انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رنگ های مناسب برای پرده منزل

رنگ های مناسب برای پرده منزل

#1
رنگ مناسب پرده، رنگی است که در درجه اول با فضای خانه و عناصر دیگر، هماهنگی داشته باشد. اگر هنوز یک چشم انداز کلی برای دکوراسیون داخلی خانه خود در نظر نگرفته اید می‌توانید چند نکته را به یاد داشته باشید. برای مثال بهتر است محیط خانه از استایل زندگی و شخصیت شما، نشانه هایی در خود داشته باشد.

آیا انسان آرام و درون گرایی هستید و همیشه آرامش اولویت اول شما است؟ در این صورت برای رنگ عناصر مختلف و انتخاب پرده، رنگ های سرد یا ملایم، گزینه مناسبی هستند. حال اگر برونگرا و پر‌انرژی هستید مثلاً صبح های خیلی زود از خواب بیدار می‌شوید، برای انتخاب پرده، رنگ زرد، انتخاب خوبی است.

علاوه بر الهامی که می توانید از شخصیت خود بگیرید باید از اصول کلی رنگ ها برای دکوراسیون خانه، اطلاع داشته باشید. برای مثال ما توصیه می‌کنیم از رنگ‌های تیره و تاریک تا حد امکان برای پرده استفاده نکنید زیرا این رنگ‌ها محیط را کوچکتر نشان می‌دهند و در صورتی که در حجم زیادی از آنها استفاده کنید، گردش انرژی در خانه اتفاق نمی افتد و همیشه فضایی دلگیر تجربه می‌کنید.

در عین حال برای انتخاب پرده یا رنگ کاغذ دیواری و به طور کلی عناصر مهم، از رنگ های تند و زنده هم استفاده نکنید زیرا در مدت کوتاهی این رنگ ها باعث خستگی چشم می‌شوند و فضایی ملال آور و تکراری ایجاد می‌کنند.

با این حساب می توانیم نتیجه بگیریم که برای انتخاب رنگ پرده، ابتدا مشخص کنید که دوست دارید هر اتاق چه حسی انتقال دهد. مثلاً اتاق خواب معمولاً برای خواب، استراحت و آرامش است برای همین رنگ های سرد و ملایم می‌توانند فضای آرام و خواب آوری ایجاد کنند.

در مقابل، اتاق کار باید جایی پر انرژی باشد و شما را از فکر خواب دور کند در حالی که استرس آور نباشد. فراموش نکنید که هر رنگ، امضای مخصوص خود را دارد و البته این امضا در همنشینی با رنگ‌های دیگر، تغییر می‌کند.

انتخاب پرده برای اتاق نشیمن
انتخاب رنگ پرده برای اتاق نشیمن بسیار هیجان انگیز است چرا که اتاق نشیمن مهم‌ترین اتاق خانه است و به نوعی قضاوت کلی درباره دکوراسیون داخلی خانه، در اتاق نشیمن صورت می‌گیرد. همان‌ طور که در بخش قبلی گفتیم برای انتخاب رنگ پرده ها، ابتدا، سبک و استایل دکوراسیون را انتخاب کنید. فرض می‌کنیم این مرحله را انجام داده‌اید.

چند قاعده کلی برای انتخاب رنگ ماسب پرده ها وجود دارد. برای مثال اگر رنگ مبلمان، کاغذ دیواری، فرش ها و… تند و زنده است بهتر است برای انتخاب پرده اتاق نشیمن از رنگ های خنثی استفاده کنید. حال اگر تمام عناصر رنگ خنثی دارند، آزاد هستید که برای انتخاب پرده از رنگ های تند استفاده کنید. این قاعده برای طرح ها هم صدق می‌کند یعنی طرح های شلوغ را با طرح های ساده تلفیق نمایید.

یکی دیگر از انتخاب های حرفه ای که می‌توانید برای پرده انجام دهید، این است که به رنگ سقف دقت کنید. اگر رنگ سقف و دیوار‌ها روشن است و اندازه پنجره بزرگ نیست، استفاده از یک رنگ تیره، به فضا عمق می‌دهد و در اتاق نشیمن حالتی خوشایند دارد و حس صمیمیت به مهمانان القاء می کند.

انتخاب پرده برای اتاق خواب
در انتخاب رنگ پرده اتاق خواب، حساسیت کمتری نسبت به اتاق نشیمن وجود دارد. اول اینکه قرار نیست کسی غیر از خودتان وارد اتاق خواب شود دوم اینکه این اتاق برای خواب است و فقط لازم است که آرامش بخش باشد تا با استرس کمتر و فکر آرامتر به خواب بروید.

تمام این نکات مشخص می کند که برای انتخاب پرده اتاق خواب از طرح های شلوغ استفاده نکنید. پرده های بلند که تا زمین می رسند و رنگ های خنثی و طرح ساده دارند برای اتاق خواب مناسب می باشند. رنگ هایی مانند آبی، خاکستری، سبز‌های ملایم و روشن برای انتخاب پرده اتاق خواب توصیه می شوند. همچنین اگر از حریر‌های سفید برای آستر استفاده کنید حالت آرامش بخش بیشتری به اتاق خواب القاء می‌شود.

انتخاب پرده برای اتاق کار یا مطالعه
انتخاب رنگ پرده ی اتاق مطالعه، باید به گونه‌ای باشد که خواب را به طوری کلی از چشم شما دور کند و در عین حال مانع تمرکز نباشد. رنگ هایی از طیف زرد که تند و زنده نیستند همیشه یادآور سعی و تلاش می‌باشند. برای همین می توانید از این رنگ های زرد زیبا استفاده کنید. پیشنهاد بعدی برخی از طیف های رنگ قهوه ای است، رنگ قهوه ای که نزدیک به رنگ چوب های طبیعی است یا انواع رنگ های کرم نیز می توانند برای اتاق کار مناسب باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان