انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دوربین مداربسته AHD چیست؟

دوربین مداربسته AHD چیست؟

#1
دوربین مداربسته AHD مثل دوربین مداربسته آنالوگ از بستر کابل کواکسیال بهره می برد که دوربین مداربسته HD-SDI فقط تا 100 متر میتواند بر روی کابل تصویر بدهد اما دوربین مداربسته AHD این قابلیت را دارد که تا 500 متر این مسیر را  افزایش دهد که این ویژگی برای استفاده ازمحصولات آنالوگ ایده ال و بسیار مقرون به صرفه است.

این محصول هم به صورت دوربین مداربسته بولت (Bullet) و دوربین مداربسته دام (Dome)با بدنه آلومینیومی و پلاستیکی با ویژگی ضدآب (Water Proof) و کیفیت تصویر دید در شب مطلوب ارائه شده است.

دوربین مداربسته AHD می تواند به دلیل هزینه پایین جابجایی و نصب ، می تواند جایگزین بسیارخوبی برای دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت TVL باشد.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که دی وی ار DVR معمولی نمی تواند از دوربین مدار بسته ( ای اچ دی ) پشتیبانی کند بلکه باید هنگام خرید دوربین مداربسته AHD دستگاه دی وی آر مخصوص  AHDکه با عنوان AHD DVR در بازار موجود است، تهیه شود.

و در آخر قابل ذکر است که AHD DVR از دوربین مداربسته آنالوگ باکیفیت TVL نیز پشتیبانی می کند و می توان دوربین های مداربسته با کیفیت TVL را به این دستگاه متصل کرد.
مفهوم HD در دوربین مداربسته چیست؟

HD مخف HIGH DEFINITION است و به تکنولوژی ویدئویی گفته می شود که نسبت به (SD(STANDARD DEFINITION از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار است. تکنولوژی HD از تعداد پیکسل های بیشتری در تصویر برخوردار است. هرچه تعداد پیکسل های تصویر بیشتر باشد وضوح تصویر بیشتر است.

پیکسل کوچکترین نقطه قابل رویت در تصویر است. تصاویر تلویزیون به صورت خط به خط اسکن می شوند و اندازه پهنای آن ها مهم نیست و تعداد خطوط مهم می باشد.

دوربین های AHD نسل اول تنها با روزولشن 1 مگاپیکسل (720P) تولید می شدند ،اما نسل دوم این تکنولوژی امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن 2 مگاپیکسل (1080P) را ایجاد کرد.

متاسفانه نسل اول و دوم این دوربین ها با هم از نظر کد گذاری هم خوانی ندارند و امکان استفاده همزمان از آن ها وجود ندارد.

در حال حاضر و با توجه به تکنولوژی موجود امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن بالاتر از 2 مگاپیکسلی وجود ندارد و این موضوع نیز بعید به نظر می رسد.

یکی از بزرگترین نقاط قوت دوربین های AHD محدودیت و حساسیت پایین آنها در رابطه با طول و کیفیت کابل مصرفی است.

با استفاده از کابل های RG59 عادی امکان انتقال سیگنال دوربین AHD تا 500 متری به راحتی میسر است. کابل RG60 می تواند این مسافت را به 1000 متر نیز برساند. تکنولوژی AHD همچنین حساسیت بسیار کمی نسبت به کیفیت کابل مصرفی دارد.

بیشتر DVRهای AHD دوربین های تیوی لاینی را پشتیبانی می کنند. این دستگاه ها در بیشتر موارد حتی دوربین های تحت شبکه را نیز در تعداد و روزولشن محدود پشتیبانی می کنند. توجه داشته باشید که DVRهای AHD به هیچ عنوان امکان پشتیبانی از دوربین های HDSDI، HDTVI و HDCVI را ندارند.
مزایای دوربین مداربسته AHD:

قیمت ارزان نسبت به دوربین های IP
کیفیت بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ

منبع : دوربین مداربسته
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان