انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای بازاریابی در دوران کرونا باید چکار کرد؟

برای بازاریابی در دوران کرونا باید چکار کرد؟

#1
با شیوع ویروس کرونا، مردم مجبور به ماندن در خانه شدند. بنابراین حضور در اماکن عمومی مانند فروشگاه ها، سینما و رستوران ها به شدت کاهش یافت. شرایط ایران نیز مانند سایر کشورها بسیار بحرانی شده بود و بسیاری از خرده فروشی ها در ایران تعطیل شدند. بنابراین می توان گفت بازاریابی در دوران کرونا و در زمانی که کرونا وجود نداشت، بسیار با هم فرق می کنند.

برای اینکه بتوانیم یک واکنش مناسب با شرایط جدید داشته باشیم، باید در قدم اول بدانیم که این بیماری چه تأثیری بر روی کسب و کارهای مختلف گذاشته است. زیرا اگر نسبت به موضوعات پیش آمده اطلاعات کافی نداشته باشیم، نمی توانیم برای آینده برنامه ریزی مناسبی را انجام دهیم. در ادامه به بیان چند استراتژی می پردازیم تا بتوانیم از این بحران به وجود آمده عبور کنیم:

بررسی و تغییر در نحوه عملکرد مجموعه های بازاریابی:
بسیاری از شرکت ها با توجه به شرایط به وجود آمده، کمپین ها یا برنامه هایی که قرار بود در سال جدید اجرا کنند را به تعویق انداخته اند. بسیاری از شرکت ها نحوه تبلیغات خود را تغییر داده اند.

به عنوان مثال شرکت کی اف سی برای اینکه پیام خوشمزگی محصولات خود را به کاربران برساند، تبلیغاتی برای لیسیدن انگشت بعد از خوردن محصولات این شرکت مواد غذایی را منتشر کرد. اما به دلیل مسائل بهداشتی و سلامتی افراد مجبور به جمع آوری این تبلیغات خود شد.

این مثال یک نمونه از تبلیغات شرکت ها بود که به دلیل شرایط به وجود آمده مجبور به تغییر آن شده بودند. در واقع این شرکت باید نسبت به شرایط به وجود آمده، برنامه بازاریابی در نظر بگیرد که با توجه به تأثیرات ویروس کرونا بر هر کسب و کاری بتواند خدمات جدیدی ارائه بدهد که به نفع مشتری یا مصرف کننده باشد.

یکی از مواردی که در هنگام برنامه ریزی این کمپین های تبلیغاتی باید در نظر بگیرید، ایجاد حس صمیمیت با مشتریان و مصرف کنندگان و توجه به حساسیت و نگرانی آنها است. با این امر شما میزان مسئولیت پذیری خود را نسبت به مشتریان، به آنها نشان می دهید.

بررسی نگرانی های مشتریان و مصرف کنندگان توسط برندها و ارائه راه حل برای کاهش نگرانی مردم و خرید سالم:
اینکه شما در چه زمینه ای کسب و کار دارید، باعث می شود نوع نگرانی مصرف کنندگان فرق داشته باشد. در قدم اول باید بدانید که این ویروس چگونه کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار داده است؟ چه عواملی باعث نگرانی مشتری برای خرید از محصول شما شده است؟ و سوالهای دیگری که باید به آنها بپردازید.

بعد از جواب دادن به این سوالها و شناسایی عواملی که باعث حساسیت مشتریان شما می شود، باید به دنبال راه حلی باشید که میزان حساسیت و نگرانی مشتریان را به حداقل برساند.

به عنوان مثال بسیاری از آرایشگاه ها برای کاهش نگرانی مشتریان خود به آنها وقت قبلی می دهند و از حضور سایر افراد و تجمع بیشتر مردم در زمان حضور مشتری جلوگیری می کنند.

بررسی شبکه های اجتماعی، رقبا و سایر برندها برای دانستن نظرات و خواسته های مشتریان:
همه ما با ظهور این ویروس کوچک در جهان اتفاقات زیادی را تجربه کردیم که باعث شد تا به گونه دیگری فکر کنیم.

برای اینکه برندها بتوانند در این زمان حساس مشتری های خود را از دست ندهند، باید به آنها گوش بدهند و بدانند که مشتریانشان از آنها چه توقعی دارند. به همین دلیل بررسی شبکه های اجتماعی، رقبا و سایر برندها به خواسته های مشتریان، به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

با فهمیدن نظرات و تحلیل آنها می توانید نسبت به شرایط به وجود آمده کنونی بهترین واکنش را نشان بدهید.

برای بدست آوردن این نظرات باید کمپین های مختلفی را در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید تا کاربران را تحریک به بیان نظراتشان کنید.

داشتن اطلاعات کافی در مورد این دوران با انجام تخقیقات بازار آنلاین:
شما با دانستن نظرات و خواسته های مشتریان می توانید در این دوره واکنش مناسبی را ارائه بدهید. اطلاعاتی مانند نوع خریدها، محل خرید ها، میزان تغییر در حجم خرید ها، حساسیت های مشتریان و … می تواند به شما کمک بزرگی بکند تا برنامه ای مناسب با توجه به دوران کرونا بنویسید.

برگزاری آنلاین سمینارها و نمایشگاه های محصولات:
با ظهور ویروس کرونا بسیاری از سیمنارها و نمایشگاه ها تعطیل شدند. به همین دلیل بسیاری از برندها نتوانستند مشتری های بالقوه خود را بدست بیاورند و آنها را از دست دادند.

به همین دلیل برگزاری آنلاین سمینارها و نمایشگاه ها می تواند بهترین راه برای بازاریابی در دوران کرونا و بدست آوردن مشتری باشد. البته برای اینکه برنامه مجازی شما بهتر دیده شود باید زیر ساخت های مناسب را انجام دهید و اطلاع رسانی کاملی داشته باشید.

ارتباطات خود را با مشتریان و مصرف کنندگان افزایش بدهید:
همانطور که در گزینه قبل اشاره کردیم به دلیل اینکه با شیوع بیماری کرونا بسیاری از نمایشگاه ها و سمینارها بسته شد و امکان مراجعه حضوری وجود نداشت، بهترین راه برگزاری آنلاین این موارد است.

برای افزایش ارتباط با مشتریان نیز می توانید از طریق مجازی عمل کنید. امروزه به کمک شبکه های اجتماعی مردم از سر تا سر جهان به راحتی با هم در ارتباط هستند. بنابراین شما نیز می توانید از این ابزار برای برقراری ارتباط بیشتر کمک بگیرید.

ابزارهای ضروری که برای بازاریابی در دوران کرونا به صورت آنلاین به آن نیاز دارید، شامل موارد زیر است:
ایمیل ها
وب سایت اطلاع رسانی
وب سایت فروش آنلاین
اینستاگرام
لینکدین
واتس آپ
تبلیغات آنلاین
زیر ساخت های سمینارها
گردش مجازی مشتریان در نمایشگاه ها
حضور در رویدادهای آنلاین
ابزارهای بازاریابی قابل استفاده آنلاین شامل بروشورها و کاتالوگ ها
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان