انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چای سبز را چگونه دم کنیم تا تلخ نشود؟

چای سبز را چگونه دم کنیم تا تلخ نشود؟

#1
Question 
اکثر کسانی که چای سبز می‌خرند، آن را به روش اشتباهی دم می‌کنند که همین باعث می‌شود چای طعم تلخی بگیرد. به علاوه، دم کردن نادرست این چای باعث می‌شود که بخش زیادی از فواید آن از دست برود. ما در این مقاله، طرز تهیه چای سبز و نکاتی مفید برای خوش‌طعم کردن آن را، به شما آموزش می‌دهیم تا در نهایت چایی خوش‌طعم و خوش‌عطر داشته باشید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

[عکس: hand-young-female-with-teapot-pouring-gr...-11021.jpg]

طرز دم کردن چای سبز
مهم‌ترین نکته‌ای که باید آن را در نظر بگیرید، این است که دم کردن چای سبز مانند چای سیاه نیست. شما نباید چای سبز را روی کتری دم کنید.
برای تهیه این چای ابتدا باید آب را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس زیر آن را خاموش کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا دمای آن کمی کاهش یابد و به حدود 80 درجه برسد. 
برای دو فنجان چای سبز، یک قاشق غذاخوری سرخالی چای داخل قوری بریزید و سپس آب 80 درجه را به آن اضافه کنید. 5 تا 8 دقیقه زمان دهید تا چای سبزتان دم بکشد. پس از این مدت، چای سبز خوش طعم شما آماده است.
نکات لازم در تهیه چای سبز خوش طعم
1- از آب با دمای مناسب استفاده کنید
شما نباید برای دم کردن چای سبز، از آب جوش استفاده کنید. استفاده از آب خیلی داغ، باعث می‌شود که چایتان طعم تلخی بگیرد. از طرف دیگر، اگر آب خیلی سرد باشد، عطر و طعم چای به صورت کامل از برگ های آن خارج نمی‌شود. بهترین دما برای آبی که می‌خواهید از آن در تهیه چای سبز استفاده کنید، 75 تا 85 درجه سانتی گراد است.
2- بعد ازاضافه کردن چای به آب، به میزان لازم به آن زمان بدهید تا دم بکشد
برای دو فنجان چای سبز، یک قاشق غذاخوری سرخالی چای داخل قوری بریزید و سپس آب 80 درجه را به آن اضافه کنید. 5 تا 8 دقیقه زمان دهید تا چای سبزتان دم بکشد. پس از آن، چای سبز شما آماده است.
3- از برگ چای سبز تازه استفاده کنید
برگ‌های تازه چای سبز نسبت به چای سبز کیسه‌ای، عطر و طعم بهتر و بیش‌تری دارند. سعی کنید از برگ چای سبز باکیفیت و تازه استفاده کنید.
4- متناسب با مقدار آب، به میزان مناسب در آن چای بریزید
مقدار مناسب چای سبز برای 1 لیوان آب، 1 قاشق چای‌خوری می‌باشد. شما می‌توانید برحسب ذائقه خود، این نسبت را تغییر دهید؛ زیرا با تغییر این نسبت، طعم چای هم تغییر می‌کند.
5- از یک چاشنی یا طعم دهنده برای خوش طعم‌تر کردن چایتان استفاده نمایید
شاید برای بسیاری از افراد، چای سبز حتی اگر خوب هم دم شود، طعم خوبی نداشته باشد. شما می‌توانید با افزودن یک چاشنی مانند عسل یا شیرین کننده‌های دیگر، چاییتان را خوش‌مزه‌تر کنید.
هم‌چنین می‌توانید برای خوش‌عطر و طعم‌کردن بیش‌تر چایتان، به آن کمی نعنا، چوب دارچین، گل محمدی، زنجبیل، میخک و یا هل اضافه کنید.
بهترین ظرف برای دم کردن چای سبز 
برای دم کردن چای سبز، استفاده از ظروف چینی و سپس شیشه‌ای بهترین گزینه هستند؛ زیرا این ظروف به خوبی طعم و عطر چای را حفظ می‌کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان