، از رابطه جنسی گرفته تا ورزش
امروزه روانپزشکان از روش جدیدی به نام آر تی ام اس برای درمان افسردگی استفاده می نمایند . معمولا 78% افراد به خوبی به درمان آر تی ام اس پاسخ می دهند و تقریبا عوارض جانبی را در پی ندارد . FDA ، درمان آر تی ام اس را به عنوان درمانی بی خطر تایید نموده است . یکی از مهم ترین مزایای درمان افسردگی با rTMS این است که وابستگی بیماران به داروهای ضد افسردگی بعد از درمان کاهش یافته یا کلا از بین می رود .
این روش درمانی باید در نزد یک روانپزشک خوب و مجرب صورت گیرد . دکتر فرامرز ذاکری از بهترین روانپزشکان تهران است که برای درمان افسردگی از این تکنیک ( آر تی ام اس ) استفاده می نماید .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان