انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرده رولی را چگونه تمیز کنیم؟

پرده رولی را چگونه تمیز کنیم؟

#1
پرده رولی پرده ای صاف و یک دست بوده و هیچگونه چین خوردگی ندارد. شاید همین یک دست بودن ظاهر آن یکی از ویژگی هایی باشد که باعث محبوبیت این پرده شده است.

کاربرد آسان این پرده نسبت به پرده های قدیمی و قیمت مقرون به صرفه آن نیز از دیگر ویژگی های پرده رولی است. به طوریکه در خانه های مدرن امروزی جای انواع پرده های توری و آستردار قدیمی را گرفته اند.
از این پرده می توان هم در محیط خانه و هم در محیط کار استفاده کرد.

نحوه تمیز کردن پرده رولی:
قطعاً این سوال برای همه ما پیش آمده است که نحوه تمیز کردن این پرده به چه صورت است؟ چگونه باید مکانیسم آن را از هم باز کرد؟

شاید تنها ایرادی که می شود به این مدل پرده گرفت، نحوه باز کردن مکانیسم و شستن این پرده باشد که کمی هم دشوار است و مانند پرده های قدیمی نمی توان آن را به راحتی باز کرد و شست و دوباره نصب کرد.

برای شستن پرده های رولی ابتدا باید پرده را از مکانیسم آن جدا کنید که باید روش باز کردن آن را هم بلد باشید. قطعات گیره مانندی که در ساختمان این پرده وجود دارد، برای خارج کردن پرده و نصب دوباره آن به شما کمک می کند.

سعی کنید زمانی که می خواهید پرده را دوباره نصب کنید به صورت قرینه نصب شود. وگرنه علاوه بر اینکه ظاهر نامناسبی در پرده ایجاد می کند، هنگام باز و بسته کردن آن نیز به مشکل بر می خورید.

برای اینکه نصب دوباره پرده به آسانی انجام شود می توانید پرده را به حالت رول در بیاورید و آن را به گیره ها وصل کنید.

البته مزایای پرده رولی، بسیار است که باعث شده در مقابل آنها، این ایراد به چشم نیاید. پارچه ای که در این پرده به کار می رود نسبت به پرده های قدیمی از نظر تکنیک بافندگی متفاوت و خاص است که باعث ایجاد نوعی لایه محافظت کننده بر روی سطح پرده می شود.

این پرده دارای ساختاری فوق العاده مسطح و تخت است که باعث می شود نسبت به سایر پرده ها دیرتر کثیف شود. همچنین به دلیل نوع بافتی که این پرده دارد می توانید بدون اینکه پرده را از مکانیسم آن جدا کنید در همان حالت آویز به پنجره با استفاده از یک پارچه نمدار آن را تمیز کنید.

در واقع نیازی نیست که این پرده را به طور مرتب بشویید. مگر اینکه بسیار کثیف شود و چاره ای به جز شستن آن نداشته باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان