انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اصول بنیادی آموزش HTML مقدماتی

اصول بنیادی آموزش HTML مقدماتی

#1
زبان HTML در واقع یک زبان نشانه گذاری است که به مرورگرها می گوید که صفحات وب را چطور برای شما به عنوان بازدیدکننده به نمایش بگذارد. اگر چه خود کار با HTML آسان است، اما توسعه دهنده وب می تواند آن را تا جایی که می خواهد پیچیده طراحی کند.

HTML از مجموعه ای از المنت ها به معنای عناصر تشکیل شده است. از این المنت ها برای محصور کردن، بستن و یا علامت گذاری قسمت های مختلف محتوا در صفحات وب استفاده می شود. این المنت ها باعث می شود تا هر کدام از این قسمت ها رفتار مشخصی داشته باشند.

مثلا تگ های انکلوزینگ (enclosing) یا همان محصور کردن، باعث می شوند تا محتوا به هایپرلینک تبدیل شود که صفحات مختلف سایت را به هم وصل می کند، یا کلمات به حالت ایتالیک نوشته شوند و تغییرات دیگری به وجود آید. به عنوان مثال، خط زیر را در نظر بگیرید:
My cat is very grumpy

اگر بخواهیم این خط را به یک پاراگراف جدا تبدیل کنیم، می توانیم با استفاده از المنت پاراگراف که جزو تگ های انکلوزینگ است این کار را انجام دهیم. المنت پاراگراف به شکل  (<p>) نوشته می شود و به شکل زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
<p>My cat is very grumpy</p>

آناتومی یک المنت HTML:
بیاید نگاه دقیق تری به مثال قبل بیندازیم. یک المنت HTML از سه بخش: تگ باز و تگ بسته و بدنه ی تگ تشکیل شده است.

اپنینگ تگ: این بخش شامل نام المنتی می شود که قرار است از آن استفاده شود (در این مثال p نشانه المنت پاراگراف است)، که همان طور که می بینید در بین علامت <> قرار گرفته است. اپنینگ تگ یا همان تگ بازگشایی مشخص می کند که المنت کار خود را از کدام نقطه شروع می کند. در این مثال، المنت پاراگراف از ابتدای متن آغاز شده است.
محتوا: محتوایی که المنت روی آن اثر می گذارد. در این مثال همان جمله متنی که نوشته شده محتوای ما است.
کلوزینگ تگ: در نگاه اول مانند همان اپنینگ تگ است اما یک تفاوت ظریف دارد آن هم استفاده از اسلش قبل از نام المنت است. فراموش کردن این اسلش یک اشتباه رایج بین کارآموزان تازه کار HTML است. پس حواس خود را جمع کنید!
فرمول استفاده از سایر المنت های HTML نیز به همین شکل است. شما با استفاده از همین فرمول و به کارگیری المنت های مختلف، می توانید یک داکیومنت یا صفحه وب HTML بسازید. هر کدام از این المنت ها مشخص می کنند که محتوای بین آن ها چه چیزی است و باید چگونه نمایش داده شود.

المنت ها انواع متنوعی دارند و روی فرم های مختلف محتوا اعم از متن و عکس و ویدیو اثر می گذارند. دیگر المنت های پرکاربرد html را در تصویر زیر ببینید:
همچنین المنت ها می توانند دو دسته زیر را شامل شوند:
- متا المنت ها
- المنت های ساختاری

متا المنت به المنت های گفته می شود که در صفحه HTML به کار رفته اند اما کاربر هنگام بازدید از صفحه آن ها را نمی بیند. متا المنت ها حاوی اطلاعات اضافه ای راجع به یک صفحه و محتوا هستند. اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی محتوا، نویسنده مطلب، ساعت و تاریخ آخرین ویرایش صفحه و غیره.

این اطلاعات صرفا برای مدیر و طراح سایت نمایش داده می شوند و به او کمک می کنند تا آمار دقیق از صفحات و مطالب سایت خود داشته باشد.

همچنین فایده دیگر این اطلاعات این است که به موتورهای جست و جو گر کمک می کنند تا مطالب و صفحات سایت را با جزئيات بیشتری شناسایی کند و در نتایج جست و جو آن ها را برای کاربران نشان دهد.

المنت های ساختاری در HTML به المنت هایی گفته می شود که برای طراحی و سازمان بندی محتوای صفحات از آن ها استفاده می شود.

به عنوان مثال المنت های ساختاری مانند <div> و <span>  برای مشخص کردن محتوای block-level (یعنی محتوایی که از تمام عرض صفحه یا کادر خود استفاده می کند) و جدا کردن آن از محتوای inline (یعنی محتوایی که فقط فضای بین تگ ها را اشغال می کند) به کار می روند.

در حالی که المنت هایی مانند <header> برای مشخص کردن محتوایی که باید در قسمت هدر صفحه نشان داده شود و المنت <footer> برای مشخص کردن محتوایی که باید در قسمت فوتر صفحه نشان داده شود استفاده می شوند.

برای مشاهده ی کامل مطلب آموزش Html و css مقدماتی کلیک کنید.
پاسخ

اصول بنیادی آموزش HTML مقدماتی

#2
سلام من طراح سایت و سئو کار هستم. ممنون میشم درصورت نیاز بهم اطلاع بدید.
نمونه کار هایپرفرش، در زمینه فرش ماشینی
این سایت روی فرش قیطران، فرش کرم، فرش روشن، [/url][url=https://hyperfarsh.com/]خرید اینترنتی فرش و بیش از 20 کلمه بلا است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان