انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سررسید چیست؟ بررسی تمام ویژگی های یک سررسید یا سالنامه

سررسید چیست؟ بررسی تمام ویژگی های یک سررسید یا سالنامه

#1
صفحه های داخلی یک سررسید سال 1400 بر اساس ثبت تاریخ به چهار نوع دسته بندی می شود که عبارتند از روزانه، روزشمار، دو روزشمار و هفتگی. در طراحی صفحات روزانه سررسید، تاریخ یک روز سال را می نویسند. طراحی روزشمار اینگونه است که در صفحه هایی به صورت مجزا روزها به چاپ می رسند ولی روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت مشترک در یک صفحه قرار داده می شوند، طراحی روزشمار معمولا برای بیشتر مشاغل کاربردی است چراکه اکثر شغل ها در روزهای جمعه تعطیل هستند و در نتیجه نیاز به یادداشت برداری چندانی ندارند. طراحی صفحات دو روز شمار مخصوص مشاغلی است که به یادداشت برداری چندانی نیاز ندارند و هر کدام از صفحات آن را برای دو روز در هفته طرح ریزی کرده اند. در طراحی هفتگی نیز همه روزهای هفته را بر روی دو صفحه که مقابل یکدیگر قرار دارند به ثبت می رسانند.
انواع سررسیدها و همچنین اندازه آن
سررسیدها را در اندازه های گوناگون چاپ می کنند، آنها می توانند کوچک و یا بزرگ باشند ولی معمولا، برای صرفه جویی در مصرف کاغذ و کاهش هزینه های اضافی، سالنامه ها را در اندازه استاندارد وارد بازار می کنند. سررسیدها در چهار اندازه رقعی، رحلی، پالتویی و همین طور جیبی تهیه و تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرند.
انواع جلد سررسیدها و صحافی
هر سررسید برای اینکه بتواند در مدت یک سال مورد استفاده قرار بگیرد لازم است از جلد بادوامی برخوردار باشد از این جهت معمولا از جنس چرم طبیعی و یا چرم مصنوعی در تهیه سررسیدها استفاده می کنند. برای جلد سالنامه یا سررسید از جنس سلفون گالینکورو ترمو نیز استفاده می شود که این جلدها هم از مقاومت و سختی نسبتا خوبی برخوردار هستند. در صحافی کردن سررسیدها از طرح های متفاوت از جمله ته دوخت، کلاسوری، فنر مارپیچ و یا دوبل کمک می گیرند. سررسیدها را بر اساس جنسی که در تهیه جلد آن به کار برده اند به چند دسته تقسیم بندی می کنند که شرح کوتاهی از معرفی آنها را در این مطلب عنوان می کنیم.
سررسید چرم
در تهیه جلد چرم برای سررسیدها از چرم های مختلفی استفاده می شود که بسته به نوع کیفیت چرم هزینه و قیمت سررسیدها نیز طبیعتا متغیر است. چنانچه کیفیت جلد سررسید برایتان از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد باید در تشخیص کیفیت چرم آن مختصر اطلاعاتی داشته باشید که این موضوع به تجربه شخصی فرد بازمی گردد و از راه لمس کردن و دیدن قابل فهم است. چرمی که از پی یو بیشتری برخوردار باشد کیفیت بهتری دارد.
سررسید ترمو
ترمو چرمی مصنوعی به شمار می رود این نوع از چرم دارای لطافت و زیبایی خاصی است. هنگامی که داغکوب بر روی این نوع از چرم حک می شود تغییر رنگ پیدا می کند. باکیفیت ترین نوع از چرم ترمو را سوئیس، فرانسه، ترکیه و ایتالیا در دسترس دارند. این نوع ترموها از کیفیت بیشتری نسبت به مشابه ایرانی خود برخوردار هستند و از همین جهت نوع خارجی آن قیمت بالاتری نیز دارد.
پاسخ

سررسید چیست؟ بررسی تمام ویژگی های یک سررسید یا سالنامه

#2
امروز یک نرم افزار حسابداری به نام پیشگام معرفی می کنم که برای بحث حسابداری بازرگانی و فروشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد.
در این نرم افزار از آخرین تکنولوژی ها استفاده میشه و از لحاظ امکانات یک نرم افزار نسبتا کامل به حساب میاد.
آدرس سایت این نرم افزار به صورت زیر است:
http://www.pishgamac.ir
دوستان، نظرات و پیشنهادات خود را ارسال کنید.
تجارت خود را با حسابداری پیشگام مدیریت کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان