انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه چربی سوزی در خواب و راه کارهای بهبود آن

نحوه چربی سوزی در خواب و راه کارهای بهبود آن

#1
با این تفاسیر تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که نحوه چربی سوزی در خواب چگونه است؟ با کمک چه روش هایی میتوانیم آن را بهبود بخشیم؟ در ادامه محتوا با ما همراه باشید زیرا درنظر داریم توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم.


چگونه چربی سوزی در خواب را بهبود دهیم؟
امروزه به واسطه وجود ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها نابود شده اند و اغلب کسب و کارها دورکاری را پیشه کردند. همین مسئله منجر شده تا خوابیدن به یکی از مهم ترین مسائل ما تبدیل شود. با توجه به تغییر عادات ما در خواب و همراه کردن آن با کاهش فعالیت و افزایش مصرف غذا‌های فرآوری شده و پر کالری اصلا جای تعجب ندارد که ببینیم میزان نرخ چاقی در جهان با شدت زیادی رو به افزایش باشد. اگرچه شروع یک رژیم غذائی کاملا جدید و متفاوت میتواند یک گام بزرگ باشد همچنین چندین ساعت خواب بیشتر در شب نیز برای بسیاری از ما ممکن می‌باشد و میتوانیم این کار را انجام دهیم. اما چه راهکارهایی پیش روی ما قرار دارد.


* تریپتوفان Tryptophan سوئیچ خوابتان را روشن می کند
یک اصطلاح وجود دارد؛ قبل از خواب به جای شمردن گوسفندها، آنها را بخورید. یا بهتر از آن یک تکه بوقلمون مصرف کنید. تریپتوفان Tryptophan آمینو اسیدی است که در اغلب گوشت ها یافت می شود و اثرات قدرتمند خواب آور در آن به اثبات رسیده است. مطالعه ای که اخیرا در مورد مشکلات بی خوابی انجام شده نشان داده است که فقط یک چهارم گرم مقداری که در یک ران مرغ بدون پوست یا 75 گرم بوقلمون بدون چربی یافت می شود. از آن کافیست تا میزان خواب عمیق شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد که معنی آن از دست دادن راحت وزن است.



*برای کاهش وزن قبل از خواب چای آرام بخش و چربی سوز بنوشید
طبق تحقیقات انجام شده دلیلی برای انجام مراسم چای و نشستن و نوشیدن یک فنجان چای آرامش بخش که مغز و بدنتان را آرام می کند، وجود دارد. تعدادی از بهترین چای های خواب آور عبارتند از: بابونه، نعنا، اسطوخودس و سنبل الطیب است که خواص آرام بخش دارند.

البته چای های خاصی هم هستند که خواص کاهش وزن جادویی دارند، از کاهنده هورمون گرسنگی گرفته تا بالا بردن کالری مصرفی و به معنای واقعی کلمه ذوب چربی هایی که در سلول های چربی ذخیره می شوند.



* غلات سبوس دار را به وعده ناهار منتقل کنید
شما می دانید که قبل از خواب نباید غذای سنگین، قهوه یا کولا خورد ولی آیا می دانستید که بهترین زمان برای خوردن کربوهیدرات های پیچیده وعده ناهار است نه شام؟ طی تحقیقات صورت گرفته؛ سروتونین (جاری کننده احساس خوب) Serotonin در مرحله سوم خواب رِم REM تبدیل به ملاتونین(تنظیم کننده چرخه خواب و بیداری) melatonin می شود و منبع سروتونین، کربوهیدرات های پیچیده کامل است. پس قبل از خواب نیازی به مصرف کربوهیدرات ها ندارید و بهتر است در طول روز آن ها را مصرف کنید.



*شام سبک بخورید
درست است که نباید گرسنه به خواب بروید ولی نباید معده را هم کاملا پر کنید. وقتی قبل از خواب یک وعده سنگین می خورید بدن شما در طول شب در حال تلاش برای هضم آن خواهد بود، پس اگر بدنتان هنوز در حال تلاش باشد یعنی شما هم در حال تلاش هستید. دیرتر به خواب می روید، کمتر استراحت می کنید در نتیجه هنگام بیدار شدن از خواب احساس ضعف و بی حالی دارید و بیشتر به دنبال مصرف خوراکی های پرکالری خواهید بود.

به جای خوردن یک وعده غذای سنگین در شام، آن را بین وعده صبحانه و ناهار تقسیم کنید به خصوص اگر در اواخر شب، شام می خورید.



*در شب آشپزخانه را زود تعطیل کنید
یکی دیگر از راه های چربی سوزی در خواب روزه داری در شب یا تعطیل کردن زودهنگام آشپزخانه است. مطمئن باشید که انجام این کار در کاهش وزن تاثیر بسیار زیادی دارد. حتی اگر در طول روز مواد غذایی بیشتری را مصرف کرده باشید. با توجه به مطالعه ای که در مجله های پزشکی منتشر شده، محققان یک گروه موش را در یک رژیم پرچرب و پرکالری به مدت 100 روز قرار دادند. نصف آن ها اجازه ریزه خواری در روز و شب و تحت یک رژیم کنترل شده سالم داشتند در حالی که گروه دیگر فقط به مدت 8 ساعت به غذا دسترسی داشتند ولی می توانستند هر چه که می خواهند بخورند. نتیجه 16 ساعت غذا نخوردن چه بود؟ لاغر شدن موش ها. در حالی که گروه دیگر چاق شده بودند. با این که کالری مصرفی هر دو گروه یکسان بوده است!



از همین رو توصیه می کنیم؛ بستن آشپزخانه در ساعت 8 شب را امتحان کنید.



کلام آخر
در این مقاله به طور کامل در رابطه با چربی سوزی در خواب توضیحاتی خدمت شما ارائه دادیم. حال میدانید که خواب تا چه اندازه در سلامتی شما مهم است و میتواند سلامتی را برای شما به همراه آورد. با این حال اگر سوالی در این راستا ذهن شما را به خود مشغول کرده توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان ما اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.





باشگاه ورزشی بانوان پارت نوین

www.partnovin.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان