انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
امکانات جانبی در طراحی سایت گردشگری

امکانات جانبی در طراحی سایت گردشگری

#1
طراحی سایت گردشگری و مسافرتی با سایت های مشاغل دیگر اندکی متفاوت است. امکانات خاصی می توان به این نوع سایت ها اضافه نمود تا وب سایت کاربر پسند تر باشد.

در مرحله اول باید میزان خدمات آژانس گردشگری به طور کامل مشخص شود تا دسته بندی مناسبی برای منوهای وب سایت بکار برده شود. به عنوان مثال شرکت هایی هستند که فقط در زمینه تورهای داخلی و یا خارجی فعالیت می نمایید و برخی دیگر از آژانس های مسافرتی در تمامی زمینه های خرید و فروش بلیط داخلی، خارجی، تور داخلی و خارجی، رزرو هتل های داخل و خارج از کشور و برای تمامی کشورها فعالیت می نمایند. پس از مشخص شدن زمینه های فعالیت می توان نقشه سایت را ایجاد نمود تا مطالب وب سایت هر یک در دسته بندی مناسب خود قرار بگیرید.

امکانات سایت گردشگری تقریبا شبیه به سایت شرکتی می باشد ولی می توان در سایت گردشگری امکانات ثبت سفارش و رزرو را تعبیه نمود. طراحی سایت گردشگری می تواند طراحی یک وب سایت ساده شرکتی باشد و یا امکانات فروش و رزرواسیون داشته باشد. پیشنهاد ما به شرکت های گردشگری آن است که در صورتی که تجربه حضور در اینترنت ندارند از یک سایت ساده شرکتی شروع نمایند.


در کنار امکانات اصلی وب سایت گردشگری می توان برای وب سایت امکانات جانبی در نظر گرفت تا وب سایت بتواند بازدید کنندگان بیشتری جذب نماید که در این بخش به این امکانات می پردازیم:

آب و هوا
می توان اطلاعات مربوط به آب و هوای مناطقی که آژانس در آن مناطق در فعالیت می نماید را در سایت قرار داد تا کاربرانی که در اینترنت در جستجوی دانستن آب و هوای مناطقی خاصی هستند بتوانند وضعیت آب و هوا را در سایت مشاهده نمایند که این مورد باعث جذب بازدید کننده بیشتر برای وب سایت می گردد.

پیوندها
در این صفحه از وب سایت می توان لیست سایت های مورد نیاز کاربرانی که قصد سفر دارند را قرار دارد تا کاربران بتوانند از طریق این صفحه وارد سایت های مورد نظر خود شوند.

سیستم عضویت
در صورتی که وب سایت دارای سیستم فروش اینترنتی می باشد بهتر است سیستم عضویت در سایت در نظر گرفته شود تا کاربران بتوانند از وضعیت خریدهای قبلی خود و پرداخت های خود مطلع گردند

خبرنامه
توسط این قابلیت این امکان فراهم می گردد تا کاربران بتوانند با معرفی آدرس ایمیل خود از وضعیت آفرهای تورها ، بلیط و هتل و سایر موارد با خبر گردند.

سیستم اس ام اس
سیستم اس ام اس نیز مانند خبرنامه اما به صورت اس ام اسی عمل می نماید و کاربران می تواند با معرفی شماره موبایل خود از وضعیت آفرهای تورها ، بلیط و هتل و سایر موارد با خبر گردند.

نمایش برنامه پروازها
در سایت می توان برنامه های پرواز فرودگاه های مختلف کشور را قرار دارد تا در صورت نیاز به کسب اطلاعات کاربران بتوانند اطلاعات پروازها را مطالعه نمایند.

اطلاعات هنل ها
سایت می تواند اطلاعات کاملی در مورد هتل ها و مخصوصا هتل های مورد فعالیت آژانس ارائه نماید که ارائه این اطلاعات باعث جذب کاربران بسیاری می گردد

بانک نقاط گردشگری و دیدنی
با ایجاد بانک نقاط گردشگری و دیدنی در سایت و معرفی آن ها می توان بازدید کنندگان بسیاری بدست آورد

تالار گفتمان
با ایجاد مکانی برای اظهار نظر کاربران وب سایت در زمینه موضوعات مختلف گردشگری می توان به صورت غیر مستقیم برای وب سایت تبلیغات انجام داد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان