انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی | چگونه؟!

تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی | چگونه؟!

#1
آشنا شدن با راه‌های تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی یکی از موضوعاتی است که زبان‌آموزان به هنگام یادگیری زبان انگلیسی باید به آن توجه کنند.
زبان یعنی برقراری ارتباط و این ارتباط در وهله اول با صحبت کردن انجام می شود درنتیجه این‌که فقط بخواهیم بر تقویت مکالمه زبان انگلیسی تمرکز کنیم مثمرثمر نیست و باید هم‌زمان تلاش کنیم تا مهارت لیسنینگ زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کنیم.

ارتباط صحیح زمانی صورت می‌گیرد که ما درک درستی از شنیده‌های خود داشته باشیم یعنی کاملاً متوجه شویم که گوینده منظورش چیست تا بتوانیم به او پاسخ مناسبی بدهیم.
از همین جهت راه‌های تقویت لیسنینگ متفاوتی به زبان‌آموزان پیشنهاد می‌شود که در این مقاله به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.


لیسنینگ زبان انگلیسی باید جز برنامه روزمره شما باشد

اگر می‌خواهید لیسنینگ زبان انگلیسی خود را تقویت کنید باید تلاش کنید که هر روز مدت زمانی را به این کار اختصاص دهید، هرچند که این مدت زمان کوتاه باشد. شاید حتی در روزهای اول فقط بتوانید پنج الی ده دقیقه برای این کار زمان بگذارید. اما به یاد داشته باشید که اگر گوش دادن به لیسنینگ زبان انگلیسی هر روز انجام شود می تواند تاثیر بی نظیری بر روی درک شما از سخنان انگلیسی زبانان بگذارد.

  بعد از مدت کوتاهی که به طور مستمر این تمرینات را انجام دهید، این کار برای شما بسیار لذت‌بخش‌تر و حتی آسان‌تر شود. یعنی اگر روزهای ابتدایی شما باید کاملاً تمام حواس خود را جمع کنید تا متوجه دو جمله از سخنان یک فرد انگلیسی‌زبان بشوید، خواهید دید که بعد از گذشت مدت کوتاهی این کار برای شما بسیار آسان‌تر از قبل می‌شود.

بهترین راه تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی ترنسکرایب یا رونوشت کردن است

ترنسکرایب یا همان رونوشت کردن یعنی این‌که ما به یک فایل صوتی گوش بدهیم و پس از آن که گوینده چندین کلمه و یا یک یا دو جمله را بیان کرد، فایل صوتی را قطع کرده و تلاش کنیم گفته‌های شنونده را یادداشت کنیم.

در ابتدای کار ممکن است این کار برایتان سخت باشد و فقط بتوانید سه الی چهار کلمه را یادداشت کنید اما اگر به طور مستمر اینکار را انجام دهید خواهید دید که پس از مدت کوتاهی می توانید یک و یا حتی دو جمله را بطور کامل گوش داده و بعد آن را یادداشت کنید.

این کار را می‌توان یکی از بهترین راه‌های تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی دانست .
بسیاری از اوقات پیش می‌آید که زبان‌آموزان به یک فایل صوتی گوش می‌دهند و فکر می‌کنند که متوجه تمامی لغات و اصطلاحات آن شده اند، اما با انجام دادن این کار تمرکز بیشتری به هنگام گوش دادن به لیسنینگ زبان انگلیسی داریم و سعی می‌کنیم ریزترین نکات را هم یادداشت کنیم.‌ از همین رو اگر لغت جدیدی در آن باشد که آن را بلد نباشیم و یا تلفظ صحیح لغات را ندانیم از این طریق می‌توانیم آن‌ها را نیز بهبود بدهیم.

برای تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی تا می‌توانید فیلم ببینید و آهنگ گوش کنید

 تماشا کردن فیلم حتی با زیرنویس و گوش دادن به آهنگ حتی با نگاه کردن به متن آن در ابتدای راه می‌تواند به شدت برای تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی مؤثر باشد.
شما با اینکار نه تنها به افزایش دایره لغات زبان انگلیسی خود کمک کرده‌اید بلکه با لهجه درست و همچنین تلفظ صحیح لغات آشنا شده‌اید و می‌توانید لیسنینگ زبان انگلیسی خود را از طریق منابع واقعی و کاربردی بهبود بخشید.

امیدوارم از مطالعه‌ی مقاله‌‌ی تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی لذت برده باشید.
محسن کشاورزی هستم مدیر وبسایت انگلیشدان برگزار کننده کلاس‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان