انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پیش نیاز ها برای آموزش PHP

پیش نیاز ها برای آموزش PHP

#1
نکته ای که در آموزش زبان برنامه نویسی حائز اهمیت است، این است که نباید به دلیل سردرگمی برای نقطه شروع قید یادگیری زبان جدید را زد. برای یادگیری php کافی است که علاقه و انگیزه کافی را داشته باشید و قدم به قدم پیش بروید. ممکن است در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد اما با صرف زمان کافی شاهد پیشرفت چشمگیری خواهید بود.

پیش نیاز های شروع یادگیری ربان php:

دانش قبلی
یکی از پیش نیازهای آموزش php، دانش اولیه و درک اساسی از html و css است چرا که html و css اساس و پایه طراحی وب است. اگر قبل از یادگیری php، زبان برنامه نویسی html و css را به خوبی فرا گرفته باشید، کار شما بیار راحت خواهد بود. در غیر این صورت نیازی به نگرانی نیست و شما می توانید برای یادگیری html و css به مجموعه دوره های آموزشی دارکوب مراجعه نمایید.

زمانی که شما هر دو زبان را به خوبی یاد گرفته باشید، می توانید بین html و php تعامل مناسبی برقرار کنید و درست در همان فایل جا به جا شوید. مزیت دیگر آن، این است که شما می توانید php را از طریق یک فایل html پردازش کنید.

نرم افزار های مورد نیاز
اگر از قبل با برنامه نویسی html آشنایی داشته باشید، تمام نرم افزار هایی که برای یادگیری php مورد نیاز است را دارید و می توانید از همان نرم افزار ها برای ایجاد صفحات php استفاده کنید. همچنین برای انتقال فایل ها از کامپیوتر خود به سرور به یک سرویس گیرنده FTP نیازمند هستید که در صورت استفاده از html قطعا یک نسخه از آن را قبلا استفاده نموده اید.

تسلط به مهارت های اساسی
توانایی اساسی که باید در یک زبان برنامه نویسی به آنها مسلط باشید در ادامه نام برده شده است و شما باید بتوانید به تمامی آن سوالات پاسخ کامل دهید.

نحوه استفاده از <?php و?> برای شروع و پایان دادن به کد ها
چگونگی قرار دادن کامنت ها یا همان نظرات نویسندگان که در کد ها اجرا نمی شوند و فقط برای آگاهی سایر برنامه نویسان قرار داده می شود.
نحوه استفاده از دستورات echo و print
چگونه می توان متغیر ها را تنظیم نمود؟
نحوه استفاده صحیح از آرایه ها
استفاده از عملگرها و عملوندها در php
نحوه استفاده از دستورات شرطی و گزاره های تو در تو
شما می توانید برای یادگیری php به مجموعه دوره های دارکوب مراجعه و آنها را تهیه نمایید. با فرا گرفتن دوره آموزش php می توانید تمامی مهارت های اساسی را یاد گرفته و به تمامی سوالات فوق پاسخ دهید و به یک طراح وب سایت حرفه ای تبدیل شوید.

حلقه های یادگیری
پس از تسلط بر مهارت های اساسی php، نوبت به یادگیری حلقه ها می رسد. یک حلقه یک عبارت درست یا غلط را ارزیابی می کند. وقتی عبارت داخل حلقه درست است، کد را اجرا می کند و سپس دستور اصلی را تغییر می دهد و با ارزیابی مجدد آن را دوباره شروع می کند. همچنان این کد را به صورت حلقه ای ادامه می دهد تا زمانی که عبارت نادرست شود. انواع مختلفی از حلقه های یادگیری وجود دارد که می توان به حلقه های while و for اشاره نمود.

توابع php
در برنامه نویسی انجام عملیات ها بر عهده توابع می باشد. به این صورت که برنامه نویس در زمان نیاز به انجام یک عمل به صورت مکرر، از توابع بهره می گیرد. استفاده از این توابع باعث کاهش در اتلاف زمان و انرژی برنامه نویس خواهد شد.

از اساسی ترین مهارت هایی که در یادگیری php ضروری است، آموختن نحوه نوشتن توابع و استفاده از آنها و همچنین دانستن نحوه عملکرد و نتایج آنها می باشد. همچنین در php مجموعه گسترده ای از توابع و کتابخانه های آماده تعبیه شده است که برای سهولت کار، بنا بر نیاز خود از آنها استفاده کنید.

با داشتن دانش کامل از اصول و قوانین زبان برنامه نویسی php، می توانید توابع خود را به کتابخانه php اضافه کنید و زمانی که به آن نیاز پیدا کردید، آن را فراخوانی کنید. این کار موجب می شود که در وقت خود صرفه جویی کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان