انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت مینی پیسی و کامپیوتر خانگی چیست؟

تفاوت مینی پیسی و کامپیوتر خانگی چیست؟

#1
مینی کیس ها در حقیقت همان کیس های کامپیوتری عادی در ابعاد کوچک تری می باشد. در بازار تکنولوژی،کیس های کامپیوتری با ابعاد و ظاهرهای متنوعی ارائه می شود که هر برندی با افزودن نام مختص به کمپانی خود، این تفاوت را در نام محصول نشان میدهد. مثلا مینی کیس های برند hp با نام small factor و یا مینی کیس های  برند دل با نام ultra در بازار مطرح می باشند.
یکی از تفاوت های عمده ی مینی کیس ها با کیس های عادی فارغ از ابعاد،قیمت آن است. قیمت مینی کیس ها معمولا به نسبت کیس های معمولی بیشتر است. البته قیمت بالای مینی کیس ها به امکانات و خدمات ارائه دهنده ی آن ها نیز بستگی دارد. 
از نظر فنی مینی پیسی ها و کامپیوترهای خانگی تفاوت چندانی ندارند اما شرایطی از قبیل فضای کاری،کاربرد مورد نظر پی سی و… موجب میشود تا افراد بین این دو یکی را با توجه به بودجه ی خود انتخاب کنند. همانطور که میدانید کیس های بزرگ دارای ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری نسبت به مینی کیس ها هستند و شما با این نوع کیس ها امکان اضافه کردن چندین هارد به کیس را دارید. اما در مینی پی سی ها شما توانایی اضافه کردن هارد دیگری را به کیس نخواهید داشت. همچنین در مینی پی سی ها شما قادر به استفاده از گرافیک مخصوص مینی کیس و یا نصب پایه مخصوص گرافیک برای نصب کارت گرافیک خود بر روی مینی کیس هستید اما چنین چیزی برای کیس های عادی وجود ندارد.
چه تفاوتی میان مینی پی سی ها و تین کلاینت ها وجود دارد؟

تین کلاینت ها (Thin Clients) بر خلاف مینی پی سی ها یکی از انواع کامپیوترهای کوچکی هستن که قدرت پردازش بالایی ندارند و معمولا برای پردازش به سرور اصلی وابسته می باشند. مینی پی سی ها برخلاف تین کلاینت ها می توانند برای پردازش از منابع سخت افزاری خود استفاده کنند و به سرور وابسته نیستند گرچه می توانند به عنوان تین کلاینت هم در یک شبکه مورد استفاده قرار گیرند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان