انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مراحل تصفیه فاضلاب

مراحل تصفیه فاضلاب

#1
تصفیه فاضلاب اولیه چیست؟
در طی تصفیه اولیه ، فاضلاب به طور موقت در یک مخزن ته نشینی نگهداری می شود که در آن مواد جامد سنگین تر به پایین فرو می روند در حالی که مواد جامد سبک تر به سطح زمین شناور می شوند.

پس از ته نشینی ، این مواد در حالی که مایعات باقیمانده تخلیه می شوند یا به مرحله سختگیرانه تصفیه فاضلاب منتقل می شوند ، نگه داشته می شوند.

این مخازن بزرگ همچنین غالباً به تراش های مکانیکی مجهز هستند که به طور مداوم لجن جمع شده را در پایه مخزن به قیف هدایت می کنند که آن را به مراکز تصفیه لجن پمپ می کند.


تصفیه فاضلاب ثانویه چیست؟
تصفیه ثانویه فاضلاب در سطح عمیق تری نسبت به اولیه کار می کند و برای تخریب قابل توجه محتوای بیولوژیکی زباله از طریق فرآیندهای بیولوژیکی هوازی طراحی شده است. این کار به یکی از سه روش انجام می شود:

بیوفیلتراسیون
بیوفیلتراسیون از فیلترهای شنی ، فیلترهای تماسی یا فیلترهای قطره ای برای اطمینان از حذف رسوب اضافی از فاضلاب استفاده می کند.

هوادهی
هوادهی فرآیندی طولانی است که با وارد کردن هوا به فاضلاب ، میزان اشباع اکسیژن را افزایش می دهد. به طور معمول ، روند هوادهی می تواند تا 30 ساعت طول بکشد ، اما بسیار موثر است.

حوضچه های اکسیداسیون
این روش به طور معمول در آب و هوای گرمتر استفاده می شود ، از آب طبیعی مانند تالاب ها استفاده می شود و به شما اجازه می دهد تا فاضلاب برای مدت زمان مشخصی عبور کند و قبل از دو تا سه هفته نگهداری شود.

تکمیل تصفیه فاضلاب ثانویه اجازه می دهد تا ایمن تر به محیط محلی منتقل شود ، آلودگی های زیست تخریب پذیر مشترک را کاهش می دهد تا سطح امن.

تصفیه فاضلاب سوم چیست؟
هدف از تصفیه فاضلاب درجه سوم ، بالا بردن کیفیت آب به استانداردهای خانگی و صنعتی یا تأمین نیازهای خاص در مورد تخلیه بی خطر آب به کمک پکیج تصیه فاضلاب است. در مورد آب تصفیه شده توسط شهرداری ها ، تصفیه عالی همچنین شامل حذف عوامل بیماری زا است که اطمینان حاصل می کند آب برای مصارف آشامیدنی ایمن است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان