انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مغازه فروش آب جهت تامین آب شرب

مغازه فروش آب جهت تامین آب شرب

#1
در سال های اخیر ساخت مغازه های فروش آب تصفیه شده برای تامین آب شرب، در بسیاری از مناطق کشور به خصوص مناطقی که درگیر بحران کم آبی شده اند، با استقبال گسترده ای روبرو شده است. احداث فروشگاه های آب تصفیه شده در شهرهای جنوب کشورمان به دلیل کیفیت پایین و آلاینده های زیاد آب بیش از دیگر شهرها می باشد. البته کمبود آب قابل شرب، به دلیل رشد صنایع و مصرف بی رویه و غیر اصولی منابع آبی، امروزه بسیاری از مناطق و افراد ساکن در آنها را درگیر تامین آب آشامیدنی با کیفیت و بدون عوامل مضر برای سلامتی کرده است. در ادامه این مقاله از بازار آنلاین تصفیه آب آبین همراه ما باشید.
 
راه حلی که معمولا از طرف ارگان های مربوطه برای رسیدگی به وضعیت کمبود آب شرب در مناطق مختلف انجام می شود، آبرسانی و درواقع انتقال آب شرب با استفاده از تانکرهای مخصوص به این مناطق است. این روش تامین آب قابل شرب، هزینه های خرید آب تصفیه شده برای مصرف کننده را افزایش می دهد؛ علاوه بر این چون این روش تامین آب آشامیدنی همیشه برای مصرف کننده در دسترس نیست، مشکلات زیادی را در پی دارد.
 
عوامل گفته شده در بالا و بسیاری از عوامل دیگر باعث شد که در مناطق و شهرهای مختلف، از دستگاه های تصفیه آب صنعتی برای تامین آب آشامیدنی افراد ساکن منطقه استقبال قابل توجهی شود. کارشناسان بازار آنلاین تجهیزات آبی آبین طبق بازخوردی که در رابطه با مغازه فروش آب در طی تماس های مکرر با  خریداران داشته اند؛ با سوالات مکرری در این رابطه از سمت خریداران این دستگاه ها مواجه شده اند،  که در این جا پر تکرارترین این سوالات را با هم بررسی می کنیم.
 
محوریت بحث ما در رابطه با مغازه فروش آب، پاسخگویی به سوالات زیر می باشد:
 
• نیازی به خرید آب از فروشگاه تصفیه آب است، زمانی که تصفیه آب خانگی دارم؟
• دستگاه تصفیه آب با چه ظرفیتی برای منطقه ما مناسب است؟
• قیمت دستگاه فروش آب تصفیه شده چقدر است؟
• آیا ساخت مغازه فروش آب تصفیه شده نیاز به مجوز خاصی دارد؟
• مقدار فضایی که دستگاه اشغال می کند چقدر است؟
• امکانات جانبی دستگاه شامل چه مواردی است؟
 
 
دستگاه تصفیه آب خانگی در مقابل خرید آب تصفیه شده؟         
استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه آب منزل انتخاب درستی است؛ زمانی که آب منطقه شما دارای آلاینده های خاصی نیست و کدورت آن در محدوده مجازی است. اما در صورتی که آب ورودی به منزل شما دارای گل و لای زیاد، عناصر خاص و مضر برای سلامتی و ... باشد یک دستگاه تصفیه آب خانگی پاسخگوی نیاز شما به آب تصفیه شده نیست.
 
علت این است که دستگاه های تصفیه آب خانگی با هر برند و ساخت هر کشوری که باشند، برای تصفیه آب مناطق شهری با آلاینده های معمول آب طراحی و ساخته شده اند. بنابر این در صورتی که در مناطقی با میزان بالای آلاینده ها از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده شود، فیلترهای دستگاه در مدت زمان کوتاهی دچار گرفتگی و رسوب شده و دیگر کارایی در فرایند تصفیه آب نخواهند داشت.
 
در نتیجه لازم است که فیلترهای دستگاه را در فواصل زمانی کوتاه تعویض کنید، که باعث افزایش هزینه های نگهداری از دستگاه می شود، به اضافه این که بعد از مدت زمان کوتاهی قطعات دستگاه نیز به دلیل فشاری کاری بالا دچار خرابی زودرس شده و کل دستگاه از کار می افتد.
 
[عکس: home-water-purifier-22.jpg]قیمت دستگاه فروش آب تصفیه شده
 
قیمت دستگاه فروش آب تصفیه شده
تامین آب آشامیدنی با استفاده از دستگاه فروش آب تصفیه شده، هزینه بسیار پایینی نسبت به دیگر روش های تصفیه و تامین آب دارد. در بسیاری از مناطق اگر قرار باشد، آب قابل شرب را از طریق تانکرهای مخصوص به منطقه انتقال دهند، مصرف کننده هزینه زیادی برای خرید آب تصفیه شده باید پرداخت کند. علاوه بر این، موضوع کیفیت آب و احتمال آلوده شدن آن در مسیر انتقال نیز وجود دارد.
 
در حالی که با خرید یک دستگاه برای فروش آب تصفیه شده، ضمن این که آبی با بالاترین کیفیت و خلوص ممکن را دارید؛ هزینه ای بسیار کم تر از خرید آب تصفیه از تانکرهای آب باید بپردازید.
 
هزینه دستگاه فروش آب تصفیه شده برای هر 20 لیتر آب در شبانه روز (بدون در نظر گرفتن میزان برق مصرفی) بین 120 تا 130 تومان است. قیمت نهایی دستگاه تصفیه آب مغازه نیز به ظرفیت، نوع و برند قطعات، نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مختلف و ... بستگی دارد.
 
احداث مغازه فروش آب تصفیه شده چه مجوزهایی نیاز دارد؟
به دلیل سوء استفاده عده زیادی از افراد در مناطق مختلف کشور در ساخت فروشگاه های تصفیه آب غیر مجاز که آبی بدون کیفیت و غیر استاندارد را به مشتری می فروشند، سازمان های مربوطه مجوزهایی برای راه اندازی فروشگاه های تصفیه آب قرار داده اند.
 
برای ایجاد فروشگاه های آب تصفیه در شهرهای مختلف نیاز به کسب مجوزهای لازم از وزارت صنعت و معدن، بهداشت، آب و فاضلاب و ... می باشد. این نکته را در نظر داشت باشید که خرید آب تصفیه شده از فروشگاه های غیر مجاز ممکن است باعث آسیب زدن به سلامتی و بروز انواع بیماری ها شود.
 
دستگاه فروش آب تصفیه چه ظرفیتی باید داشته باشد؟
ظرفیت یک دستگاه تصفیه آب برای مغازه به میزان فروش روزانه آب تصفیه شده بستگی دارد. برای محاسبه این مقدار نیاز است که تعداد خانوار و متوسط افراد هر خانوار در منطقه خود را بدانید. ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی برای فروش آب بر حسب لیتر در شبانه روز یا متر مکعب در 24 ساعت بیان می شود.
 
این نکته را در نظر داشته باشید که در فصول گرم سال میزان مصرف آب آشامیدنی روزانه بیش تر از فصول دیگر است.
 
دستگاه فروش آب تصفیه چه مقدار فضا نیاز دارد؟
فضای مورد نیاز برای دستگاه آب تصفیه کن در مغازه به ظرفیت دستگاه بستگی دارد. اما امکان طراحی و پیاده سازی دستگاه طبق شرایط و فضای ممکن نیز در بیش تر مواقع وجود دارد. برای مثال نصب وسل ها به صورت عمودی می تواند فضای اشغال شده توسط دستگاه را تا حد زیادی کاهش دهد. برای مثال فضای مورد نیاز یک دستگاه تصفیه آب برای مغازه با ظرفیت 25 متر مکعب در شبانه روز می تواند در یکی از حالات زیر انجام شود:
 
1- در حالت استاندارد: 4*2*2 متر (طول*عرض*ارتفاع)
 
2- حالت سفارشی بنا به نیاز مشتری: 2*1*3 متر و حتی در برخی شرایط ابعاد: 1.5*1*3 متر
 
امکانات دستگاه فروش آب تصفیه شده
علاوه بر قطعات لازم برای تصفیه آب، یک دستگاه فروش آب تصفیه شده می تواند به امکاناتی مانند کارت خوان نیز مجهز شود، که امکان خرید و پرداخت در هر ساعت از شبانه روز را ایجاد می کند. علاوه بر این نیازی به نیروی انسانی برای فروشگاه تصفیه آب نیز نمی باشد. به دستگاه های تصفیه آب صنعتی مجهز به کارتخوان، دستگاه آب فروشی کارتی نیز گفته می شود. امکانات دستگاه های تصفیه آب فروشی کارتی با توجه به نوع طراحی شرکت های مختلف و نیاز خریدار می تواند قابلیت های ویژه ای نیز داشته باشد.
 
در صورتی که برای خرید دستگاه فروش آب تصفیه شده نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان سایت تصفیه آب abin.ir و دریافت مشاوره رایگان به انتخابی درست و متناسب با نیاز خود برسید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان