انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای سئوی سایت پزشکی باید این موارد را در نظر داشته باشید

برای سئوی سایت پزشکی باید این موارد را در نظر داشته باشید

#1
اگر تجربه ی سئوی سایت پزشکی را داشته باشید می دانید که کار مشکلی است. یکی از دلایل سخت بودن سئوی وب سایت های پزشکی، بروزرسانی های الگوریتم گوگل می باشد که بر این دسته از وب سایت ها تأثیر می گذارد.

گوگل برای تعیین نتایج برای گزارشات جستجوی کاربران از یک الگوریتم پیچیده استفاده می کند. این الگوریتم، سالانه هزاران بار دست خوش بروزرسانی ها و تغییرات جزئی می شود و چندین بار تحت تأثیر بروزرسانی های عمده و کلی قرار می گیرد. هنگامی که این الگوریتم تغییر می کند یک وب سایت که تا کنون در صدر نتایج جستجو بوده است ممکن است یک افت شدید را تجربه کند و یک وب سایت که رتبه ی پایینی داشته، به یکباره ارتقاء پیدا کند.

جزئیات تغییرات الگوریتم گوگل شاید مشخص نباشد، اما به طور کلی گوگل نمی خواهد وب سایت های کم کیفیت در صدر قرار بگیرند. وب سایت های پزشکی تحت یک طبقه بندی خاص معروف به YMYL هستند. دستورالعمل های ارزیابی کننده ی جستجو YMYL برای صفحات وب با توانایی تأثیر امنیت، ثبات مالی، سلامتی یا شادی مردم تعریف می شود. در این دستورالعمل ها ذکر شده است که چنین وب سایت هایی با استاندارد های بالاتر رتبه بندی کیفیت صفحه نگهداری شوند.

سؤالی که ممکن است پیش آید این است که گوگل چطور می تواند کیفیت صفحات پزشکی را مشخص کند؟ یکی از عوامل تعیین کیفیت وب سایت های پزشکی E-A-T به معنای تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان است. علت افت بسیاری از وب سایت های پزشکی همین شاخص E-A-T می باشد.

چگونه E-A-T وب سایت خود را ارتقاء دهیم؟
جان مولر از اعضای تیم گوگل در سال 2019 اظهار داشت تعیین کیفیت وب سایت های پزشکی برای گوگل دشوار است و بحث سئوی وب سایت های پزشکی زیاد است. گوگل می خواهد که کیفیت اطلاعات پزشکی بالا باشد و پزشکان هم از این موضوع حمایت می کنند. موضوعی که وجود دارد این است که بحث کیفیت یک مبحث ذهنی و انتزاعی است و گوگل ممکن است از قدرت کافی برای تشخیص کیفیت برخوردار نباشد. فاکتور E-A-T ممکن است برای کاربران راضی کننده باشد، اما برای گوگل نه!

برخی مواردی که E-A-T بررسی می کند:
گوگل می خواهد که محتوای با کیفیت در اختیار کاربران قرار دهد. اگر سئوی سایت پزشکی را در دست دارید و برای آن تولید محتوا انجام می شود، صفحات کمتر بازدید شده را مشخص کنید و از لیست صفحات خود حذف کنید. این صفحات معمولاً توسط افراد غیر حرفه ای تهیه می شوند. می توانید لیست این نویسنده ها را بایگانی کنید.

اعتبار، مورد دیگری است که گوگل خیلی به آن اهمیت می دهد. هر چه یک صفحه نظرات مثبت بیشتری داشته از دیدگاه گوگل معتبر تر است. برای دستیابی به این موضوع می توانید بیماران راضی و خوشحال را متقاعد کنید که صفحه ی نظرات را مرور کنند و نظر خود را نیز اعلام کنند.

گوگل سعی می کند کاربران را به وب سایت های با امنیت پایین ارسال نکند. اگر وب سایتی گواهی ssl نداشته باشد از دیدگاه گوگل کم امنیت است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از پروتکل HTTPS پیروی می کند و در مقابل بدافزار ها ایمن شده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان