انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چند تکنیک برای بازاریابی و فروش

چند تکنیک برای بازاریابی و فروش

#1
۱- نیازها و شرایط بازار خود را بشناسید
در ابتدای کار باید شناخت و آگاهی کافی از بازار هدف کسب کرد زیرا اگر نیازهای مشتریان بالقوه خود را درک نکنید، نمی‌توانید کسب و کار موفقی داشته باشید. برای درک بازار هدف خود باید به این سوالات پاسخ بدهید:
مشکل و چالش اصلی مشتریان هدف شما چیست؟
محصول یا سرویس شما چگونه می‌تواند مشکل مخاطبان بازار هدف را حل کند؟
رقیب اصلی شما چه کسی است؟
محصول و خدمات رقیب اصلی شما چه نقاط ضعف و قوتی دارد؟

پاسخ دادن به این سوالات، می‌تواند به شما یک آگاهی و چشم انداز مناسب را از شرایط بازار هدف بدهد. زیرا آگاهی و شناخت است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک استراتژی منطقی و مناسب برای بازاریابی و فروش تهیه کنید.

بنابراین قبل از هر کاری، ابتدا در رابطه با بازار هدف خود و نیازهای کاربران تحقیق کنید. به زبان ساده اگر شناختی از بازار نداشته باشید، مثل این است که بدون انجام تمرین و بدنسازی مناسب وارد یک رقابت ورزشی شوید. طبیعتا با این شرایط شکست شما قطعی خواهد بود.

۲- آگاهی از مشخصات مشتریان بالقوه
گام دوم برای داشتن یک استراتژی بازاریابی و فروش موفق، شناخت مشخصات مشتریان اصلی است. در واقع باید در این مرحله، سن، جنسیت و علایق مشتریان ایده‌آل خود را تعیین کنید. شما باید تمام وقت و انرژی خود را بر روی جلب نظر افرادی بگذارید که واقعا متقاضی خدمات و محصولات شما هستند.

به یاد داشته باشید که دنیای تجارت امروز فوق العاده رقابتی و بی‌رحم است. در نتیجه، شما فرصت کمی برای فروش محصول خود به مشتری دارید. بنابراین، بدون داشتن اطلاعات کافی نمی‌توانید نظر مشتریان بالقوه خود را تامین کنید.

شما می‌توانید از طریق نظرسنجی، شبکههای اجتماعی و یا وبسایت خود، مشخصات و جزئیات مشتریان بالقوه را بدست بیاورید.

۳- به صورت تیمی کار کنید
فرآیند فروش یک کار کاملا گروهی است. تیم بازاریابی باید به تیم فروش کمک کند. هر کدام از اعضای تیم فروش باید به یکدیگر کمک کنند. در نهایت تمام کارهایی که افراد و گروه‌ها انجام می‌دهند باید یک آرمان را دنبال کنند. در واقع، هدف نهایی این کار تیمی کمک به رشد تجارت است.

بنابراین، تمام افراد باید به رشد و اعتلای مجموعه خود اهمیت بدهند. به این شکل آن کسب و کار می‌تواند موفق باشد. بگذارید یک داستان را برای شما تعریف کنم:

در ژاپن دو مرد در ایستگاه اتوبوس منتظر بودند. به یکباره یکی از آنها به سمت یک ماشین برند تویوتا می‌رود. آن فرد یک دستمال را از جیب خود خارج کرده و شروع به تمیز کردن خودرو می‌کند. بعد از انجام کار دوباره به ایستگاه برمی‌گردد. شخص دوم کاملا متعجب به او نگاه می‌کند. چون تصور می‌کرد که ماشین مال آن شخص است. برای همین از او پرسید که چرا ماشین را تمیز کرده و دوباره به ایستگاه برگشته است؟ شخص در پاسخ می‌گوید: من در شرکت تویوتا کار می‌کنم. از آنجا که کثیف بودن ماشین به وجه شرکت من آسیب وارد می‌کند، آن را تمیز کردم.

همانطور که متوجه شده‌اید این شخص نسبت به شرکت تویوتا احساس مسئولیت می‌کند. بنابراین، کاملا واضح است که تویوتا در صنعت خودرو به موفقیت چشمگیری می‌رسد.

۴- ارتباط با مشتری را فراموش نکنید
از جمله رایج‌ترین تکنیک های بازاریابی و فروش در هر کسب وکار موفقی، برقراری ارتباط با مشتری است. بنابراین، شما باید از نرم افزارهای مدیریت با مشتری استفاده کنید. پلتفرم‌های CRM به شما کمک می‌کند تا بتوانید رفتار کاربران را آنالیز و بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید اطلاعات و جزئیات بیشتری را از مشتریان و مخاطبان خود بدست بیاورید.

آیا می‌خواهید بدانید که مخاطبان شما به کدام پست‌ها علاقه‌مند هستند؟ آیا دوست دارید که متوجه شوید کدام ایمیل‌های ارسالی را کاربران‌تان مطالعه کرده‌اند؟ آیا علاقه‌مند هستید که متوجه شوید آیا مشتریان بالقوه از محصولات و خدمات شما راضی هستند و از آنها استفاده می‌کنند؟

پاسخ این سوالات و حتی اطلاعات بیشتر را با استفاده از پلتفرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری به دست خواهید آورد. با استفاده از این تکنیک فوق العاده بازاریابی در جلب رضایت مشتری و افزایش فروش، فوق العاده موفق عمل می‌کنید.

۵- به گزارش‌ها و داده‌های اطلاعاتی توجه کنید
آنالیزها و گزارش‌های آماری فوق العاده در کسب وکارها اهمیت فراوانی دارند. بنابراین، حتما برای خود اهداف بازاریابی تدوین کنید. سپس با آنالیزهای آماری بررسی کنید که آیا کارهایی که انجام می‌دهید شما را به اهداف‌تان نزدیک کرده است یا خیر.

ما می‌دانیم که انجام تجزیه و تحلیل ممکن است زمانبر باشد. اما به یاد داشته باشید که اعداد و مولفه‌ها هیچوقت به شما دروغ نمی‌گویند. انجام آنالیز به شما می‌گوید که در چه بخش‌هایی از فروش و بازاریابی موفق و در چه بخش‌هایی نا موفق بوده اید. بنابراین، با توجه به عملکردی که داشته‌اید، می‌توانید استراتژی بازاریابی و فروش خود را اصلاح کنید.

برای انجام بررسی و آنالیز عملکرد برنامه بازاریابی و فروش خود می‌توانید از بازه‌های یکساله استفاده کنید. سپس از گزارش ایجاد شده برای شناسایی نقاط ضعف و قوت استراتژی خود استفاده کنید. در واقع باید کارها و نقاطی که قیف بازاریابی شما بر خلاف اهدافتان حرکت می‌کند را شناسایی کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان