انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع ارور های یخچال جنرال الکتریک

انواع ارور های یخچال جنرال الکتریک

#1
[عکس: 5fba17efb4fc4_2020-11-22_11-19.jpeg]
برای اطمینان از عملکرد صحیح هر بخش از یخچال، قسمت‌های داخلی یخچال به رشته‌ای از سنسورها مجهز شده‌اند که عملکرد نامناسب یا پایین هر بخش را تشخیص می‌دهند.
یک یخچال از بخش‌های مختلفی نظیر کمپروسور، کندانسور، نوسان دهنده‌ی برق و سنسورهای مختلف تشکیل شده است. برای اطمینان از عملکرد صحیح هر بخش از یخچال، قسمت‌های داخلی یخچال به رشته‌ای از سنسورها مجهز شده‌اند که عملکرد نامناسب یا پایین هر بخش را تشخیص می‌دهند. ارورهای مختلف یخچال جنرال الکتریک از قبیل CC، CI، DF، DE، E2، FF، PF و همچنین مهمترین آن‌ که ارور hrs است، با اعلام سنسورها روی صفحه نمایش دیجیتالی آن نمایش داده می‌شوند. در ادامه به شرح تمامی این موارد می‌پردازیم.
 
 عیب یابی ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک
زمانیکه ارور hrs روی صفحه‌ی مانیتور ظاهر می‌شود، نشان‌دهنده‌ی این است که برد اصلی دستگاه به درستی کار نمی‌کند. در این شرایط معمولا صفحه‌ی برد اصلی قفل می‌شود که با خاموش کردن دتسگاه به مدت 20 دقیقه و روشن کردن مجدد آن این مشکل رفع خواهد شد. در صورتیکه این مشکل برطرف نشود، حتما برد اصلی از کار افتاده یا ارتباط برد با بقیه مدارها از بین رفته است. علل مختلفی می‌توانند موجب این اتفاق شوند که در ادامه به تمام آن‌ها خواهیم پرداخت.
 نواسانات پی در پی برق
در اکثر موارد علت ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک در اثر مشکلات مربوط به برد یخچال است. نوسانات مداوم و شدید برق می تواند  باعث بروز این مشکل شود. برای رفع این مشکل می‌توان از محافظ برق مخصوص یخچال استفاده کرد تا نوسانات برق کنترل شده و طول عمر برد افزایش یابد. البته باید اشاره کرد که در برخی موارد، خرابی فن های خنک کننده نیز می تواند زمینه ی این مشکل را فراهم  کند.
فرسودگی دستگاه
نکته ی دیگری که باید در نظر گرفت، عمر مفید یخچال جنرال الکتریک است. اگر یخچال شما مدت زمان زیادی در حال کار کردن است، پس علت بروز مشکل عمر زیاد و فرسایش قطعات بوده و باید دستگاهی جدید تهیه کرد. این مشکل یعنی فرسودگی، در اسپیلت های اجنرال نیز وجود دارد که می تواند باعت بروش مشکلات مختلفی شود. انگار این اسپیلت های روی فرسودگی حساسیت بالایی دارند. توصیه میشود تعمیر اسپیلت های اجنرال را به صورت سالانه انجام دهید تا متحمل ضرر های زیادی نشوید.



[عکس: image_56b2f64f800eb9e0b977295472c028c1740c3910.jpg]
 از بین رفتن برنامه‌ی برد دستگاه
در این مورد هنگامیکه کد خطای hrs روی صفحه ی مانیتور دستگاه ظاهر می‌شود، تمام قطعات دستگاه سالم هستند اما برد اصلی آن دچار مشکل شده است. با نصب مجدد برنامه‌ی برد می‌توان این مشکل را مرتفع کرد.
 
 ارور PF در یخچال جنرال الکتریک
اگر اتصالات برق یخچال مشکل داشته باشد ارورPF وجود می‌آید. معمولا رفع ایراد در برق ورودی به موتور یا کمپرسور یخچال، این مشکل را برطرف می‌کند. همچنین توصیه می‌شود تمامی مسیر برق، از دوشاخه تا سیم و حتی ساختمان برق یخچال بررسی شود. در غیر این صورت بهتر است با تکنسین متخصص شرکت جنرال الکتریک تماس گرفته تا مشکل برطرف شود.
 
ارور FF یا ارور گرم شدن یخچال
وقتی دمای یخچال بالاتر از حد مجاز رود، ارور FF نمایش داده می‌شود. علت ارور گرم شدن یخچال به این دلیل است که درب یخچال باز مانده یا لاستیک درب آن خراب شده است. البته باید اشاره کنیم که اگر قبل از ارور PF، ارور FF نمایش داده شد و دمای یخچال پایین آمده باشد، مشکل مربوط به اتصالات برق یخچال است.
 
ارور E2 در یخچال جنرال الکتریک
هنگامیکه ارور E2 روی صفحه‌ی نمایش یخچال جنرال الکتریک ظاهر می‌شود، برد اصلی دستگاه  مشکل پیدا کرده است. این ارور را باید بسیار جدی گرفت زیرا در صورت بی توجهی به آن ممکن است برد یخچال آسیب دیده و مجبور به تعویض آن شوید. در این وضعیت بهتر است یخچال را خاموش کرده و آن را برای تعمیر ارسال کنید.
 
ارور DF یا ارور دیفراست نکردن یخچال
ارور DF یا مشکل دیفراست نکردن یخچال زمانی به وجود می‌آید که تایمر، هیتر، المنت یا سنوسر یخچال دچار مشکل شده باشد. در صورتیکه یخچال گرم شود یا فرایند خنک‌سازی و برودتی دچار ایراد شود، این مشکل روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.
 
 ارور CI یا ارور خرابی یخساز
ارور خرابی یخساز زمانی روی صفحه مانیتور نمایش داده می‌شود که تکه‌های یخ در یخ‌ساز گیر کرده و دیگر آب وارد آن نشود. در
این مرحله بهتر است علاوه بر بستن شیر آب ورودی یخچال، یخ‌ساز هم بسته شود. سپس دکمه‌ی System check را زده تا خطا
از صفحه‌ی مانیتور حذف شود. 
 
ارور CC یا ارور گرم شدن فریزر
 یکی از سوالاتی که به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد، علت گرم شدن فریز است. وقتی ارور CC نمایش داده می‌شود به این معنی است که دمای فریزر بیش از حد مجاز بالا رفته است. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که درب فریزر مدت زمان زیادی باز مانده است یا واشر دور درب یخچال خراب شده است.
 
ارور 88 و 89
وقتی این ارور روی صفحه نمایش یخچال ظاهر می‌شود به این معنی است که مشکلی جدی وجود دارد. علت ارور 88 و 89 مشکلات مربوط به قسمت پاور و برق یخچال است. برای رفع کد خطای 88 و 89 می‌توان یک بار یخچال را از برق بیرون کشیده و بعد از 5 دقیقه به برق بزنید. در صورتیکه این مشکل رفع نشد یخچال را از برق بیرون بکشید و با تکنسین تعمیر یخچال تماس بگیرید.
هرچند که درطی استفاده از این وسیله امکان ایجاد ارورهای گوناگون وجود دارد اما یخچال جنرال الکتریک یکی از بهترین برندهای موجود در حال حاضر است. تنها کافی است با مطالعه‌ی این مقاله با ارورهای مختلف از قبیل ، CI، DF، DE، E2، FF، PF و علل به وجود آمدن آن‌ها آشنا شده و متخصص مربوط به شرکت سازنده را مطلع کنید.


پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان