انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کلسیم سیترات و عوارض قرص آن

کلسیم سیترات و عوارض قرص آن

#1
در قرص کلسیم سیترات، کلسیم به صورت ملح سیترات وجود دارد. این ماده، جذب گوارشی مناسبی برای حفظ سلامت استخوان ها و بهبود رشد جسمی در سنین رشد دارد. اگر کلسیم تا حد خاصی کاهش یابد منجر به پوکی استخوان می شود. پوکی استخوان سبب دشواری های فراوانی بویژه نزد افراد مسن شده و آنها را در معرض انواع شکستگی های استخوانی قرار می دهد بنابراین توصیه به مصرف قرص کلسیم سیترات توسط پزشکان صورت می گیرد.

میزان جذب سیترات کلسیم
گفته می‌شود که سیترات کلسیم به راحتی متلاشی و حل می‌شود. این ترکیب از نظر بیولوژیکی با کلسیم کربنات مقایسه می شود و برخلاف کلسیم کربنات که خاصیت بازی دارد و بر اسید معده تأثیر می گذارد، سیترات کلسیم هیچ اثری بر اسید معده نداشته و سریعتر هضم می شود سیترات کلسیم را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد و کلسیم آن مورد استفاده بدن قرار می گیرد. کربنات کلسیم برای جذب نیاز به اسید معده‌ی بیشتری دارد، و این مکمل بعد از غذا مصرف میشود.

عوارض قرص کلسیم سیترات:
بعضی از افراد دچار عوارض جانبی خفیفی از سیترات کلسیم شده که می‌توان آن را نادیده گرفت در حالی که بعضی دیگر ممکن است دچار مشکلات جدی‌تری پس از مصرف آن شوند. سیترات کلسیم در اصل نمک اسید سیتریک است و معمولاً به عنوان یک مکمل غذایی جهت بهبود استحکام استخوانها و دندانها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شکل از کلسیم که به وسیله سیترات کلسیم تأمین می‌شود به ندرت در مواد غذایی که مصرف می‌کنیم یافت می‌شود. به منظور جذب کلسیم درون استخوان ها نیاز به محیطی اسیدی است. این ترکیب قادر به ایجاد آن نوع محیط اسیدی درون معده بوده و در نتیجه جذب حداکثر میزان کلسیم به درون بدن را تسهیل می‌سازد. در حالت مطلوب، میزان مصرف برای خردسالان نبایستی بیشتر از 800 میلی‌گرم در روز و در بزرگسالان نبایستی از 1200 میلی‌گرم در روز تجاوز کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان