انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پلی پروپیلن چیست؟ قیمت مواد pp

پلی پروپیلن چیست؟ قیمت مواد pp

#1
پلی پروپیلن چیست؟
خرید مواد پلی پروپیلن: مواد پلاستیک PP یکی از انواع پلاستیک است که مصارف بسیار زیادی در جهان دارد و گاها این پلیمر را؛ همه منظوره می نامند. فرمول شیمیایی این پلیمر –CH2-CH(CH3)n- می باشد و یکی از اساسی ترین پلیمر های جهان است.

پلی پروپیلن یک ترموپلاست است که از پلیمریزاسیون پروپیلن در دما و فشار نسبتا ملایم و در حضور کاتالیست زیگلر – ناتا (Ziegler–Natta catalyst) تشکیل می شود. وجود کاتالیست ها در این پلیمر باعث بالا رفتن درصد تبلور این ماده می شود. در ادامه به برسی انواع پلیمر، قیمت مواد PP یا پلیمری، کاربرد های پلی پروپیلن و خرید مواد پلی پروپیلن باکیفیت و الیاف دار در ایران کایسا می پردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع پلی پروپیلن
ایزوتاکتیک (IPP): در این ساختار، گروه های متیل در یک طرف زنجیره اصلی قرار می گیرند.
سیندیوتاکتیک (SPP): در این ساختار از پلی پروپیلن، گروه های متیل به صورت یکی در میان در بالا و پایین زنجیره قرار می گیرند.
اَتاکتیک (APP): در این نوع از ساختار، گروه های متیل به طور اتفاقی در دو طرف زنجیره اصلی قرار می گیرند.

[عکس: 7-need-to-know-polypropylene-material-properties.jpg]

موارد مصرف پلی پروپیلن
تزریقی: عمده مصرف محصولات مواد پلاستیک PP در این دسته بوده که شامل تولید بوازم الکتریکی و الکترونیکی، لوازم خانگی، صنایع بسته بندی، صنعت خودرو، درپوش و کلاهک، وسایل پزشکی و … استفاده می شود.
الیاف: این گروه در رتبه دوم مصرف پلی پروپیلن قرار می گیرند. پلی پروپیلن ها در صنایع مختلف نساجی نیز کاربرد فراوان دارند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
بادی: از آندر تولید مخزن های مختلف، قوطی و بطری ها استفاده می شود.
فیلم و شیت: شامل فیلم های گرافیک و چاپ شیت های بسته بندی می باشد.
پایپ: پلی پروپیلن در تولید لوله های آب و فاضلاب نیز کاربرد فراوان دارند.
روکش و محافظ: روکش سیم ها و کابل ها نیز از PP ساخته می شوند.


محصول پیشنهادی: پلی استایرن

قیمت مواد PP
یکی از مشکلاتی که امروزه برای همه ما پیش آمده، مبحث گرانی است. در روزگار امروز که همهچیز به صورت روزانه گران می شود و توانایی خرید، لحظه به لحظه پایین می آید، خرید مواد پلی پروپیلن اولیه با قیمت مناسب در انواع ساده و الیاف دار یک کار بسیار سخت و طاقت فرساست. اما شما می توانید بدون نگرانی از قیمت و کیفیت این محصول، پلی پروپیلن را از فروشگاه تخصصی پلاستیک و پلیمر ایران کایسا خریداری کنید و در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید.

ویژگی های Poly Propylene
  1. چگالی پایین
  2. شفافیت بسیار بالا
  3. مقاومت تخریبی بی نظیر
  4. انعطاف پذیر
  5. مقاومت در برابر اسید ها و باز ها و حلال ها
  6. استحکام مکانیکی خوب
  7. خواص خوب قالب گیری
  8. بدون بو و غیر سمی و غیر قابل حل در آب
  9. ویژگی پلی پروپیلن
  10. کاربرد های پلی پروپیلن
همانطور که گفته شد، پلی پروپیلن یک پلیمر همه کاره است و تقریبا در تمام صنایع کاربرد های خاصی دارد. این نوع پلیمر در انواع ساده والیاف دار موجود است. مواد پلاستیک pp یک پلیمر ترموپلاست می‌باشد که در یک بازه گسترده ای از کاربردها شامل فیلم و ورق، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی،  بسته‌ بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، پلیمر تولید شده از مونومر پروپیلن به طور معمول در برابر حلال‌های شیمیایی، بازها و اسیدها مقاوم می‌باشد. کد مشخصه این پلیمر می‌باشد.



خرید مواد پلی پروپیلن مرغوب در ایران کایسا
اگر شما یه کارخانه دارید و قصد دارید تا بهترین مواد پلاستیک PP را برای تولید محصولات خود نیاز دارید؛ می توانید این کار را از طریق وب سایت فروشگاهی مواد پلیمری ایران کایسا انجام دهید. خرید شما در ایران کایسا، مطمئن و بدون واسطه خواهد بود و به این شیوه در هزینه و زمان صرفه جویی می شود. کیفیت محصولات نیز در ایران کایسا، تضمینی می باشند و توسط کارشناسان خبره و با تجربه ما تست شده اند.

شما همچنین می توانید استعلام قیمت روز انواع پلیمر ها مانند قیمت مواد pp را در این سایت ببینید و در صورت بروز مشکل یا ابهام خاصی، از مشاوران حرفه ای ما استفاده کنید و مشکل بوجود آمده برای خود را حل کنید تا خرید آسان تری داشته باشید.

سوالات متداول
پلی پروپیلن چیست؟
مواد pp یکی از انواع پلاستیک است که از پلیمریزاسیون پروپیلن در دما و فشار نسبتا ملایم به وجود می آید.

انواع پلی پروپیلن چیست؟
انواع مواد pp به ایزوتاکتیک، سیندیوتاکتیک و آناکتیک تقسیم می شود.

کاربرد مواد pp چیست؟
از این پلیمر همه کاره در صنایع گوناگونی مانند بسته بندی مواد غذایی، نساجی و در موارد صنعتی و ساختمانی استفاده می کنند.

منبع: مقاله مواد pp سایت ایران کایسا
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان